Gå til innhold

Prevensjon: Hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og.... :

Er dere fornøyd med det dere bruker??

Hvorfor er du så fornøyd?

Evt., har du prøvd noe prevensjonsmiddel som var bedre enn det du bruker nå??

Har prøvd kondom, så det trenger jeg ikke vite noe om :P

Er egentlig ikke glad i å putte "hormonelle" greier i kroppen, så har lyst til å høre andres erfaring. Har tenkt på sånn greier du bare putter i munnen hver morgen, men det koster 6000 kr, og det har jeg ikke råd til å punge ut for akkurat nå :)

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormonspiral. Er fornøyd med den nå, men syns ikke det var gøy å blø de første 4,5 mnd etter at jeg satte den inn.

Tror jeg kommer til å gå for sterilisering når de 5 årene er over. Vi får se.

Har ikke brukt annen prevansjon jeg har vårt mer fornøyd med. Har brukt p-piller og kondom tidligere.

Skrevet

P-piller.

Har "alltid" brukt det, og syns det er helt fint. Føler meg mer normal på pillen enn uten ;)

Skrevet

Cerazette, er ikke fornøyd så skal bytte snart. Vurderer P-sprøyte for jeg er av den glemske typen som glemmer å ta pillene mine hver eneste dag ;)

Skrevet

Har brukt P-piller for flere år sida, men misliker også sterkt å putte i meg hormoner, så slutta etter snaue to år, tror jeg. Aldri mer. Så var det kondom lenge, men vi har gått for hoppe av i svingen... Jeg vet, ikke det sikreste, men det var fra vi tenkte at blir det barn så er det greit. Jeg har også tenkt på en sånn computer, er faktisk noen som selger litt billigere på Finn innimellom. Er jo komisk å kunne kjøpe brukt prevensjon, men en computer er en computer og kan fint selges videre.

Skrevet

p-stav

fordi eg hater å putte ting oppi der. og glemmer piller.

reagert som andre prevensjon. vektøking? (eller pga for mye cola da)

humøret er alltid på topp (not)

blødninger i tide og utide,

Skrevet

cerazette . totalt happy. ingen mens, ingen bivirkninger eller..

Skrevet

jeg har brukt:

p-piller = vektoppgang

p-sprøyte=vektoppgang- mista mens

p-stav, bruker jeg nå, og har ikke hatt noen bivirkninger annet enn å miste mens...

Skrevet

Vanlig kobberspiral.

Uten tvil det jeg er mest fornøyd med

Har prøvd vanlige p-piller av forskjellige merker, p-stav og cerazette, og selvsagt kondom. Hormonell prevensjon fungerer IKKE for meg.

Skrevet

Ladycomp her - brukt i seks-sju år, og har fortsatt til gode å bli gravid uten de to gangene vi har gått inn for det;-) Veldig fornøyd. Men vi har forsåvidt vært ekstra forsiktig og brukt kondom litt oftere enn vi i følge maskina trenger.

Fordel med stabil syklus, og at det ikke er en katastrofe om man blir gravid, sies det...;-)

Skrevet

P-piller i mange år. Helt ok.

Mini-piller i noen år. Også helt ok.

Nå: ingenting da vi håper på baby i magen snaaart!! ;)

Skrevet

Kondom. Jeg har brukt hormon spiral før, og er fornøyd med det. Denne gangen skulle mannen klippe seg, men han utsetter det. Jeg tåler dårlig p-piller.

Skrevet

Har brukt p-piller: Migrene. ILLE, kvar dag i fleire år før nokon skjønte kvifor.

Har brukt minipiller: Ingen migrene heldigvis, men vektauke (opp 15 kg på 7 mnd) og utruleg ustabil syklus, masse masse småblødningar sjølv etter 6 mnd.

Brukar no ingen ting (anna enn avholdenhet ;D). Men så er det heller ingen krise om eg skulle bli gravid, sjølv om eg helst vil vente litt. Herlig å vere hormonfri og ha naturleg og forutsigbar syklus for første gong på maaange år.

Har og lyst på lady-/babycomp, synd dei er så dyre.

Skrevet

Hormonspiral.

Er veldig fornøyd med den. Syns det var vondt å sette den inn, men smerten ga seg med en gang. Hadde småblødning første måneden, etter det ingen blødning :)

Skrevet

Tok p-sprøyte før jul, og fy faaaen...blir ikke tatt flere ganger for å si det sånn! Eksplosiv, emosjonell, kvisete, vektoppgang, null sexlyst og blødninger. Takke meg til!

Her skal mannen kutte strengen, og det er han selv som foreslo det heldigvis. Det blir enten det eller bo sammen med en ustabil drage!

Noen som vet hvor lang ventetid han må påregne? Må vel finne på noe i mellomtiden.

Skrevet

Har brukt p-piller i 10 år, funka ok med vektoppgang og diverse humørsvingninger.

Nå er det hormonspiral-kjempefornøyd, lite bivirkninger bortsett fra at mensen så og si er borte (hurra!)

Mannen sier noe om sterilisering her også, men vi får se hvor tøff han er..

Skrevet

Ingenting og det funker helt fint. Nå er vi ikke av de osm har oss ukentlig heller..hehe

Sikre perioder fungerer som bare det:)

Jeg har tidligere prøvd p-piller som jeg ble svært dårlig av og p-sprøyte som gjorde at jeg mistet mensen i mange år selv etter at jeg sluttet og fikk problemer med å bli gravid. Så jeg kommer ikke til å begynne med prevensjon igjen.

Satser på at denne metoden vår ungerer fint til vi vil ha neste.

Og hvis jeg skulle blitt gravid, hadde ikke det gjort noe heller:)

Skrevet

Vi brukte hoppe av i svingen metoden i to år og det gikk helt fint. Men da jeg begynte å studere vil jeg være litt mer på den sikre siden og begynte på minipillen conludag. Den har jeg brukt i et år nå og er veldig fornøyd, eneste bivirkningen er fin og ren hud:) Liker heller ikke å putte hormoner i kroppen, men disse funker.

Skrevet

p ring- resulterte i graviditet pga feilbruk å misfrståelser

p-stav- konstant blødning

cerazett- konstant bløding

Tok ut pstaven på torsdag så jeg går me ett sting i armen :)

Akkuratt nå er det kondom som brukes, men det er fordi jeg ikke ønsker å bli gravid å få nok ett desemberbarn, holder med to...

Skal begynne på p plasteret når jeg får mens igjen :)

SÅ får vi se hva det bringer...

Håper ikke på noe vekt oppgang, siden jeg er i slankemodus---

Skrevet

cerazette- pga amming fornøyd med den ingen mens:)

loette-fornøyd (brukte den i 7 år ) ingen bivirkninger

Skrevet

P-Sprøyta.

Blødde litt i starte, men nå er mensen helt borte :-)

Skrevet

jeg tråler ingen ting med hormoner i. jeg blir et hormontråll som gråter fordi jeg må lage middag til meg selv...

Skrevet

Tåler ikke hormoner eller kobberspiral.

Akkurat nå bruker vi småbarn/avholdenhet/utslitthet... Men mannen har akkurat sterilisert seg:)

Skrevet

Har forresten prøvd

p-piller(7-8 ulike typer tenker jeg) : blør

p-ring: blør

p-plaster: blør

cerazette: blør

hormonspiral: blør

kobberspiral får jeg ikke bruke fordi jeg blør så mye i utgangspunktet.

kondom: funker, men i lengden vil vi ikke bruke det.

Skrevet

For tiden bruker jeg ingenting ;)

Men før jeg ble gravid denne gangen, og etter lilleknøtt kommer så skal jeg ha hormonspiral..

Dvs jeg kan ikke bruke noe annet, så har igrunn ikke noe valg..

Var veldig fornøyd sist så =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...