ønsker en liten en til Skrevet 16. januar 2010 #26 Skrevet 16. januar 2010 Jeg har ikke så mye erfaring å komme med, men krysser ihvertfall fingrene for deg.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #27 Skrevet 16. januar 2010 tusen takk for alle dere som krysser fingrene for meg:) ja får håpe det var babyen sin hjertelyd, skal kjøpe batteri å håpe jeg finner den, skal i dåp i morgen så hadde jo vært kjekt å vist om det sto bra til.. ja syntes også det var veldig dårlig at jeg ikke fikk komme i dag..
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 16. januar 2010 #28 Skrevet 16. januar 2010 Hvis du brått fikk enn noe på 150, er nok det babyen samme skjedde meg i uke 12, fant ikke lyden konkret, bare kunne lese av på doppleren at den fikk inn noe 1-2 sekunder på 150 - 160 kanskje du har slik som meg? morkake foran åpningen, gir lett blødninger!! Alt er nok helt i orden vennen, ta vare på deg selv ikveld, ikke stress eller noe - ligg rett ut å kos deg på sofaen! babyen har det nok fint skal du se!!
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 16. januar 2010 #29 Skrevet 16. januar 2010 Jeg fikk og blødning i uke 12,var livredd..legen fant ingen hjertelyd,men etter gu såg han blod men livmor tappen(eller hva det heter) var helt lukket..gikk til privat ul og der fikk jeg se et bankende hjerte:) men morkaken låg veldig langt nede og lagte blødning.. det kan være dette som er skjedd me deg..blødning trenger ikke være at noe går gale:) men å bruke doppler nå i uke 12 er for meg bare mer stressende,det er ikke lett å finne hjertelyden så tidlig så dette kan stresse deg enda mer..ikke kjøp batteri bare slapp av og vent til Tirsda:)..eller du kan ta en spansk å ringe fastlegen på Mandag og overdrive alt i håp om en ul på Mandag:) Lykke til tenker på deg:)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #30 Skrevet 16. januar 2010 hei jeg har nå sittet lenge å leitet og jeg fant hjerte lyden til vår lille, så det er fortsatt håp:) den lå på 165-177 å fikk høre den lenge:) i tilegg fant jeg den igjen flere ganger så det er nok den, er litt roligere å vet ca hvir jeg fant den så skal se om jeg finner den hver dag.. så ser jeg frem til å komme på uk på tirsdag å få høre noe ang hvorfor jeg blør.. tusen takk for all oppmuntringen:)
Marcus2006+Jente2010 Skrevet 16. januar 2010 #31 Skrevet 16. januar 2010 Så bra, det går vel bra skal du se;) kos å høre hjertelyden på den lille <3
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #32 Skrevet 16. januar 2010 ja vi håper på det beste, men er også forberedt på det værste, vil ikke tenke at alt er greit nå så begynne å sørge på nytt om det går galt, siden jeg satt å gren i halve natt for trodde det var over, så er liksom over det veldig veldig triste stadie.. så da blir jeg heller ekstremt glad om de sier det ikke er noe fare:)
Odinsen, Gulle & Lillebror Skrevet 16. januar 2010 #33 Skrevet 16. januar 2010 Krysser fingrene for deg jeg også!
kjærlighetsbarn_2010! Skrevet 17. januar 2010 #34 Skrevet 17. januar 2010 Hvordan gikk det? Vært på legevakta?
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #35 Skrevet 18. januar 2010 ja jeg var på legevakten på lørdag, de tok en gu undersøkelse å sa at livmortappen var lukket, ville ikke sende med til kk.. fikk besjed om å komme tilbake vist jeg begynte å blø mye igjen.. begynte å blø en del igjen i natt å dro ned igjen på legevakten i dag, de ringte kk men de ville ikke ha meg opp der så de sjekket så godt de kunne, hadde urinveisinfeksjon, de begynte å snakke om livmorhals kreft å hele pakken, tror ikke de hadde helt peiling.. så når jeg gikk fikk jeg besjed om at det er en trist besjed og få så hun håpte vi hadde folk rundt oss, og at hun sendte papirene til legen så han kunne ha oppfølging at det ikke kom innfekjson.. jeg gikk hjem å fant hjertelyden så de er helt ute å kjører på den legevakten der.. skal på ul i morgen på kk å om de sier alt ser bra ut skal jeg si ja jeg fikk besjed på legevakten at det var over så kansje dere bør ta folk opp her til sjekk siden de ikke kan noe der nede.. snakk om å skremme folk, hadde det ikke vært for at jeg fant hjertelyden selv og hadde funnet den tidligere hadde jeg blitt skremt av det jordmor sa.. er rett å slett rystet over henne, hun kunne jo apsolutt ikke vite om det var dødt bare av å se på livmoren min
vårsolmamma Skrevet 18. januar 2010 #36 Skrevet 18. januar 2010 hva i alle dager er det de holder på med på den legevakten?! Det er nok bare å prøve å glemme idag og så vente på en ordentlig undersøkelse og ul imorra. Så slitsomt og nervepirrende å måtte vente helt til imorra. Håper alt går bra
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #37 Skrevet 18. januar 2010 ja det kan du si, aner ikke.. de har hvertfall ikke peiling, men kk vil ikke ha meg opp men det var no greit.. det jeg reagerte på hav at hun sa det ang det er en trist besjed og få, uten å vite om det i det hele tatt var liv der, for hun klarte ikke finne hjertelyden, men det er jo fortsatt tidlig å finne den utenpå.. ja jeg håper det går bra:)
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 19. januar 2010 #38 Skrevet 19. januar 2010 hm..sykt at de kan si slike ting uten å være sikre! Tåplig! kjenner jeg blir litt forbanna. Uansett håper jeg du får/har hatt en fin UL og at alt står bra til med den lille.
Helverine Skrevet 19. januar 2010 #39 Skrevet 19. januar 2010 Jeg er bare helt utrolig sjokkert over den dårlige behandlingen du fikk ved Legevakten! Hvor var dette?? Hadde kontaktet Gyn.avd. ved sykehuset du tilhører asap og fått undersøkelse der. Ikke finn deg i slik behandling.
AneG Skrevet 19. januar 2010 #40 Skrevet 19. januar 2010 Hei, siden du nevner KK, regner jeg med du holder til i Bergensområdet..be legen din sende henvisning til privat gynekolog. Da jeg hadde en SA i høst sendte legen min henvisning til priv.gyn på Straume og de ringte meg dagen etter og kunne ta meg inn (tror de prioriterer, og putta meg innimellom) Håper det går fint med deg! Krysser fingrene..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #41 Skrevet 19. januar 2010 hei takk for svar.. jeg fikk henvisning på lørdag og ringte rundt til private, men de hadde ikke time før om 2uker de jeg snakket med, ingen hastetimer eller noe.. men jeg har fått time på kk i dag kl 15 så da får vi høre hva de sier..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 19. januar 2010 Forfatter #42 Skrevet 19. januar 2010 ja jeg er veldig sjokket selv, det var på bergen legevakt.. skal som sagt på kk i dag for ul å om de sier det er liv, noe det enda er siden jeg finner hjertelyd skal jeg jaggu si at det var veldig merkelig siden jeg fikk besjed på legevakten ang det med at det var en trist besjed å få å at jeg da tenkte det var over.. at kansje de bør ta folk oftere opp der da, eller i det minste lære de på legevakten litt.. de skremmer jo livet av folk. hadde det ikke vært for at jeg fant hjertelyden hjemme hadde jeg jo tatt det som at det var en abort, men nå hører jeg jo hjertelyde så skal bli deilig å vite hvorfor jeg blør...
Reflexia Skrevet 19. januar 2010 #43 Skrevet 19. januar 2010 masse lykke til alle fall!! forferdelig å gå rundt sånn å ikke vite! du har absolutt ikke fått den oppfølginga du burde ha!! masse lykke til!! klem fra
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 19. januar 2010 #44 Skrevet 19. januar 2010 Skal krysse hender og føtter for deg/dere. Håper det kommer til å gå bra! Klem.
Mamma'n_til_bamsemumsen Skrevet 21. januar 2010 #45 Skrevet 21. januar 2010 Hei hei.... Noe nytt? Tenker på dere..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #46 Skrevet 21. januar 2010 hei.. Hadde oppdatert i en annen tråd.. her er det jeg skrev der: Jeg møtte opp til timen min kl 15 på ultralyd labratoriume slik jeg hadde fått besjed om, der skulle jeg ikke være, ble sendt videre til overtidskontroll, der skulle jeg heller ikke være.. kl 15.30 ble vi sendt bort på gynekologisk, men der skulle vi heller ikke være, men de var så snill der borte at vi kunne få sitte der å vente til en lege kunne undersøke meg, kl 18 hadde endelig legen tid til å se på meg, hun tok utvendig ultralyd og vi så en liten sprellene krabat med bankende hjerte hun kunne ikke se hvorfor jeg hadde blødd, ikke da hun så på meg invendig heller.. men hun sa de hadde veldig dårlig ul apparat så det kunne henne hun ikke kunne se noen detaler ang hvorfor jeg blødde, noe de kunne da sett på ultralyd labratoriumet siden de har bedre.. men hun sa det så bra ut nå hvertfall, livmortappen var fortsatt lukket. så jeg fikk besjed om å ta kontakt igjen med legevakten eller fastlegen om jeg begynte å blø kraftig igjen.. tusen takk for all omtanke
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 21. januar 2010 #47 Skrevet 21. januar 2010 ÅÅÅÅÅÅ Så deilig. Nå går det bra skal du se!!! har ventet spent på oppdatering fra deg. Ha en strålende kveld, nå kan du endelig senke skuldrene. klem
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 21. januar 2010 Forfatter #48 Skrevet 21. januar 2010 så snille dere er:) ja har senket skuldrene selv om jeg fortsatt undres hvorfor jeg blødde så mye.. har jo den man hører hjertelyd med her hjemme også så jeg hører jo ca hver dag.. så merker jo fort om noe plutselig skulle endre seg.. ha en god kveld du også
Erle79 Skrevet 21. januar 2010 #49 Skrevet 21. januar 2010 For en utrolig nerveprirrende tråd med happy ending! Jeg er utrolig glad på dine vegne for at det ser ut til å gå bra. Jeg har selv mistet 3 ganger, og vet at oppfølgingen på Bergen legevakt og KK kan være skrekkelig. Skal krysse fingrene for deg, og håper det er siste gang i svangerskapet at du har opplevd blødninger, for det er så slitsomt...
NormaJean Skrevet 22. januar 2010 #50 Skrevet 22. januar 2010 hipp hurra for levende foster..... :-) Sikkert bare litt grums som måtte ut da, krysser fingrene for at ting roer seg nå. Må bare henge meg litt på kritikken av KK i Bergen. huff for ett system:-( Jeg bor ikke i Bergen men var der i desember da jeg plutselig fikk voldsomme magesmerter. Etter å ha ligget på den forferdelige legevakten uten noen oppfølging i noen timer ble jeg sendt til Haukeland hvor de heller kranglet over om jeg var KK eller kir. pasient. På KK var det ingen evne til å passe på meg og etter ultralyd (som var bra heldigvis) ble jeg plassert på venterommet i enda fler timer uten mulighet til å legge meg ned, ingen smertstillende eller noe. Sengen min sto på akutten og de ville ikke gi meg en ny en på KK...... Nei, det var en fæl opplevelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå