Gå til innhold

da ser det desverre ut som det var over for oss:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

våknet nå med mer blod, og det kom en liten svart klump, så nå var det nok over for oss:( utrolig trist at det skulle skje så seint, vi hadde virkelig begynt å glede oss. å blir vanskelig å forklare det til vesla som har begynt å kose med mamma sin mage :(

Lykke til videre alle samme:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så forferdelig trist!! Føler virkelig med dere!

Stor trøsteklem i natten :)

Skrevet

Hei!!

Forferdelig trist å lese - men gi nu ikke opp enda! Svart/mørkt blod = gammelt/koagulert.

Ring legevakta asap og få dæ ultralyd! Du sir ikke kor langt du e på vei, men regne med du e godt over 12 uker sia lillesøster kose med magen!

Lykke til så mye - krysse fingra og tær for dåkker!!

Skrevet

hei, jeg er 12 uker på vei å var på ul på madag å da så alt fint ut, fosteret var litt mindre så hun trodde kansje jeg var 10 + noe, altså det vil si 11 uker no da.. ja det kom en del friskt blod, så en mørk klump, men det kan ikke ha vært fostere for klumpen var for liten. ja tenkte å få levert snuppa til noen senre så kan jeg og min samboer dra ned på legevakten og få ett endelig svar..

Skrevet

Okei, da e du enda i 1.trimester, men ikke gi opp håpet forde :))

Lykke til så mye!!!

Skrevet

så utrolig trist å lese! føler med dere og håper alt går bra! fram til jeg var i litt over uke 12 , blødde jeg en del! var selvfølgelig redd og til slutt kontaktet jeg lege og det visste seg at morkaka mi lå helt nede ved livmorhalsen, som gjorde at jeg blødde! Heldigvis blødde jeg ikke mer, for kunnet kommet mye mer! men nå har morkaka flyttet seg:) og er nå i uke 25! så kom deg til legen..!! Viktig å få sjekket opp... lykke til

Skrevet

takk for svar:) ja skal dra til legevakten, har blødd en del friskt rødt blod og så kom det en liten mørt klump, men det kan jo være oppsamlet blod siden jeg sov.. men er så redd for å bare bli sendt hjem fra legevakten å få besjed om at de ikke kan gjøre noe om det er SA så får kontakte fastlegen på mandag.. men skal stå på mitt å få meg en undersøkelse.

Skrevet

Det må du.. Nekt å dra til du har fått en undersøkelse! Lykke til... ! Gi en beskjed om hvordan det gikk da?

Skrevet

ja jer har vel rett på en undersøkelse... det e jo bare lørdag.. skal selvfølgelig gji en oppdatering i løpet av dagen;)

Skrevet

Huff trist lesing på morran...

Ønsker deg lykke til! Tror nok de på legevakten tar deg inn til undersøkelse siden du er såpass langt på vei?... Selv ble jeg undersøkt på legevakt da jeg var 7 uker gr blødning.

Lykke til! Husk at blødning ikke alltid betyr SA! Hå håpet, men forbered deg på det værste. Hvis du skjønner...

Klem

Skrevet

takk for svar:) ja det er hvertfall ikke SA for noe foster har ikke kommet ut, men kan jo være MA med blødning.. håper på det beste og er forberedt på det værste, har vel grene halve natten, hadde gledet oss skikkelig nå å alt hadde jo blitt annderledes etter vi fikk påvist liv på mandag, det var liksom mer virkelig.. så skulle dette skje..

Skrevet

Huff stakkaer deg. Opplevde det samme i sommer. Fosteret hadde sluttet å utvikle seg i uke 10-11, beg å blø litt vinrødt blod i uke 13. Kjempetrist. Men det trenger jo ikke å være det heller. Masse lykke til, håper fosteret lever. Trøsteklem

Skrevet

Uff.. Jeg håper ikke det er grunnen til at du blør... Har du smerter?

Det er jo sånn at når det er et friskt foster i uke 10-11 så er man egentlig over den store abortfaren. De aller fleste som opplever aborter har foster som sluttet å utvikle seg før uke 8-9. Jeg krysser fingrene for at oddsene er på din side... Jeg har hørt om andre som av forskjellige grunner har hatt blødninger, som ikke har vært farlig i det hele tatt!

Men, det beste er å få sjekket det så raskt som mulig. Jeg ville ringt legevakten og forhørt meg om mulighet for å få foretatt u.l. så raskt som mulig, sånn at du slipper å gå å ikke vite så lenge..

Skrevet

Hei,

Huff - skjønner godt at du er helt ifra deg nå!

Håper du har kommet deg til legevakten og får god oppfølging der!

Det kan absolutt være noe helt annet enn SA/MA .. så ikke mist håpet ennå!

Skal tenke masse på deg idag...;o)

STOR varm klem fra meg

Skrevet

Har du krampe/ rie smerter?

Jeg hadde store blødninger og masse blødninger, og d kom klumper på 6 cm i diameter + mange flere litt mindre. det kan være morkaka som har flytet seg og så har d blitt rifter. Jeg er 27 uker nå :)

Masse lykke til...håper du får se ett lite bankende hjerte du også.

Skrevet

takk for mange berolige svar.. bled ikke noe klokere av å dra på legevakten, de ville ikke sende meg til kk da dette ikke var noe de prioriterte, men fikk en gu og hun sa livmorhalsen eller tappen husker ikke, den var hvertfall lukket så det var ett bra tegn, men ting kunne fortsatt skje siden jeg begynte å blø i natt.. fikk henvisning til ul som jeg selv skulle bestille, de private hadde ikke før om 2 uker så reg ringte kk å de forsto min bekymring så fikk time der på tirsdag, så da får jeg hvertfall svar.

har fått lånt meg en slik man hører hjerte lyd med å skal prøve å finne den, vet det ikke er sikkert jeg finner den.. men er det slik at jeg skal telle slagene å se hvor mange det er i 1 min? noe som vet

tusen takk for all støtten:)

Skrevet

vårsolmamma: jeg har ikke hatt noe smerter

Skrevet

Godt å höre at den var lukket iallefall. Har hört om flere som har blödd utover i svangerskapet uten at det har vært noe. Jeg blödde selv i et par uker i tidlig i 1. svangerskap, og fikk en velskapt jente...

Ja, du skal telle i 1 min. Men tror ikke antall slag er så vitig. Hörer du hjertelyd, kan du nok senke skuldrene iallefall. Men som du sier ,e r det ikke sikkert du finner. Legen min ville egentlig ikke pröve å finne den engang på meg i uke 15, for hun mente det var for tidlig (hun gjorde det og fant den likevel da), og da er det sikkert enda vanskeligere for deg som ikke er trent til å höre.

Masse lykke til :) Krysser fingre for deg!

Skrevet

takk for svar, men hvordan vet jeg forskjellen på babyen sin og min da? det er det som er problemet mitt, vet ikke hvordan jeg finner forskjellen...

tusen takk:)

Skrevet

Fosteret sin hjertelyd er mye raskere en vår.

Vi har ca 80-120 pr min, mens fosteret har 130-170 på normalen.

Skrevet

hei, skjønner deg veldig godt, hadde noen store blødninger i 1 trim, men alt har heldigvis gått bra, er nå 16+.

Var også hos legen etter mye koagulert blod + ferskt blod, men livmorhalsen var lukket, og han/hun ligger fremdeles i magen og har det bra:)

Håper på at du får samme beskjed på ul, nemlig at alt er bra:o)

Skrevet

Det er ett godt tegn ihvertfall :)

Da støter ikke livmora ut fosteret.

Jeg blødde massse, og da lokale legen undersøkte meg og så masse klumper i tillegg trodde han håpet var borte. Men det var d ikke:)

Selv var jeg livredd i tre uker, og d var veldig traumatisk for meg.

Blødde i en mnd. første uka blødde jeg fullt d største nattbindene gang på gang. Våknet om natta, gikk på do og d kom så store klumper at det føltes som en liten fødsel. Var så utrolig redd, og alt ble så skummelt når d er natt. Var på tre ul på på ett par uker. Uke nr to mindre, og så to uker med bare litt brunt hver dag.

Sitter nå med en aktiv krabat i magen :) Så det kan gå bra selv om det ser fullstendig håpløst ut

Skrevet

tusen takk for masse oppmuntringer, det hjelper på:)

jeg fant ikke hjertelyd, min lå på ca 70-90 avhengig av hvor jeg fant den og i noen sekunder så jeg plutselig den hoppet opp på rundt 150 så jeg fikk ett lite håp der, men så gikk den tom for strøm, så jeg skal kjøpe batterier senere å fortsette jakten.

jeg er fortsatt forberedt på det værste men håper som sagt på det beste:)

dere er så gode:)

Skrevet

det du skrev der minte meg om da jeg var hos jordmora, ho fant min plutselig hoppet den høyt og det var babyen, men varte ikke lenge pga at babyen gjemte seg...:)

men kan jo være den du fant?

masse lykke til iallefall_;)

Skrevet

Synes det var dårlig gjort at du ikke fikk komme til ul idag på føden... Uff, kjipt å vente til tirsdag da...

Skal krysse fingrene for deg jeg, masse lykke til!!!

Var ihvertfall oppmuntrende for deg å lese om hun som hadde blødd kjempemasse i 1 mnd, men som fremdeles er gravid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...