Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 14. januar 2010 #26 Skrevet 14. januar 2010 Jeg kan forstå hva du mener. Jeg skal ærlig si at jeg ikke er perfekt. Jeg har selv vært utro en gang. Men, jeg angret. Jeg fortalte det. Og jeg endret meg selv. Drastisk. Men, når hun sier: HVIS du har vært utro, kan du bare drite i å komme hjem. Selvfølgelig sier man det, i sinne og fortvilelse. Jeg selv fikk servert sladderen, som du kaller det, fra kompisen til barnefaren - og når jeg spurte kom han med bortforklaringer. Han gjorde aldri noe forsøk i å si unnskyld eller noe. Når han ikke gidder å komme hjem, så er det noe galt. Virkelig. Jeg selv liker ikke dette: "Kom deg unna, han med engang". Men, er han ikke mann til å stå opp for seg selv og vise dama si nok respekt ved å si unnskyld eller ved å komme hjem - så.. Viser det hvordan han er. Det viser nesten at han ikke angrer.
Tante Blås Squaw Skrevet 14. januar 2010 #27 Skrevet 14. januar 2010 Venter heller på svar fra HI selv, men takk for at du - helt uten å kjenne meg - kaller meg fryktelig naiv.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #28 Skrevet 14. januar 2010 kjærsten min er i utlandet, har chattet sex med noen damer på nettet, jeg ferskan og gjorde det slutt. han angrer som en hund og er på vei hit for å prøve å vinne meg tilbake, enda jeg har bedt han holde seg så langt unna som mulig.. hadde han gjort mer eller ment noe med det han gjorde så hadde han aldri giddi å reist fra andre siden av jorden og hit for å prøve å vinne meg tilbake. og jeg er innstilt på å tilgi han, for han har ikke fysiskt møtt noen, men har sagt han jammen får kjempe ræva av seg for å vinne tilliten min tilbake og det gjør han!! vi har ett barn sammen og en til på vei.. så ble vel litt paff, men jeg blir ikke i noe forhold for barna sin skyld om det går utover megselv!! for er ikke jeg lykkelig så vil barna heller aldri bli lykkelige! MEN når det gjelder HI sin mann, så har han faktisk bare akseptert at han ikke skal ta kontakt og jeg synes det tyder på at han ikke har rent mel i posen!! og jeg hadde heller aldri i verden kunne tilgitt et engangs knull engang, og ikke med en hore..for meg er det like mye utroskap om man har sex en eller 50 ganger!! og joda for meg så er faktisk sex super vikitg i ett forhold, og er jeg ikke nok, så er det bedre å gjøre det slutt og finne seg noen andre!! lykke til HI jeg tror du gjør veldig rett i å gå videre, men er nok lurt når kaoset av følelser har lagt seg å prøve å samarbeide med han pga sønnen deres..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #29 Skrevet 14. januar 2010 HI her igjen.. ville bare si at jeg trekker meg tilbake fra debatten nå, før det blir for usaklig. Orker ikke å måtte forsvare meg i det jeg har gjort, det har jeg ikke overskudd til nå. Jeg tolererer ikke utroskap pga tidligere erfaringer, det visste mannen min også. Så får dere andre ha deres grenser. Takk for mange støttende innlegg.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #30 Skrevet 14. januar 2010 Kan jo hende han holder seg unna pga beskyldingene? kan jo hende han ikke har gjort det, men ble så såret at hun trodde han kunne gjøre noe slikt, og derfor holder seg borte? ikke vet jeg.
ellen-propellen Skrevet 14. januar 2010 #31 Skrevet 14. januar 2010 Jeg er antagelig litt sær siden jeg ikke forstår helt dette. Sex i ett forhold er veldig viktig for meg og, men om min mann hadde "ramlet på noen i fylla" ville ikke betydd noe. Da ville det vært ren "kjønnslig omgang" som det het i gamle dager. Altså meningsløs sex.Det betyr ikke noe. Og dere her på forum er veldig raske til å si: kast han ut, ikke gi deg, stå på krava, ikke tilgi osv. Det er det jeg syns er barnslig. Om man aldri kan komme hjem å innrømme en feil, eller be om unnskyldning, hva er da poenget med å love: i gode og vonde dager? Du anonym 16:54, kastet mannen fordi han chattet med andre damer? Om sex? Jaja,opp til deg det. Jeg syns synd på HI og situasjonen hun befinner seg i, og håper alt ordner seg. Og at jeg i tidligere innlegg skrev: "du er sikkert ikke perfekt du heller", da mente jeg at: det er menneskelig å feile, vi gjør det alle sammen.Ingen er perfekte. Og det blir enklere å leve sammen om man bare innser det.
Tante Blås Squaw Skrevet 14. januar 2010 #32 Skrevet 14. januar 2010 Jeg håper du iallfall vurderer muligheten for at kompisen hans prøver å ødelegge for dere.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #33 Skrevet 14. januar 2010 Ellen f: Da er vi i det minste enige om at han hvertfall skulle ha innrømmet feilen og bedt om unnskyldning! Er jo bare helt tragisk at han bare har skygget banen, og ikke vil kjempe for hi en gang... Mamma heksa: er jo selvfølgelig en mulighet for at mannen snakket sant, og at kompisen vil ødelegge, men da er jo hvertfall fyren en dust som ikke drar rett hjem og forteller henne dette, men lar henne tro på "løgnen" om han.. det har jo gått flere dager! Personlig syns jeg DET også er grunn nok til å forlate fyren, han må jo skjønne at hun har det helt jævlig nå..! (ikke hi)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #34 Skrevet 14. januar 2010 ELLEN F: Et nyp i fylla er ikke det samme som å kjøpe ei hore i min bok. Hadde jeg fått vite at mannen min hadde knulla ei hore hadde jeg blitt kvalm av å ha han i nærheten!
Gjest Skrevet 14. januar 2010 #35 Skrevet 14. januar 2010 ikke enig med deg ELLEN F. man skal vel ikke godta utroskap,eller? full blei han men stå pikk fikk han.Finnes ikke unnskyldning for utroskap,mener jeg da, nei ingen er perfekte ,enig med deg der,men å glemme helt sin familie og ligge med ei hore den var litt drøy..
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 14. januar 2010 #36 Skrevet 14. januar 2010 Ellen F: Du virker til å være en person som.. Er rolig og tar tingene som de kommer. En god egenskap ) Jeg skjønner hva du mener også. Men.. Ifh til barnefaren som var notorisk utro, løy om det, ikke angret og lign - så kunne jeg ikke bli der. For min egen del. Derimot, jeg har blitt bedratt en gang etter det, og jeg er sammen med han den dag idag. Til historien hører det med at jeg var utro mot han også. Jeg var det først, da jeg var 17år. Vi slo opp noen uker etterpå, da forh skranglet. (Mest pga meg som ikke var klar til å binde meg, og da var jeg ufattelig dum.) Jeg ble sammen med barnefar etterpå. Jeg slo opp i graviditeten.. Ble så sammen med eksen igjen (samboer nå og vi er forlovet..) da sønnen min var 3mnd og har hatt avstandsforhold med han i 2 av de snart 4årene vi har vært sammen. Dessverre gjorde han en feil, som han har angret på og jeg har tilgitt. Meningsløst og uten betydning for han, som han også har gjort opp for seg ved at vi flyttet bort ++. Det er nå 2.5år siden og.. Vi har vel aldri hatt ett sterkere forhold, pga historien og hendelsene som har skjedd har ført oss nærmere sammen. Allikevel har det vært en lang vei - for man skal bygge opp tilliten til den andre igjen. Jeg mener også at man skal forandre på seg selv og innse at de feilene man gjorde skal rettes opp. Og første bud er da å være ærlig og ikke stikke av. Man skal stå til ansvar for det man har gjort. Hva denne mannen har gjort vet jeg ikke, men om han stikker av på denne måten når han blir konfrontert - så er det litt merkelig og veldig respektløst. Mener jeg. Hva HI gjør og velger er helt opp til henne - uten at hun skal bli belemret med valget i ettertid. Jeg vet at hvis jeg hadde skrevet ett innlegg om samboeren min for 2.5år siden, som hadde vært utro ville alle sagt at jeg skulle gått fra han++ Jeg er glad jeg valgte å bli, og jeg tok det valget 5min etter at han fortalte om utroskapen. Som sagt, man vokser på det negative, men følelser om man klarer å gjennomgå dette med å bygge opp tilliten kommer også. Jeg valgte å bli fordi jeg føler meg sikker på at han ikke mente det. Og at han angret på det. Og at han gjorde det godt igjen. Hadde han bare stikki av uten å ha forklart meg, om jeg skulle få vite det tilfeldigvis ville jeg nok ikke blitt - men hvem vet? Kanskje jeg ville kommet tilbake igjen. Ting er ikke svart-hvitt heller. Mye som avgjør hvordan situasjonen blir og hvordan man håndterer den.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #37 Skrevet 14. januar 2010 Jeg føler med deg, HI. Om jeg var deg ville jeg ha testet meg for alle kjønnssykdommer både nå og om tre måneder. Med den reaksjonen han hadde kan du ikke utelukke at han har gjort dette før. For alt du vet kan han ha søkt tilflukt hos ei annen dame nå. Jeg kjenner til flere slike tilfeller, dessverre, selv om jeg sikkert høres veldig svartmalende ut. Ikke ta noe for gitt. Lykke til videre på veien! En slik mann trenger du ikke, men omhan ønsker å holde kontakten med barnet sitt så er nok det best for barnet. Stor klem,
ellen-propellen Skrevet 14. januar 2010 #38 Skrevet 14. januar 2010 Vålerenga12&Daniel+BIM: 20.04 : Det er akkurat det jeg mener:-) Ting er ikke svart hvitt, det må vi ikke glemme. Jeg er for så vidt enig med dere som sier mannen til HI bør gå hjem og prate om det, men det er mange menn som lukker seg inne og slikker sine sår. Jeg leste engang boken Menn er fra mars og kvinner er fra venus. Lærte utrolig mye av den som har gitt meg en dypere forståelse av disse huleboerne vi innimellom har. Anbefales:-) Som jeg sa i sted: Jeg ønsker HI lykke til videre uansett hva hun ender opp med.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 14. januar 2010 #39 Skrevet 14. januar 2010 Vet du hva, den boken har jeg lånt av søsteren min.. Men jeg har ikke fått lest den. Kanskje en ide å lese den! Skal jammen gjøre det ;o) Også.. Må jeg jo bare si at vi kvinner er ikke de letteste å leve med heller... )
ellen-propellen Skrevet 14. januar 2010 #40 Skrevet 14. januar 2010 hihi,oss nei.Bodde i internat hus med 7 andre jenter engang. Fy f***n det var galt det. (Og ikke på en artig måte) Glad jeg ikke er mann:-P Menn er jo mye enklere enn oss;-)
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #41 Skrevet 14. januar 2010 Et stk dårlig kompis som ikke gir manne en sjangse tilå forklare seg da,eller tilstå sine synder Kanskje mannen ville ut av forholdet?! Virker slik siden han ikke tar det så tungt... Om du(han) vil forsette forholdet er opp til dere! At vi skal sitte her å fortellle hva du skal gjøre eller føle. Går ikke, en vet ikke hvordan en reagere før en selv er i situasjonene! Lykke til:)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 14. januar 2010 #42 Skrevet 14. januar 2010 Hehehehe, nå lo jeg godt her ;o) Vi er fire søsken i søskenflokken - 3jenter først. Vi har hatt våre krangler opp gjennom årene altså.. Sånne tåpelige krangler..Huff... ;o) *lol* Jeg og broren min SLOSS, men vi ga oss. Å krangle med søstra mi.. En krangel om en topp kunne vare i flere dager.. ;o) hehe
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2010 #43 Skrevet 14. januar 2010 16:54 her! pga tidligere erfaringer med utroskap så har jeg null toleranse når det gjelder utroskap, og det vet kjæresten min! men jeg har jo nettopp ikke kvittet meg med han pga det bare var sex chatting, men det er ikke så veldig kult når man sitter gravid og passer på barna 24/7 for at han skal få oppfylle en drøm på andre siden av jorden og så få vite at han chatter sex med andre damer!! og ingen er perfekte, men det er snakk om at alle feil ikke er like akseptable hos alle. det har noe med tidligere erfaringer og gjøre også, som Hi skrev tidligere her så har hun dårlig erfaringer med utroskap, noe mannen viste .. og da bør man vel trå varsomt!! sex og "ramle oppå noen i fylla" er akkurat det samme for meg! like ille, putter mannen min snobben sin i en annen dame en eller 1000 ganger er det over og ut, og om du ellen f vil akseptere sånt, så må du også akseptere at andre mener annet. man skal heller ikke holde sammen for barna sin del for en hver pris, barn er smarte nok til å forstå skuespillet som oppstår når mor og far later som alt er fint!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2010 #44 Skrevet 15. januar 2010 Hvis han ikke hadde vært utro hadde han nok kommet hjem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå