Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #26 Skrevet 13. januar 2010 hvis dere har en slik arbeidsituasjon så bør dere ordne enten noe innenfor jobben... (f.eks går tidlig annenhver gang. enten jobbe inn senere eller ubetalt fri..) eller så bør en eller begge skifte arbeid. Rart jobben kommer før barnet!! Jeg skriver dette siden dere har en situasjon da gjenvlig ingen kan hente barna... Jeg for min del måtte finne ny jobb, da ikke min alenemortilværelse gikk ihop med henting og levering i barnehagene til mine to barn. (er så heldig at jeg ikke fikk søsken i samme barnehage, selv om jeg er alenemor..) så da måtte jeg finne en litt mer fleksibel jobb, og så valgte jeg å redusere ned til 80% stilling. Først da fikk jeg tid til å hente og levere begge barna i hver sin barnehage før og etter jobb. Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt når dere er to og ikke vurderer å legge opp livene deres slik at dere får tid til.. BARNET deres....!! lykke til med enten å finne noen som vil hjelpe dere, eller justere arbeidslivet slik at det blir tid til ungen også...hver dag=)
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #27 Skrevet 13. januar 2010 Jeg bor i England, her er det helt vanlig å forhøre seg om dette. Både mine norske og engelske venninner har brukt barnehage ansatte som passepiker. Det er jo litt viktig at man får tak i en barnepasser barnet kjenner og også en man kan stole på. Har man ikke stort nettverk rundt seg skal det en god del til å få kabalen til å gå opp. Du vil jo betale for servicen, det er et helt fair spørsmål. De kan jo godt si nei. Men ville tatt det gjennom styrer, slik at det ikke blir ubehagelig for de ansatte som aller helst vil si nei.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #28 Skrevet 13. januar 2010 Støtter innlegget til 0835. Dere må tilpasse dere. Om det så innebærer at en av dere finner en ny jobb så er det bedre enn at barnet er mer hos andre enn dere!
Himmel og hav Skrevet 13. januar 2010 #29 Skrevet 13. januar 2010 Jeg har jobbet mange år i barnehage, og det hender at noen foreldre spør om vi kjenner noen som kan sitte barnevakt. Jeg synes det er helt greit at dere spør, for jeg har enda til gode å oppleve at noen blir fornærmet. Det er noe helt annet å ha med seg et barn eller to hjem enn å være på jobben, og det er sikkert mulighet for at noen vil hjelpe dere. Men spør styreren eller ped, lederen, så kan de lufte det for de andre, eller om noen har en sønn, datter eller nabo de kan tipse dere om. Om dette ikke går i orden for dere, så er det en mulighet å aliere seg med noen andre foreldre som kan ta med dine barn hjem, og så gjør dere gjengjeld en annen dag.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #30 Skrevet 13. januar 2010 Er ikke alltid det går an å bare slutte i jobben å finne seg en ny jobb! Mannen min mista jobben pga nedskjæringer og søkte i 1 år på alt som var av jobber uten å få noe! Og vi trenger begge lønningene! Blir oppgitt når folk tror alt er så jævla enkelt! Og når folk ikke gidder å lese gjennom innleggene. Fordi, som jeg skrev lenger oppe: Dette er SISTE løsning, når vaktene våre kræsjer, vi ikke får fri, ikke får bytta med andre og ingen andre kan hente i barnehagen! Har mast på arbeidsgiver, men han blir bare mer og mer irritert på alle byttingene, er redd jeg skal få sparken, og da sitter vi fint i det! Og smaboeren min har ingen mulighet å reise hjem tidligere! Kan jo ikke bare henge opp lapper å be fremmede hente ungene heller!? Er det seriøst noen som gjør det?? Og det blir jo tid til ungene! De går i barnehage 3 dager i uka, så vedder på jeg er mye mer med ungene mine enn du er med dine... Dette ble rotete... HI
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #31 Skrevet 13. januar 2010 Nå får vel de barnehageansatte hoppe ned fra sin høye hest her... Hvorfor i all vereden skal det være frekt å spørre om noen vil ha en ekstrajobb eller jobbe overtid??? Kan tenke at dere ikke har NOEN hemninger overhode for å spørre en elektriker, snekker eller rørlegger om å komme og jobbe noen timer svart. Hva i alle dager er forskjellen her??? At dere har vært på "høyskolen" noen år for å lære å ta hånd om barna våre???
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #32 Skrevet 13. januar 2010 Det er ikke frekt, men det er litt rart å ha en permanent situasjon der man ikke kan hente eget barn. For meg ville løsningen vært å gjøre endringer på jobbsituasjonen, men jeg ser at det ikke er mulig for dere. Da er det en god løsning å høre med styrer eller ped.leder om de har noen retningslinjer på dette og om hun eventuelt har forslag til noen som kunne tenke seg dette. Jeg vil tro at det ikke er anledning til å være i barnehagen etter stengetid. Det er strengt ift forsikringer osv dersom noe skulle skje. Kommunen har ansvar for sikkerhet i sine bygninger og hvem har ansvaret hvis det f.eks skulle begynne å brenne eller dersom barnet skader seg. Dersom den ansatte skader seg osv. Det kan imidlertid hende at en av de ansatte kan være interessert i å ta med seg barna dine hjem en gang imellom.
Lilleleen Skrevet 13. januar 2010 #33 Skrevet 13. januar 2010 Jeg syntes ikke det er frekt. Jeg jobber selv i bhg og de første årene så hendte det at jeg passet noen av bhg barna for å tjene litt ekstra. Jeg syntes du bare skal spørre jeg, det verste som kan skje er at de sier nei. Jeg hadde ihvertfall ikke blitt fornærmet. Jeg hadde tatt det som at da var du fornøyd med jobben jeg gjorde med barnet ditt. Men syntes du det er ekkelt å spørre direkte, så kan du jo forhøre deg med styrer eller ped.leder om de vet om noen som er interesserte ) Lykke til med å finne en løsning:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå