Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 En sjelden gang sliter vi med å få hentet ungene før stengetid. Pga begge jobber. Ikke overtid, men arbeidstiden er sånn, så vi får ikke fri. Er det frekt å spørre om en av de ansatte kan ta med seg barna hjem noen timer? Evt være lenger i barnehagen? Vi betaler selvfølelig.. Tenker på unge assistenter som kanskje vil ha litt ekstrapenger? Håper på mange svar!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 jeg synes det er frekt ja... hadde heller spurt noen andre...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Du kan sikkert spør en ung assistent.. Evt. sette en annonse i avisen og let etter en skoleungdom som har tid etter skolen. Men ikke spør om barnet kan være lengere i bhg. Det er frekt!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #4 Skrevet 12. januar 2010 Jeg hadde synes det hadde vært litt rart å få en slik forespørsel, men du får høre hva de sier
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #5 Skrevet 12. januar 2010 Ikke frekt, akkurat, men ville utvist stor forståelse dersom noen hadde sagt nei. Litt kjedelig om det f. eks. ble uenigheter om noe. Jeg ville kanskje prøvd dette om det var vanskelig å finne andre løsninger. Da ville jeg hvertfall gått gjennom leder og bedt den om å forhøre seg, så slapp de å gi meg negative svar face to face.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #6 Skrevet 12. januar 2010 Synes det er frekt å spørre en av de fast ansatte, men vikarer ville jeg nok syntes var greit, fordi disse jobber antakelig ikke fullt likevel... Kanskje du kunne spørre f.eks. pedagogisk leder på avd. om hun vet om noen er interessert i å tjene litt ekstra penger, for det kan jo være noe de snakker om i lunchen f.eks., si at du nødig vil virke frekk, men gjerne vil dette dersom noen ønsker å tjene litt ekstra...
sånn ca Skrevet 12. januar 2010 #7 Skrevet 12. januar 2010 Frekt og frekt, spør du på en høffelig måte å forklarer situasjonen så syns jeg ikke du er frekk. Det er ikke noe verre enn at de sier nei og du må prøve å finne på en annen løsning, hvis ingen av dem har lyst.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #8 Skrevet 12. januar 2010 Dette har vi tenkt på etter vi har spurt alle andre... Men er ikke så lett å få en ungdom til å hente heller, for her er det lange strekninger å gå, så er nesten avhengig av bil. Ellers har vi 2 stk på 16 som kjenner barna vi kunne ha spurt, men som sagt må de ha lappen og bil.. HI
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #9 Skrevet 12. januar 2010 Det med å spørre styrer var ikke dumt! Har også tenkt på å la eldstemann være med en kompis hjem en gang, men kanskje litt verre med 2åringen? HI
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #10 Skrevet 12. januar 2010 Ta det opp med styrer. Da jeg var student og hadde praksisplass i en barnehage, ville jeg glatt sagt ja til en slik forespørsel
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #11 Skrevet 12. januar 2010 Når de har passet unger hele dagen, tenker jeg de vil være glade for å få fri. Det er mye bedre du får arbeidsplassen din til å tilpasse seg at folk faktisk har barn!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #12 Skrevet 12. januar 2010 Vet ikke hva du kan gjøre. Jeg vil derimot spørre deg, HI, om du kan se gjennom noen oppgaver for meg hver dag etter jobben din. Jeg har nemlig ikke tid til å rette dem selv.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #13 Skrevet 12. januar 2010 Ja bevares, er bare å komme med de! HI
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #14 Skrevet 12. januar 2010 Arbeidsplassen min driter i de som har barn! Har prøvd å sagt at det er vanskelig for meg de dagene dette gjelder, men det er visst ikke deres problem! Er leeeeeeeeeenge siden de har hatt småbarn tydligvis!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #15 Skrevet 12. januar 2010 Så fint at noen hadde sagt ja da! Hadde du tatt de med deg hjem da eller hadde du fått lov å være i barnehagen med de? HI
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #16 Skrevet 12. januar 2010 Da er det vel sånn at du kjenner og stoler på henne? Og har tenkt til å gjøre ordentlig avtale om premissene, sånn som hun sikkert har tenkt. Nei, HI, spør ped.leder, du. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #17 Skrevet 12. januar 2010 Jeg ville tatt de med hjem servert dem middag. Barnehager er litt stusslige når de er folketomme, og jeg tror det ville vært best for barna å få et miljøskifte, det er koseligere å være med "barnevakten" hjem enn å være de eneste barna som sitter på overtid i barnehagen
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #18 Skrevet 12. januar 2010 Den sjeldne gangen,burde det vært enkelt å ordnet det på en annen måte !
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #20 Skrevet 12. januar 2010 Som sagt så har vi vurdert dette når vi IKKE får til å ordne det på annen måte... Prøv å les det som står...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #21 Skrevet 12. januar 2010 Jeg er dagmamma og opplevde det som svært frekt og nesten respektløs over å bli spurt støtt og stadig å passe barnet lengere enn fra 07-17 hver dag. Altså respektløst overfor barnet. Nei ring barnevaktsentralen, finn noen annen. i barnehagen er barnet mer enn nok vil jeg tro!
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2010 #22 Skrevet 12. januar 2010 Er ikke barnevaktsentral her.. bor på en liten plass.. Og som sagt, dette er etter vi har prøvd alle vi kjenner. Det er ikke så mange i nærheten av de heller. Og de er faktisk ikke så mye i bhg! Har korte dager og tar ofte fri når jeg er hjemme! HI
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2010 #24 Skrevet 13. januar 2010 Om ikke frekt, så ihvertfall helt feil. Synes jeg.
AndreVonDrei Skrevet 13. januar 2010 #25 Skrevet 13. januar 2010 Jeg ville nok spurt styrer hvis jeg i det hele tatt hadde spurt. Jeg var dagmamma for to gutter da jeg var 17 år. Da var det snakk om etter barnehage og skole et par timer og hvis foreldrene skulle noe i helgene. Gode penger den gang. Hva med å etterlyse noen på en annen måte? Sette opp lapp, høre med venner og bekjente om de kjenner noen som vil tjene noen kr. Det er jo forskjell på å be noen om tjenester i forhold til å tilby noen unge mennesker en deltidsjobb. Jeg ville nok som siste løsning blandet inn bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå