Gå til innhold

Utroskap, what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut i helgen at min mann har vært utro med min besteveninne, vi har vært venner siden barneskolen.

Det viser seg at de har holdt på i 2 år. Han jobber alltid mye, må ofte ned på jobb plutselig om ettermiddager, kvelder å helger. La ikke noe mer tanke i det da han har en viktig jobb. Men det viste seg jo at han ikke jobbet me jobb ting iallfall. Var da dei møttes, han parkerte bilen på jobb og hun hentet han. Jeg ble sjokkert!! Så planlagt, så fælt! Hadde han vært utro tilfeldig en gang i fylla med noen vi ikke kjenner så kan jo det skje, men med min besteveninne, så lang tid å så planlagt. Blir kvalmen, lei meg og syk av å tenke på dette. Han sover nå på gjesterommet vårt.

Vi har vært gift i 14 år nå, og jeg elsker han! Følte at jeg visste alt om han, men så feil kan en ta. Har ikke fallt meg inn at han skulle være utro.

Han sier det er fordi vi ikke har nok sex. Jeg har lav sexlyst, og det det blir ikke så ofte, men jeg prøver så godt jeg kan. Han føler seg avist, han sier han føler ikke at jeg elsker han fordi vi ikke har sex ofte nok og at dette var hans måte å få bekreftelse på at han var en mann som damer kan like og synes er pen. Jeg er sjokkert, for jeg har sagt til han at jeg elsker han og at jeg har det fint sammen med han mange ganger så han ikke skulle føle det på den måten.

Han legger skylden på meg nå, at jeg drev han til å gjøre dette fordi han ikke fikk så mye sex hjemme. Han sier det beste er at vi går i fra hverandre, men han er villig til å fortsette hvis jeg kan bli mer aktiv.

Jeg er så frustrert! Er dette normalt?? Er det rett av han å skylde alt på meg? Jeg elsker han! Vet ikke hva jeg skal gjøre, kan noen hjelpe meg. Vil ha seriøse svar, trenger hjelp! Jeg er for nedbrutt til å tenke klart nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, det kan ikke være morro, vet selv at jeg hade blitt forbanna og utrolig lei meg om dette hadde sjedd meg!

å det er ikke normalt, vartfall ikke at han skal legge all skylden på deg! det er ikke du som har jort noe galt, det er han.. og bestevenninen din! tror ikke jeg hadde klart å tilgi noe sånt..

har dere pratet tidligere om dette med sex da??

Skrevet

Det er ifallefall ikke din feil...

Spør han om hviss han hadde mistet sexlysten en periode og du da var utro mot en av hans kompiser hvordan han hadde reagert...

Og hviss han kan være så kald og ha sex med din besteveninne g at din besteveninne kan være så kald mot deg og ha sex med mannen din så ville ikke jeg behold noen av dem om jeg var deg.

Min menigng er at en gang utro alltid utro(med mindre man er veldig påvirka av alkohol) da setter situasjonen seg litt annerledes. men når man kan være utro i edru tilstand og holde på den måten du sier så er jeg sikker på at så fort du ikke vil ha sex så snikr han seg på den måten og har sex med noen andre.

At du ikke vil ha sex skal han akseptere. da får han enten nøye seg med høyra eller du kan gjøre andre ting...

Skrevet

Dette var trasig å lese:(

Selvfølgelig så vil han skylde på deg for å rettferdiggjøre det han har gjort. Men det betyr ikke at han har rett!

Om han mener at du er for lite aktiv og at det er, og har vært, for lite sex så burde han:

A. Tatt det opp med deg så dere kunne snakket om dette

B. Brutt ut av forholdet om han ikke syntes det fungerte og var noe å jobbe med

Å være utro er feigt! Og det å i tillegg skylde på deg er ikke bare feigt, men toppen av frekkhet!

Kjenner jeg blir sint på slike mennesker som ikke klarer å stå for det de har gjort og som heller velger å skyve alt over på den andre for selv å kunne ha "ryggen fri"!

Skrevet

Først å fremst, det er IKKE din feil at han var utro. Han prøver her på desperat vis å skyve skylden over på deg. Og setter krav til at om dere skal fortsette så må dere få et mere aktivit sexliv.

Han burde vært ydmyk! Be om unnskyldning og innrømme sine feil.

Hadde det vært her i huset så hadde jeg kuttet ut både mannen og venninna. Du skal se at om du kaster han ut så flytter de sammen også tar det max 1år før det også går til h%#/"¤, da er det godt mulig han kommer til deg å lover gull og grønneskoger!

Skrevet

Nei det er ikke normalt å skylde alt på deg. Det er HAN som har vært utro og han må ta det ansvaret. Det hjelper heller ikke at han prøver å presse deg til sex(virker sån for meg) Hvis det hadde plaget han sån, at dere har lite sex så skulle han ha snakketmed deg om det, ikke gått å vært utro. Da hadde det jo vært mulig å gå i terapi sammen og finne ut av ting.

Jeg synes ikke at du skal begynne på ny med han, og i hvert fall ikke med et krav om sex. Det er ikke normalt å kreve sex. Sex er mer noe man "fortjener", for når han behandler deg godt og er snill og oppmerksom mot deg får du økt sexlust og da får han mer sex. Men det virker som at han anser at han har krav på sex.

Han er egoistisk og ser ikke lenger enn sine egne behov. Det at han så planlagt er utro og velger å være utro med bestevenninen din(han hadde kunne valgt noen annen i hvert fall) og siden velger å skylde på deg. Gi han beskjed om at han må stå opp som en man og ta ansvaret sitt. Det er han som valgte å være utro, ikke du.

Nei be han flytte ut ikveld(pleier ikke å gi det som råd her inne) men jeg tror det er det beste for deg

Klem

Skrevet

Uff, nå fikk jeg vondt av deg!

Av alle damer i hele verden han kunne finne på å gjøre noe dumt med, så måtte det bli bestevenninna di? *gaah*

Jeg hadde ikke klart å tilgi ham. Jeg forstår at du elsker ham, men likevel...vil du orke å dele hjem og seng med dennen mannen?

Det verste er at han skylder på deg. Jeg blir kvalm! At man ikke får sex hver gang man vil er pokker ingen unnskyldning for å være utro! Du har absolutt ingen skyld i det han har gjort, det er noe HAN har valgt.

Ønsker deg lykke til, uansett hva du bestemmer deg for å gjøre.

*klemmer*

Gjest sug lut
Skrevet

At du drev ham til det er sprøyt. Han gjorde det valget han gjorde. Og å bruke sex som betaling for at han skal bli hos deg er forhåpentligvis ikke aktuelt. Det beste er at dere går fra hverandre men om han får seg nok hjemme så skal han vurdere å bli? Hvis det er det eneste han vil bli for så er du nok bedre tjent alene.

Skrevet

Takk for alle innleggene. Hjelper å se andre sine meninger når man sitter her utslitt å nedbrutt.

Han får sex av meg når jeg har lyst på, men det var ikke ofte nok. Vi har sex 1 gang i uka som oftest, hvis ikke så blir det 1 gang hver 14 dag. Jeg er sliten, har barn og full jobb så da har jeg ofte lyst å slappe av, kose meg i sofaen å se tv med mannen min. Jeg har ikke lyst å ha sex bare fordi han må ha det nå. Jeg har aldri vært den som har så stor lyst.

Men jeg er også klar over at sex er viktig i et forhold, og det er godt når vi har det. Føler det drar oss nærmere og at jeg innser hvor mye jeg elsker han. Men dette var noe han visste om fra den dagen vi ble sammen, vi har alltid hatt det slik. Men nå er det ikke nok, han trenger det daglig nå i følge han.... Jeg trodde det skulle være oss for alltid, også gjør han dette mot meg. Veninna mi tar ikke telefonen når jeg ringer, kanskje like greit. Hadde bare lyst å spørre hvorfor hun gjør dette mot meg, jeg har alltid vært der for henne, hjulpet henne. Jeg så ikke denne komme i det hele tatt.

Jeg fant det ut på telefonen hans forresten, han lå og hvilte og det kom en melding å det stod rett ut at: jeg er kåt! Vi må møtes i kveld.

Takk igjen for alle innlegg! Det hjelper mer enn dere tror. Har ikke fortalt det til noen jeg kjenner enda, blir så vanskelig å si det akkuratt nå.

Skrevet

Mest sannsynlig har han seg med flere enn din veninde..Enten har han en eller to "faste" til, eller han har one-night stands der det måtte passe..Reiser han en dle i jobben? Snakker han stygt im folk som er utro, kanskje jobber han sammen med folk han snaker om eller han snakke rom kompiser som er utro?

Og selvsagt er det ikke hans feil..I sine egne øyne er han nok ikke utro....Mest sannsynlig så er du kvinnen i hans liv, men har MÅ HA sex med andre..Han må være "mann" og ha bevis for at han er det..Meget sannsynlig unngår han bruk av dong også.....Men han er ikke utro..i sitt eget hode er det han gjør helt normalt og lovlig, og han mangler evne til å sette seg inn i hvordan du har det, elle rhva han hadde følt hvis du hadde funnet en L"ivspartner" på si.......

Det som avslører ham som en notorisk rundbrenner og som gjør at jeg tror så ille om han som jeg gjør er det du sier",- "han skylder på meg"......

Bare vent, press litt, hør deg rundt..Mulig han har vært så "åpenlyst" rundt omkring at folk tror dere har et åpnet forhold om det....Spør folk direkte. Si at du nå vet, at du ikke godtar det, og at du vil vite alt..FOr du tror han lyver til deg enda mer..Press ham også og KREV svar....

Du kan aldri stole igjen på en mann (og kvine)som har løyet deg opp i ansiktet uten problem i 2 år......Slike folk kan ikke endre seg..Og om de kommer gråtende og angrende er det ford DE føler seg triste, De føler de er alene, De føler seg sveket, svak og alene, og DE trenge rDEG.....De vil prøve og skvære opp og spille på din samvittighet, bare vent ogse, men det vil være for sin EGNE del, ikke for at DU skal få de tbedre med deg selv og dine følelser......

Finn ut sannhetn, dra fra ham, og merk deg mine ord..Han vil vekse mellom og skylde på deg og gråte av "anger"...Og det vil trolig bare være "toppen av isfjellet" du nå har oppdaget......"han skylder på deg,- det sier alt om denne mannen....

Skrevet

Har ikke lest alle innleggene!

Om du er intr i å gi forholdet og han en sjangs, så anbefaler jeg å søke hjelp i form av parterapi.

Jeg ville bare si at jeg tenker på deg, og håper ting ordner seg til det som er best for dere!

Klem

Skrevet

Hei!

Først vil jeg si at du har all min sympati og støtte i denne vanskelige tiden.

Uansett hva du bestemmer å gjøre, kommer det til å være en vond og krevende prosess for begge parter. 1) Du kan bestemme å avslutte forholdet, men i så fall burde dere arbeide for å finne en ordning som skåner barna minst mulig, der er det lite plass til bitterhet eller fiendtlighet. 2) Eller du kan bestemme å fortsette i forholdet, men da må dere snakke om hva som skjedde, bli enig om veien videre og starte mest mulig med blanke ark igjen. Selv om det ikke er din feil (det er jo ikke det!!!), kommer det til å kreve mye styrke av deg. Om du ikke klarer å tilgi, blir det vanskelig. I begge tilfeller gjelder det å ikke se seg tilbake når beslutningen er tatt.

Ikke la deg påvirke av andres mening om hva du burde gjør, du og din mann er de eneste som vet hva dere klarer/ønsker å klare eller ikke.

Hilsen fra en som har vært der og angrer ikke valget sitt.

Skrevet

Så trist å lese om hva du har opplevd... han er ikke lite frekk som skylder på DEG og i tillegg din venninne.... dere har barn sammen også? Er enig med hun over her at TO år er lang tid og masse løgner. At han veksler mellom å være lei seg og skylde på deg er vel en måte og unnskylde seg på.

Og som hun over skriver de som ofte er utro snakker stygt om andre... typen til søsteren min satt bare å fortalte om kompiser og kollegaer og alt de gjorde galt og hvor kvalm han var av de som var utro, men etter ett år tok hun han i å ha vært det selv. Hatt annonse på nettet og møtt maaaange og hatt sex med. De bodde ikke sammen da og han hadde perioder der han var mye "sliten" og jobbet mye.

Håper du kommer deg unna han... ikke lett om dere har unger. Om du bestemmer deg for å bli så må du ikke føle dette er din skyld... Kunna tenkt meg og vridd om understellet hans om jeg ha kunnet!!!!!!!!!!!!!

Tenker på deg..

Skrevet

Takk igjen, han er faren til vårt barn.

Takk for all støtten, han sitter å gråter for seg selv i stua nå.. Hadde jeg også gjort med så mye skyld å løgner :(

Skrevet

Huff, veldig trist å høre.....du sier at du elsker han, da ville jeg om jeg var deg......

- beholdt han på gjesterommet en god stund til....

- kuttet ut din bestevenninne, bestevenner gjør ikke slik.....

- få han med i samtaleterapi

At han prøver å sende skylden over på deg, er helt uhørt. Han eier alt skyld her. Og be han stikke nå som han vil det, ville ikke jeg ha gjort. Tingene er for betent til det. Og som ei anna sier her, han vill nok fyke rett i amene på vennina di.

For deg selv med tanke på liten sex lyst, så kan det jo være hormonellt. Jeg ville tatt det opp med legen, eller kontaktet leger innen sexologi. Kansje er dette ett tabu belagt tema for oss jenter, men det kan være at vi mangler noen hormoner som er mulig å få i tabilett form.

Ønsker deg lykke til, god klem til deg!

Skrevet

Vil bare tilføye at p-pillen kan føre til nedsatt sexlyst hos noen kvinner.

Jeg har alltid trodd at jeg hadde lav sexlyst, frem til jeg sluttet med prevensjon. Da fant jeg ut at jeg hadde helt normale drifter! Er nå tilbake på (angivelig) bedre p-pille, men har bestemt at det blir bare frem til neste år. Deretter må vi bestemme om det blir flere barn eller om jeg steriliserer meg.

Ang. skyld og uskyld, selv om det er hans skyld (det er jo det!), blir det nødvendig at begge 2 tar tak for at ting skal fungere i fremtiden. Som sagt, en meget smertefull prosess som bare du kan vurdere om den er verdt å gå gjennom. Jeg gjorde det for 14 år siden. Det var noen jævlige mndr, men i ettertid er jeg glad for at jeg gjorde det.

Du har min full støtte i denne saken.

Skrevet

Det er aldri den bedratte sin skyld!

Om du vil fortsette i forholdet, må du avgjøre, men da er du nødt til å tilgi ham og heller ikke "bruke" det mot ham etterpå....

Er han ikke villig til å gi slipp på sin utroskap, må du også bestemme deg for om du kan leve med det.

Jeg er for min egen del ikke sikker på om jeg kunne levd med noen av delene, men det er altså opp til deg!

Skrevet

Han starter med å skylde på deg

Han fortsetter med å "gråte av anger"

Om du tar en liten test nå, og ber ham flytte ut på rappen, evt DU drar med ungen og gjør det klart at det han har gjort er utilgivelig, og at du akkurat nå ikke kan se noe løsning på dette så vil jeg tro, uten å si aat jeg er synsk, at han vil bli sint og begynne og beskylde deg for div ting..At du har drevet ham til det. at han følte du ikke lesket ham..Evt at DU har stått i med/flørtet for mye med andre menn..Prøv det,- og om jeg har rett i dette, så m du vre så snill og ALDRI ta ham tilbake........

Ja, jeg har ikke personlig, men nesten personlig, erfaring med slik en mann.....Og det gir meg frysninge.r. Og det at han gråter nå bare gjør meg enda sikrere på at du har levd på en løgn..

Slevsagt, håper jeg tar feil...Men mange tegn jeg kjennerigjen...PRøv å vis at det er lite/intet håp for at det blri dere igjen, reagere han med ny ebeskyldnigner/sinne eller begge deler.....Ja, da vet du hva su må gjøre-

Lykke til

Skrevet

Fy flate for en drittsekk!! Han ville fortsette forholdet hvis du ble mer aktiv?? Kjente jeg ble utrolig sinna på dine vegne. Hadde det vært min mann hadde han vært ett stell kortere, og alle tingene hans i full fyr ute på plenen. Det er i tillegg dobbelt bedrag, både mannen din OG bestevenninna di!! Greit nok han mener han får for lite sex, men det er ikke din feil allikevel.. Er ikke noe lovlig argument for å være utro uansett..

Stoor klem til deg!

Skrevet

Maa bare si at JEG hadde aldri godtatt dette eller tilgitt dette. For det er ikke snakk om et one-night stand, det er snakk om ei fast dame over 2 AAR!!!! Jeg hadde heller ikke tilgitt en onenight stand heller jeg da. Over og ut. Det er det beste for deg og du vil slippe aa leve i fremtiden med usikkerhet om han virkelig er paa butikken/jobb eller med ei annen dame.

Trofasthet og aerlighet er de 2 viktigste momentene i et forhold, og han har brutt dem begge!

Haaper du finner ut av dette og gjör det du maatte föle for uten aa tenke paa den ''stakkars'' mannen som sitter aa sutrer, for det er nemlig ikke synd i han. Dette har han lagt opp til selv

Skrevet

For det første er det IKKE DIN FEIL at han har vært utro, uansett hvor lite sex ol dere har hatt. Det er kun hans egen feil, ingen andre sin. Så nei det er ikke rett av han å skylde på deg. Utroskap kan ikke rettferdiggjøres, uansett årsak.

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått. Han forlanger at du må bli mer aktiv hvis han skal bli i forholdet?! Det høres ut som han synes det var helt greit å være utro, og at du må jobbe for å holde på han. Strengt tatt burde det vært motsatt, siden du ble bedratt. Han høres ikke ydmyk ut i det hele tatt mtp hva han har gjort.

Skrevet

Hadde nok ikkje klart å stole på ein person som lurer meg i to år, legg skulda på meg og setter krav til meg om å bli meir aktiv for å komme tilbake! Utruleg lite empatisk.

Når det er sagt, og viss dokke vil gi forholdet ein ny sjanse, er det klart at det er eit problem at dokke har så ulikt behov for sex og det må dokke ta tak i. Eg kjenner problemet av erfaring og veit at det går an å jobbe for å betre situasjonen.

Skrevet

I dag flyttet han ut, han skulle bo hos elskerinna si sa han så var det opp til meg om jeg kunne endre meg angående sexen og ta han tilbake.

Jeg stod bare å gapet når han sa hvor han skulle bo. Når han var kjørt så gikk jeg rundt og tenkte og pakka ned tinga hans. Han får bare flytte helt ut. Makan så frekk han er, prøve å late som at absolutt alt er min feil. Nei vettu hva, det går ikke!

Takk for støtten deres. Håper jeg klarer meg bra alene, blir noen harde

måneder.

Skrevet

Får vondt av å lese din historie. Denne mannen er virkelig ikke verdt å bruke tid eller energi på, du fortjener noen som elsker deg for den du er og ikke en som kun er ute etter sex!

Lykke til videre, håper du en dag finner den rette som fortjener din kjærlighet :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...