Gå til innhold

info på facebook.... hvor går grensen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva syns dere??

er det greit å skrive kritikk om jobb, skole, lærere eller butikker på statusfeltet sitt på facebook?? hvis man ikke skriver ned navnene på privatpersoner??

alstå..

navnet mitt..syns skolen bør skjerpe seg litt..

eller

navnet mitt... blir oppgitt over sensor ved eksamen

navnet mitt .... er drittlei personalavdelingen!!

osv.. hvor går grensen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grensen går vel ved å henge ut andre ved navn, skulle jeg tro?

Skrevet

Jeg passer på hva jeg skriver...ikke alt man tenker er like passende å dele.

Jeg hadde ei på vennelista som stadig skrev ting som "den jævla eksen har pult den forbanna hora si på tjukka" osv. Sletta henne, jeg.

Skrevet

"Oppgitt over NAV" har i alle fall forekommet på min side ;)

Ellers vil jeg si at dersom personalavdelingen består av 20 stykker er det greit, er det 2 ansatte der er det ikke greit. Altså hvis det er vanskelig å identifisere den som blir kritisert er det ok.

Skrevet

hu hadde jeg også sletta=)

men når det ikke er banning eller navn/identitet på innleggene da?

hva med

navnet mitt..syns treneren sin var grusomt streng idag... er det greit?

Skrevet

Synes svaret er ganske enkelt: IKKE GREIT! Altså, man har jo ytringsfrihet, men man skal være fryktelig forsiktig!

Hva man skriver på Facebook eller andre slike nettsteder kan fort "hit you in the face"!

Og hva får man egentlig ut av det å skrive slike ting? Masse kommentarer og "bensin på bålet"?

Skrevet

men om man ikke sier hvilken personalavdeling det er snakk om da?? kan jo være både på egen jobb/ nav/ coop...ikea??

Skrevet

22.12

men om du hadde noen på vennelista di skrev noe du tenkte at ikke er greit.. hadde du da sagt fra til din venn? Om du hadde sagt fra, hvordan hadde du da gjort det?

Skrevet

ytringsfriheten finnes... så de eksemlene dine må vel være greie, jeg hadde ikke reagert på det.

Skrevet

22:15

Dersom en av mine nærmeste venner (man har jo fler enn sine nærmeste) hadde skrevet noe upassende i statusen sin, som jeg reagerte på, ville jeg nok sendt en personlig melding (altså ikke på veggen eller som kommentar på status) og sagt at "hey, forsiktig nå...osv".

Det tror jeg nok de aller fleste ville satt pris på. Det hender jo man er litt ivrig og sier/skriver ting man ikke burde.

Har hatt lyst mange ganger til å si litt av hvert på FB, men så tenker jeg meg om - og ordlegger meg på en måte som ikke kan slå tilbake i trynet på meg.

Altså, bare for å si det. Å skrive: "treneren var streng i dag" er ikke noe jeg hadde reagert på. En streng trener er jo en god ting tenker jeg!

Hadde vært værre om man sier at "treneren var skikkelig kødd i dag!"... If you get my point...

Skrevet

22.15

skjønner poenget ditt=) takker for svar...

neste spm.. dersom jeg hadde skrevet f.eks.

dattras trener er skikkelig dust.

(og ingen av vennene på fb vet at hun trener, hvor hun evt skulle ha trent eller hvilken av alle trenerne jeg hadde referert til da)

spør fordi du har GODE svar=)

hilsen hi

Skrevet

Mange har åpen profil og vet det ikke selv. Leste en status der det sto klage på stefaren i full åpenhet, med navnet på mannen.

Jeg tenkte at det var litt på kanten, selv om hun ikke har stefaren som FB venn. Han har sikkert noen som kjenner henne som kanskje sladrer.

Jeg tror nok FB har forårsaket ganske mye ufred hos enkelte. Vet jo det har skjedd mord pga statusoppdatering fra gift til singel.

Skummelt.

Skrevet

det er skummelt ja=) og den der var litt drøy.. må si meg enig der ja.

flere synspunkt på dette her da??

hvor går grensen???

takk hi...

Skrevet

er greit sålenge man ikke henger ut folk. hadde en på lista som skrev mye stygt om alenemammaer den svei litt siden jeg er alenemamma. ikke venn lenger av meg......

Skrevet

Ei jeg vet om er besatt av å slenge dritt om barnevernet. Men det er heldigvis ikke enkeltpersoner det går utover.

Skrevet

hva tenker dere da, når dere leser slikt?

Skrevet

Så lenge du ikke går personlig til angrep på noen så skriv hva pokker du vil. Hadde jeg vært forbanna på f.eks. nav jeg ikke hatt noe problem med å gitt uttrykk for det på fb. Jeg har vært forbanna på tidligere saksbehandler og mulig jeg skreiv noe om det i statusen min den gang da, husker ikke, men nevnte navn gjorde jeg uansett ikke.

Grensa går på å nevne navn eller gjør det åpenlyst på annen måte slik at folk vet hvem du mener (eller kan raskt finne ut av det).

Skrevet

Man skal ikke utlevere andre og ikke legge ut bilder av folk som ikke har samtykket.

Skrevet

enig i at man ikke skal legge ut bilder uten samtykke.

hvor går grensen til å utlevere noen da?? hvis den noen ikke har gjort jobben sin, f.eks postmannen lot brevene ligge i oppgangen uten å legge de i postkassene... kan man da si ....syns postmannen kan gjøre jobben sin?

Skrevet

Henger aldri ut noen med navn på facebook.

Eller var vel engang jeg gjorde det. Ikke mot en person, men mot ett firma. Skrev som dette.

Ving kan ta prisene sine å stappe dem ett visst sted. Hihi

Var pga det var så dyre restplasser.

Skrevet

Ja det går vel greit. åsså kan du skrive ett Hehehehe bak så er det ingen som ser ned på det. Kanskje noen t.o.m klikker på at dem liker statusen din :-)

Skrevet

Jeg tenker "der sank du litt i mine øyne".

Synes rett og slett det er fryktelig unødvendig å henge ut/sladre om folk på FB, i familiesammenkomster, på jobben eller på andre måter.

Skrevet

01.43

akkurat slike meldinger jeg tenker på ...hihi.... kjenner meg litt igjen..har nemlig 1 ganger skrevet en melding i den duren... fikk melding i innboksen med tips om at jeg ikke burde skrive kritikk om yrkesgrupper/bedrifter....derfor denne tråden, for jeg ble usikker på om jeg tråkket over noen uskrevne grenser.

i mine øyne må jo det være greit=)

Skrevet

Jeg må bare spørre, hvorfor i all verden skal man skrive noe sånt i det hele tatt i statusfeltet sitt??

Jeg syns folk skriver vanvittig mye rart og totalt uineteressant på fb...

Personlig så skriver jeg så og si aldri noe i statusfeltet, og lurer faktisk på hvorfor dere skriver alt mulig der..

Noen som har et godt svar?

Og for å svare på spm ditt, så syns jeg ikke noe av det du nevner er greit å skrive i statusfeltet.

Skrevet

Det kommer jo litt an på hva som står der, og hvordan det er skrevet og da..

Ola Nordmann blir oppgitt over alle de folkene der ute, som ikke kan klare å kaste søppel i en søppelkasse, men må hive det rundt seg.

Ola Nordmann blir oppgitt over naboen i det grønne huset som faen ikke klarer å kaste sitt eget dritt i de jævla søppelkassene!! ARGH.

Det jeg ikk skjønner er de som alltid, hver morgen er inne å skriver: Jaja, ny jobb dag, kunne det ikke vært fridag?, vil ikke på jobb, vil være syk.. osv... Vitner om dårlig arbeidsmoral, og hadde jeg vært sjefen og så det, ville jeg ikke vært blid.. :s Har et par av dem på facebook.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...