Gå til innhold

Dere som bor i ett "rotehus"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan orker dere det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som orker å bo i rotehus, ser ikke rotet selv. Tror jeg :)

Skrevet

Ser ikke så mye til det. Sitter for det meste på nett.

Skrevet

ehhh med tre barn som skal kles på og leveres på morgenen, matpakker som skal lages og to voksne som skal rekke jobben sin. Hvordan får man til å ha det ryddig da? Da er det kaos når man kommer hjem igjen og da skal middag lages (mens det blir enda mer rotete) og så skal det bades og legges og da er jeg så sliten at jeg priorierer sofa før rydding.

Skrevet

Å joda, jeg ser i all høyeste grad alt rotet, men prioriterer heller å lese en bok med barna og litt tid til meg selv enn å ha det ryddig bestandig.

Skrevet

Spørs hvordan du definerer rotehus det? Hos oss blir ikke gulvene vasket hver uke. Det ligger alltid leker på gulvet og kjøkkendisken er sjelden helt ryddig. Klær ligger strødd i underetagen. MEN skap og hyller er ryddige, vel mangler vi litt oppbevaringsplass, men vi kjøper ikke ikke alt mulig tull og tøys heller. Dersom naboen ringer og sier de kommer bort om ti minutter rekker vi som regel å rydde badet, kjøkkenet og plukke opp leker fra gulvet. da er vi to voksne som rydder i ekspressfart ;)pleier å se bra ut da ja. så jeg vet ikke om jeg akkurat har et rotehus, men som sakt over her, ofte blir prioriteringen litt snudd rundt når man har unger og full jobb :)

Skrevet

Jeg orker ikke å bo i rot. Jeg har to unger og jobb, men er vant til å rydde etter meg og ungene på 1,5 og 3 rydder rommene sine hver dag før sengetid. Litt ligger det jo alltid rundt forbi, men orker ikke å ha totalt kaos.

Skrevet

Jeg bor i et rotehus og ser det faktisk selv. I tillegg er jeg hjemmeværende og burde helt klart hatt det strøkent. Men det er da så mye annet å ta seg til. I vårt rotehus bor det, i tillegg til meg, en skiftarbeider og 5 barn.

 

Skrevet

Var litt rask der gitt.

Her støvsuges det hver dag og gulvasken blir tatt 3-4 ganger i uka, bad vaskes hver dag.

Vi lever i et kaotisk rotehus, men det er ikke gammelt rot,

Skrevet

Rotehus er sundt!

Trur dere som har strøkent hus sliter med noe.

Blir bestandig litt på vakt når jeg kommer inn i et hus som er strøkent, når jeg vet det bor barn der.

Skrevet

rot er et relativt begrep, så kommer an på hva man definerer som rot.... Noen ganger er det litt rotete, andre ganger strøkent. Må ikke ha et shinet hus til enhver tid.. ..

Skrevet

hehe Det er bedre med litt støv i hjørnene enn ett reint helvete.. ;-) Det er vel bare snakk om hva man ønsker å prioritere egentlig. Noen ganger har man faktisk ikke annet valg enn å akseptere litt rot, hvis man vi lbeholde vettet.. ;-)

Skrevet

Bedre med litt støv i krokene enn et reint helvete :oD

Skrevet

For tiden er huset mitt et rotehus.. Og NEI jeg orker ikke å bo slik.

Hater å sitte å se på alt rotet rundt meg. Grunnen til at det er slik nå er at jeg er høygravid og har bekkenløsning og har en mann som er nyopperert og kan ikke gjøre stort annet enn å gå frem og tilbake til toalettet....

Det ble bare slik når det nå er jeg som må bære absolutt alt her i huset inkludert 4-5 fulle vednett nå i kulda om dagen så sliter det meg helt ut. Har rett og slett ikke overskudd til å ta alt det andre husarbeidet :-(

Skrevet

Samme her som Joikaboll@. Rydder hver dag, vasker badet et par ganger i uka og støvsuger stue hver dag. Kjøkkenbenk tas selvfølgelig etter hver middag. Men som alenemor og student så er det kun meg om alt og det skal i tillegg leses, så lørdagene er vaskedagen her. Bor også i en liten leilighet, passe til to, men ikke mer enn 50 kvm. Da skal det ikke mye leker, klær eller småting til før det ser ut som at det flyter over. Synes ikke det er greit, men må bare innfinne meg med at det er sånn nå. Er ikke skittent, men er ikke alltid gøy å få uanmeldt besøk

Skrevet

Trives utmerket i rotehuset vårt jeg. Er så mye som er bedre å ta seg til enn å rydde. Skjønner ikke hvordan dere orker å rydde og vaske hele tiden, må jo gjøres om igjen hver eneste dag. Slapp av og kos dere litt.

Skrevet

Her i huset er det rent nok til å holde helsa, og rot nok til å holde hyggen.

Skrevet

har satt opp denne på kontoret til faren min: "det er bare de dumme smo rydder, geniene behersker kaos"

Skrevet

Spørs jo hva en definerer som et "rotehus" også da..

 

Rotehus for meg er: bad som sjelden blir vasket og som flyter over av skitne klær, tomme shampoo og såpeflasker rundt omkring, håndklær er slengt i et hjørne på gulvet osv..

Oppvasken venter en med til den spaserer selv, og klesvasken tar en når en absolutt MÅ.

 

Leker på gulvet, ikke strøkent kjøkken/bad hele tida men brukbart da, litt klær hengende over en stol osv ser jeg på som normalt rot når en har familie:)

Skrevet

Jeg definerer ikke rotehus som anonym 22.45. det ville jeg kalle et skittent hus! det går en grense mellom å ha det rotete og det å ha det skittent, litt rot skjønner som regel folk, men når badet, kjøkkenet osv ikke er blitt vasket på mnd'er så er det grisete synes jeg da. Jeg skal inrømme at vi ofte har det ganske rotete, men det er altså ikke skittent så det liksom ikke så ille, føler jeg da. men så hører det med til historien at vi bor i en veldig liten leilighet i forhold til før (så har litt mye fra da) og også uten oppbevaringsmuligheter...

Skrevet

Vi bor også i et rothus, men prioriterer faktisk tid med ungene.

Til å begynne med røddet jeg og vasket hver dag, men de to små som er hjemme ble helt oversett iløpet av dagen. Etter noen mnd gikk det opp for meg hvorfor to-åringen bestandig fotfulgte meg, var jo eneste måten han kunne se mammaen sin om dagen.

Så nå får rot være rot, barna er viktigere. En time eller to om ettermiddagen eller kveldstid, og helgene er det som går til rydding og vasking.

 

Folk skal bare få rydde og styre, men håper de ikke som jeg en dag sitter og tenker at de skulle ønske at de ikke ryddet så mye og heller var mere sammen med barna.

Synd at mødre prioriterer husarbeid framfor barn.

Skrevet

jeg snakket med barnevernet om dette faktisk, siden vi har kontakt med dem ang gratis fulltidsplass til jenta vår. her hos oss sa dem at var det ryddig og pent uten støv hele uken og hele veien...så mistenkte dem fortere omsorgssvikt på barna (om en hadde det da), da man viser at en ikke har tid til barna enn vasking og rydding.

 

det var viktig at det så helt vanlig ut. om det ikke var støvsuget eller vasket en uke, så brydde dem seg ikke om det. leker inne i stua for dem minste satt de stort fokus på faktisk. t.o.m de største ungene var det flott om dem fikk lov til å ha en stor tegnerull på gulvet i stua eks.....

 

men det er klart, er det sååå rotete at man ikke kan trakke på gulvet bli det jo noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...