Gå til innhold

Hvorfor bruker ikke folk reima eller troll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan de ikke unne ungene sine å være varme og gode vinterstid? Hvorfor MÅ man spare penger på akkurat det? Selv går gjerne mødrene rundt i yttertøy til flere tusen, men på ungene skal det spares..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min har Polarn O. Pyret-dress til 1300 kr... Er det godkjent av deg?

Skrevet

Jeg kjøpte en billig vinterdress på coop obs jeg!

Og vet du - Den ble faktisk kåret til best i test!!!

Så da vil jeg heller si at dere som absolutt skal ha merkeklær er ansvarsløse som tenker "Merker" framfor "Varme" ;-)

Skrevet

Du vet, på mødrene er det bare ræva og magesekken som vokser, mens unger vokser i lengda og ut av dressene sine, så er vel derfor noen kjiper seg.

Trener jo ikke være Troll eller Reima, finnes nok andre gode merker også, men jeg tenker definitivt kvalitet og varme foran pris når det kommer an på ytterklær til barna.

Skrevet

Ikke alltid dyrest er best.Og visst du vil bruke reima eller troll,be my guest,vi må ikke gjøre det for det!

Finnes mange bra merker og ikke alt er billig drit.

Bruker Reflex her og er kjempe fornøyd.Jenta mi er både varm og god.Og vanntett.

Syns den dressen var mye bedre å bevege seg i når hun er så liten enn Reima dressene.Når hun blir større blir det kanskje Reima.Kjøper det som passer meg og ikke deg!

Skrevet

Ingen i familien vår går rundt i ytterklær som koster mer enn 500. Vi er gode og varme alle fem. :) Troll har vært verst i test flere ganger og både reima og troll kommer ut som "ikke verdt pengene." Mine barn har en dress en sesong, og bruke flere tusen på det er bare tull, et vanvittig snobberi. Dere har et skrudd syn på penger dere damer som lar dere lure av dette merkehysteriet.

Skrevet

Kanskje for man foretrekker andre merker. Vi har aldri hatt verken troll eller reima. Har som regel gått i skogstad og helly hansen dresser. Har hatt noen andre merker også som jeg ikke helt husker hva het.

I år bruker vi mest boblejakke og bukse. Da Navigator og Bjørn Dæhli. Vår datter er sjeldent kald. Men det har mest med at vi er flinke til å kle henne rett under ytterklærne. Det er det som er viktigst. Vi bruker en del penger på ullundertøy. På yttertøy varierer det veldig, men har aldri brukt mer en 700 kr. Men noen av dressene har kostet mer, men vi har kjøpt på salg.

Skrevet

Forresten så går ikke jeg rundt i dyre klær til flere tusen heller!Passer mer på barnet mitt enn meg selv.

Skrevet

Jeg har også kjøpt Coops Vinterdress som ble kåret til nettopp "Best i test", og min sønn har aldri fryst eller blitt våt på grunn av at den dressen ikke het Reima eller Troll!

Synes heller at foreldre bør tenke seg om før de uttaler seg slik som du, for det er ikke Reima eller Troll som for enhver pris er best, det er mye fordi det er et merke som er anerkjent som "bra" og som foreldre "må ha". Ikke går jeg selv rundt i yttertøy til flere tusen heller....

Det kommer en tid senere da barna selv vil ha bestemte merker, og jeg ser overhodet ikke nødvendigheten i å legge opp til merkepress for min 2 år gamle sønn da han ikke aner forskjellen selv ennå. Da sparer jeg heller tusenlappen til den tida da merker er "nødvendig". Det er slike foreldre som deg som legger opp til merkepresset blant skoleungdom også. Og ja, jeg har råd til å kjøpe dyre dresser, men ser ikke nødvendigheten i det, da andre dresser er vel så gode i kvalitet og komfort.

Skrevet

Synes mye mer synd på ungene til folk som deg, driter i om det er kvalitet, bare det er et kjent merke. Ungen fryser rævva ta seg, men det gjør vel ingenting bare det er merkevare.....

Skrevet

Fordi jeg ikke har noen god erfaring med Reima. Derfor går min lille tass med Ticket. Plager det deg veldig eller??

Skrevet

Ungene mine har yttertøy som er varmt nok. De fryser ikke og beveger seg fint, hvorfor skulle jeg da betale mer enn de 150,- jeg har gitt for hver av de nyeste dressene?

Min egen vinterjakke, ja jeg har bare en, kostet drøyt 700,-, men det er nesten 10 år siden. Jeg er ikke fattig heller. Vi har godt med penger, men hvorfor bruke dem på noe man ikke trenger?

Skrevet

Åjåjåj, hva med jenta vår da stakkar som arver uteklær,av heller ukjente merker?? Den ene dressen hun har er tilogmed brukt av 2 barn før henne...

Så langt har ingen av klærne vart lenger enn 2-3 mnd (hun har vokst helt utrolig i vinter!!), så derfor bruker jeg ikke tusenvis av kroner på uteklær.

Når hun er større, og kanskje kan bruke klærne en hel sesong eller tilogmed to, så skal jeg se på saken da.

Tørr ikke signere med nick,kan jo hende du vil melde meg til bv eller noe...

Skrevet

Jeg har hatt reima og troll dresser. Trolldressen var veldig bra og god, men den klarte se en sesong før den tok kvelden. Så med småsøsken som skal arve egnet ikke denne seg. Kjøpte dresser til 99kr på obs, og det er de beste dressene vi har hatt. De holder ungene varme, noe reima ikke gjør her i huset. Ungene blir ikke våte og de er gode å bevege seg i, men det viktigste er at de tåler varmeskapet i barnehagen. De fleste dyre merkene skal ikke henge i tørkeskap, og da er jeg igrunn like langt syns jeg. Ha 2 dresser i barnehagen er ikke aktuelt, når vi itilegg må ha en hjemme.

Vi arver reima dresser fra en i familien, de blir til reservedresser eller lagt på hytta siden der bruker vi dresser litt lenger enn hjemme. Skal vi ut og fiske på kvelden på sommeren, så taes dressen på.

Så jeg syns det er helt idiotisk å bruke så mye penger på dresser som ikke holder mine barn varme.

Skrevet

HAr boikotta reima jeg, etter at den revna i rævva 3 uker etter innkjøp, pris 1600, ikke fikk jeg ny når jeg klaga heller, så her er det skogstad for alle penga, de dressene med ull for er topp!!

Skrevet

men hvorfor mener du at kun troll og reima er bra nok? det lurer jeg på....

til din info så er det designeren fra troll som nå jobber som designer hos reflex.. og de har nettopp slike supre parkdresser med løse ulldresser inni.. og de er helt vanntette... (eneste ulempen i mine øyne er at det da har blitt veldig nøytrale farger på dressene.. )

Skrevet

jeg bruker univern dresser på mine barn. å ALDRI har de blitt våte eller kalde! 400kr pr dress å det beste av alt er at de har knallske farger slik at barna er godt synlige ute. hun som solgte meg dressene hadde faktisk solgt flere til mødre som tidligere hadde brukt reima, men var lite fornøyd med kvaliteten. sømmer som sprakk, ikke holdt barna tørre og varme.

Skrevet

Jeg bruker Troll til mine unger. Bruker ikke Reima, de holder ikke mål, og fortjener abolut ikke å være med i denne overskrifta. Synes barnehagen er full av Reima jeg, kan ikke fatte å begripe hvorfor. T2H er bedre enn Reima, Lego er bedre enn Reima og Polaren o. Pyret er bedre enn Reima. Har ikke særlig peil du, må jeg jo bare si.

Har to barnehage unger, og vært gjennom ulike dresser, og ingenting kan måle seg med Troll, i alle fall ikke Reima Tec!

Skrevet

Hvorfor```????

Fordi folk ikke alltid har like god råd som deg HI:)

Dustete dame må du være.

Min har 2vinterdresser til 500.- per stykk. er det bra nok for deg?

Selv har jeg ytterjakke til 499.- ungen først jeg sist

Skrevet

"Best" i en skikkelig tulletest, ja. Har prøvd de der dressene, de er stive og tunge og ikke noe tess i det hele tatt.

Jeg driter i hva andre velger, men er veldig godt fornøyd med fjerde Reimadressen (to aktive gutter, vi bor langt mot nord med laaang vintersesong).

Skrevet

Fordi jeg ikke har råd. Men vi arvet en pent brukt dress i merket Reima og det er den eneste gangen et av barna mine har klaget over at de ble kalde ute, så den bruker vi ikke mer.

Man får ikke kalde barn hvis man vet og kle de riktig, med ullundertøy innerst, gjerne fleece utenpå der igjen og en god dress til slutt.

Skrevet

Jeg kjøper HH og er veldig fornøyd ,ikke er de så dyre heller :)

Skrevet

Fordi Reima og troll ikke er det eneste som holder ungene varme. Du bør vel ha såpss vett at du skjønner at det finnes mer enn to merker som duger? Jeez, alle må vel ikke gå kledd helt likt vel?

Skrevet

Jeg har prøvd både Troll,Reima, Skogstad osv og vil ikke si meg kjempe imponert.

Så jeg er mest fornøyd med Reflex sin dress ;)

Skrevet

Helly Hansen har jeg et godt inntrykk av, har slike vinterjakker til begge mine, gode og varme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...