Gå til innhold

Inspirert... dere som jobber i barnehage..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Generelt... Folk hevder vel at de er nødt til å ha barna sine i barnehage. Men hvis man skal være sikker på å ha full kontroll over sitt bleiebarn, bør man heller beholde det hjemme til det har sluttet med bleier. Jeg er veldig nøye med pengebruken min, og tenker ikke å gå ut i jobb før barnet mitt har sluttet med bleier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud det er vel bare å kjøpe vanlige bleier til bhg, har jeg aldri tenkt over en gang. Er det mulig.....

Skrevet

00.24

1. hva har tegnsetting med bleieskift å gjøre?????????????????? he he.. ingenting vel????????????????????????????????????????

2. kanskje vi bør kreve mere av politikerne da, så de bevilger mere penger, når de jobber så hard for at ALLE barn skal i barnehage så snart de er født....

3 hovedoppgaven er tross alt å ta vare på våre barn, rene, tørre og behagelige bleier er en viktig del av å ta vare på våre barn... skal vi ikke KREVE at de som passer på våre barn tar seg tid til dette??

Skrevet

00.28... det er nettop det jeg har gjort...

Skrevet

Hvorfor vil du ikke heller kreve at de som passer på dine barn kan få flere kolleger? Det er ikke et spsm om å ta seg tid til - det er ikke tid å ta av i bhg...

Dette er uansett ikke et stort problem, at bhg-ansatte nekter å bytte bleietype hvis barnet har ubehag. De fleste i bhg vil veldig gjerne at barna har det så bra som overhodet mulig, heldigvis!

Skrevet

Jeg var vikar i en bhg en gang og der var det noen foreldre som kom med up&go hele tiden enda bhg hadde sagt at de ville ha vanlige bleier .

De reiv opp up&go bleiene i sidene og brukte vanlig teip til å feste bleia igjen ..

Jeg skjønner godt at bhg ikke vil ha up&go bleier .

Om barnet ditt klør eller får merker etter vanlig bleier så gå opp en str på bleiene ,det hjelper .

Skrevet

Hva mener forresten dere som jobber i barnehage om barn som bruker tøybleier? Er det OK eller er det på grensen til å være forbudt?

Skrevet

Nei det hadde jeg aldri gjort, da hadde jeg kjøpt bleier som barnet kunne bruke eller brukt up&go.

(har kjøpt bleier til barna av denne og andre grunner før, og nøler ikke med å gjøre det igjen).

Vil aldri slike ting gå utover barna, det er ikke deres feil. Uff håper virkelig ikke det er noen som gjør det....

Blir virkelig lei meg av slike kommentarer.

Har alltid klart å få foreldrene til å forstå dette, men noen ganger har det tatt litt tid.

Skrevet

Nei, det hjelper ikke, da lekker de bare!

For en gjeng med tragiske damer i den barnehagen da. Kan du være så snill og si hvilken by eller landsdel den barnehagen ligger i?

Skrevet

Har du prøvd ?

Skrevet

0058 her.

Tenker dere ikke på barna deres som må kles nakne når man er på tur. Er ikke spesielt deilig å stå ute i minus bare fordi du som foresatt ikke vil ha med tapebleie.

Skrevet

I barnehagen har de aldri nevnt det for oss ihvertfall, jeg tror ikke de skifter ute på tur. Da skal de isåfall gå veldig langt, og det tror jeg ikke de gjør..

Mammaen til William: ja, jeg har prøvd!

Skrevet

Ganske utrolig at du som har 4 barn hjemme og tid til å bytte up&go på alle barna i tillegg kan sitte på internett midt på natta.

Jeg er imponert!!

Skrevet

Åh herlighet firebarnsmamma til 4 bleiebarn. Har lest 2 debatter nå hvor du poengterer deg til det kjedsommelige.

Jada, du er så fantastisk som greier å være hjemme med fire bleiebarn. Applaus applaus, vi har fått det med oss nå. Men tror det er litt annerledes å være hjemme med kun 4 egne barn, enn å ha en hel haug samlet på et sted.

Ser du poengterer at du aldri har pause. Men hvordan pokker greier du å skrive innlegg på innlegg her inne? Jeg tviler på at en bhg-ansatt tar seg tid til det. Og skal man på jobb, pleier man å legge seg i nogenlunde tid, så man er opplagt dagen etter.

Argh! Meg meg meg, jeg er best, jeg greier, hvorfor er ikke alle like fantastiske som meg? Blæh!

Skrevet

Ibarnehagen jeg jobber er det alltid noen som "kjøper feil bleier" og kommer med up&go. da sender vi belein hjemi igjen og forklarer på en grei måte hvorfor vi ikke vil ha dem. De fleste skjønner jo selvfølgelig dette! Men så har du dem som ikke tar vanlige bleier i barnehagen da...urk...de skulle vært hos oss en dag i utetiden, så hadde de aldri mer tatt med seg slike beler.

Vi har lånebleier i barnehagen som vi bruker hvis barna abre har upgo bleier i kassen. Tiden ute me barna er for viktig til at vi skal bruke evigheter på å skifte bleier

Skrevet

I vår barnehage har de fleste barna up&go. Vi har aldri krevd teip-bleier. Jeg synes at up&go er mye enklere å skifte enn de andre:)

Skrevet

De JOBBER i en barnehage, vi BETALER t.o.m for at de skal ta seg av ungene våre, da får de faen meg gjøre det de er betalt for.

Hadde det vært mitt barn som ble utsatt for noe sånt, så hadde jeg saksøkt hele barnehagen.Er vel ikke opp til barnehagen å bestemme hva som er best for barna våre. Finnes mange barnehageansatte som aldri skulle vært ansatt i en barnehage, de skulle vel heller vært insatte i et sånt flott hus med gitter.

Skrevet

Her i kommunen hvor jeg jobber har dere ikke store valgmuligheter, fordi at det står i vedtektene for kommunens bhg at barna skal ha med teip bleier og ikke up and go. Når noen skriver under på at de skal ha plassen i bhg, skriver de under på at de også skal førlge vedtektene. Det samme gjelder klær, ungene skal ha riktig klær i bhg ellers kan man miste plassen for di man har brytet vedtektene.

Man kan heller ikke komme med tøybleier i bhg fordi det står i vedtektene at det ikke er lov.

Sånn er det bare, enten må man følge de vedtektene som er skrevet eller laget for bhg eller så må man finne seg en annen bhg.

Skrevet

Hvis hun klør av vanlige bleier gjør du et eller annet feil!

Alle skjønner jo hvorfor barna skal ha teipbleier i barnehagen, det er jo ikke noe å diskutere en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...