Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #26 Skrevet 10. januar 2010 Mange får slike brev og for de alle fleste er det en missforsåelse. Ring de på mandag og få litt informasjon. Møt opp på møte og hør hva de har å si. Husk barnevernert er der for barna. Men du..WTF bruke det urtykket.. hvor gammel er du 12?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #28 Skrevet 10. januar 2010 Jeg spurte hvordan kan barn skades av å bo hjemme med psykisk syke?? fortsatt ingen svar ????
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #29 Skrevet 10. januar 2010 Så lenge du får et brev om at dere skal komme til samtale så er det vel greit. Dem må jo utrede når dem får en melding. Her kom dem og hentet datteren våres i barnehagen og vi fikk ikke vite hvorfor, bare at dem hadde fått en melding og politiet var innblandet. På ettermiddagen fikk vi vite at barnehagen hadde sendt en melding om at hun var seksuelt missbrukt! Vi var på politi avhør dagen etterpå, og skulle besøke datteren våres på hjemmet dem hadde plassert henne på etter avhøret, men fikk henne med oss hjem isteden. Alle lege undersøkelser + analyse av trusene som bhg:n tatt fra henne (dem mente hun hadde blod slimete utflod) viste at hun ikke var utsatt for noe. Dette er det verste jeg har vært med om, og unner ingen det samme. Men vil bare få frem at det kunne ha vært mye verre enn et brev.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #30 Skrevet 10. januar 2010 Å vokse opp med psykisk syke omsorgspersoner kan skade barn på flere måter. Feks ved at mor er deprimert, ikke orker å stå opp, innesluttet, orker ikke lage mat, vakse klær, engasjere seg i lek-samspill med barnet. Tilknytning med barnet i spedbarnstiden. Det har seg også sånn at psykisk lidelse og rusmisbruk henger nøye sammen, men man vet ikke helt hva som påviker hva. Er mor deprimert fordi hun ruser seg (feks på berolignde) eller ruser mor seg fordi hun er deprimert? Rus kan også føre med seg dårlig økonomi, vold, ustabilitet osvosv. Psykisk lidelser kan påvikre jobb (økonomi) som henger nøye sammen med om man har penger til bolig, klær, medisiner, mat, aktiviteter. Psykiske lidelser kan føre til omsorgssvikt på flere nivåer- fysisk og psykisk.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #31 Skrevet 10. januar 2010 Hvis foreldrene er bekymret for språket til sitt barn er det noe barnevernet kan gjøre noe med?Tiltak? Jeg er ikke HI
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #32 Skrevet 10. januar 2010 Vi har også vært gjennom helvete pga av en ubegrunnet bekymringsmld. sendt til BV. Saken ble hennlagt etter ca 6 mnd., men har satt dype spor i vår familie. Siden barnet ditt HI er 5 år, så kan bhg være grunnen til dette. Samarbeider du godt med dem? Ønsker deg lykke til, og vær strek og fokusert. Mye står på spill!!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #33 Skrevet 10. januar 2010 Når du ikke forstår det ber jeg deg om å ta all den hjelp barnevernet kan tilby. Og husk..... de er der for barna. Virker som du glemmer det.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #34 Skrevet 10. januar 2010 Jeg er ikke HI men svarer på anonym 21.29 Vi driver også med BV og vi samarbeider godt med bhg men språket til vår gutt er litt så å si med. ikke på hans nivå. Trur du/dere at de kan hjelpe oss med det? noen tiltak evnt?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #35 Skrevet 10. januar 2010 Jeg vil tro at det i første omgang er helsestasjonen som ordner slike ting.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #36 Skrevet 10. januar 2010 21.29 her Skjønte ikke riktig? Hva mente du skulle jeg hjelpe deg med?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #37 Skrevet 10. januar 2010 Altså hjelpe med tiltak sånn at han kanfå hjelp med språket sitt eller gjør de ikke det?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #38 Skrevet 10. januar 2010 20:44 : Her kan du lese : http://www.dinbaby.com/forum/thread/141253207
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #39 Skrevet 10. januar 2010 Via PPT er vi ikontakt med men de samarbeider vel med BV? Lurte på om kanskje derfor vi fikk en time til samtale pga språket hans? Altså at BV kan hjelpe med tiltak?Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #40 Skrevet 10. januar 2010 Du kan søke hjelp hos PPT tjenesten. Går ungen i bhg? Hva mener dem om dette? Men alle unger er forkjellige. Noen snakker bra tidlig, andre er litt sene. Trenger ikke være noe galt fordi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå