Gå til innhold

WTF Skjer med norge og barneverna???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en normal familie med en gutt på 5 år vi hverken røyker drikker tar dop eller slåss eller er voldelige men plutselig i går dumpet det brev fra barnevern at vi er innkalt på samtale i forbindlese om de skal undersøke at de harfått en melding om bekymring avvår sønn...Hva faen???????????????????????????

Det var faktisk det siste jeg trudde skulle ramme oss ,MARERIT:(

Ødelegger helga til folk sånn men vil jo for fanken vite hva dette er for noe tull asså.de kan jo ikke være riktig kloke..vet at det er deres plikt å undersøke når de får en bekymrigsmelding men HALLO!!!!!!!! dette er over streken for meg.

Noen kanskje somhar lyst på litt moro å ødelegge for oss...

Aner ikke. noen andre som har vært borti sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vis du ikke har gjort noe galt, så har du ingen ting og sjule og ingen ting å være redd for.

forstår ikke hva som er så ille med at de kaller inn til en time om de har fått en beskymringsmelding?

det burde jo være en bra ting at de gjør

Skrevet

Du må ikke tenke umiddelbart at noen tror du har gjort noe galt. Når jeg var liten ble vi også innkalt til bekymringssamtale med barnevernet. Viste seg at læreren hadde ringt ang at hun synes jeg virket deprimert og trist hele tiden. Problemet mitt var jo på skolen, ikke hos foreldrene mine. Jeg fikk god hjelp og oppfølging i en god stund etterpå. Ikke reager slik at det må være "over streken" at barnevernet sender deg et brev. Barn i Norge er veldig heldige sånn sett..

Skrevet

Kanskje det er fordi flere har oppdaget at du ikke kan verken skrive eller formulere deg HI?

Du vet, white trash kommer raskere i barnevernets søkelys...

Skrevet

Nei men problemet er at i denne byen her tar de unga fra foreldra rett som det er.kjenner flere som ble tatt fra foreldra uten grunn!!!!!

Barnevern er noe herk,jajaja dere sier at det er fint at de bryr seg vet dere hva???

De legger seg oppi alt for mye ,bryr seg formye om ting de ikke har noe med i det hele tatt.

Jeg har ingenting å skjule :)

De kan bare komme men det verste er at de gjør hva fanken de vil uansett. alle sier at de er flinke osv..at man får hjelp blablabla...den hjelpa greier jeg meg fint uten skal jeg si dere. de skal bare være nysgjerrige på oss og ødelegge livet til andre.

Skrevet

Barnevernet oppfører seg helt korrekt. De kan ikke vite, uten å undersøke, at dere er en velfungerende familie. Har du ingenting å skjule har du heller ingenting å frykte.

Skrevet

Spar meg hva for disse komentarer du som sier jeg ikke kan hverken skrive eller formulere.

Skrevet

Det du skriver er bare tull.

Barnevernet har ikke kapasitet og ressurser til å gå inn i alle sakene der de trengs. Dette får de massiv kritikk for.

Barnvernet kan ikke frata foreldrene omsorgen for barn. Dette er det Fylkesnemda som gjør.

Hvis du kjenner flere som er fratatt barna uten grunn lurer jeg litt på hva slags miljøer du frekventerer, og hvordan det egentlig står til med selvinnsikten til dine bekjente og deg selv.

Skrevet

Men nå hiver du deg rett opp i forsvarsposisjon. Se på dine formuleringer "hva er dette for noe tull?" "de bryr seg med ting de ikke har noe med" "De skal bare være nysgjerrige på oss og ødelegge livene til andre"

Vet du at hvis du reagerer på denne måten foran barnevernet kommer de til å skrive at mor er aggresiv og defensiv. Det vil ikke slå positivt ut. Prøv å ha et åpent sinn. Du vet jo ennå ikke hva dette handler om. Er ikke tettere enn at jeg skjønner at dette er skummelt og at du føler at noen ser på deg som en dårlig mor, men forsøk likevel å tenke positivt. Dette trenger ikke å bli noen katastrofe.

Skrevet

Det jeg sier er riktig ,hva vet du egentlig om meg og om det jeg sier ikke er sant???

Jeg hadde da ikke skrivit sånt om det ikke stemte. kanskje ikke bv tar unga men de har da stor påvirkning på ungene og foreldrene.

Jeg sa jeg vet om/kjenner flere jeg sa ikke at de er mine venner gjorde jeg??????

Miljøen min er det ingen feil på snarere tvert imot:)

HI

Skrevet

Hvis det du påstår er tilfelle, synes jeg du som ikke har noe å skjule skal ta kontakt med noen som bestemmer over barnevernet i din kommune. Da bør de få på plass en intern gransking. Du snakker om foreldre, foreldre, foreldre... barnevernet er der for barna.

Gjennom arbeid i skolen er det en klar oppfatning at det skal altfor mye til før et barn blir fjernet fra hjemmet. Det er stor mangel på fosterforeldre i landet, så at noen fjernes fra foreldrene uten grunn har jeg liten tro på.

Kan du gi eksempler på hva de bryr seg med som de ikke har noe med?

Skrevet

Du skriver ting som ikke er korrekt. Det vet jeg om det du skriver som ikke er tilfelle.

Skrevet

Mangel på fosterhjem????

Neppe!!!

Når folk jeg kjenner blir fratat barna sine uten en grunn da er dte vel noe galt??

Mor er normal jente men de synes hun ikke er dt. en anen sleit psykisk før for leeenge siden men alikevel blir unga tatt fra hun? er dette noen sammenheng i det hele tatt?

Jeg mener fordi man har litt problemmer eller hatt skal man vel ikke bli fratatt unga???

Hvor er logikken?

Skrevet

Hvor i alle dager går din strek om du mener et brev fra barnevernet om en samtale er over streken?

Skrevet

OK... hvis barnevernet tok vekk ungene fordi en røyka så hadde jeg hatt barnevernet på nakken hvertfall. Tror neppe det er sånne ting barnevernet reagerer på ;)

Skrevet

Med det mente jeg at de går altfor langt::

det har da ikke noe med våre liv å gjøre så hvorfor bry seg?

skjønner at de må undersøke det men det er ingenting å undersøke!!!!!

Den tiden kan de spare seg selv

Skrevet

Vel, HI, mtp hvordan du snakker her og hva du faktisk sier er det ikke sikkert det er så dumt å få litt hjelp av barnevernet.

Skrevet

Jeg reagerer også på hvordan du skriver og formulerer deg hi. Di høres ut som en umoden fjortis. Kanskje en grunn for at du faktisk HAR fått en bekymringsmelding.

Skrevet

Barnevernet tar ikke unger fra foreldrene uten grunn, de gjør en viktig jobb.. Syns du skal la de komme å se, og ta det de sier til ettertanke!!

Du skriver at flere du kjenner har blitt fratatt ungene sine...?

Det må det jo være noe galt med din omgangskrets, noe du ikke ser, eller noe de ikke forteller deg....

Sorry, fikk mer vondt av ungene dine enn deg.

Skrevet

Hvem som helst foreldre vil komme i "ulage" om dem får brev med innkallelse til barnevernet pga bekymringsmelding. For ja, man blir sittende å lure på hva galt man har gjort.

Det står gjerne ikke i brevene hva meldingen går ut på. Så man sitter der å aner ingenting før man møter opp til avtalen man fikk sendt.

Den som tror at det "ikke er noe å bekymre seg for" eller at det bare er å ta det rolig, har tydeligvis ikke vært utsatt for presset med en slik innkallese til barnevernet selv.

Skrevet

Hører du at du bare snakker om foreldrene her? Du snakker ikke om ungene.

Det er rett av barnevernet å skjekke om de får en melding.

Det skader barn mer enn du tror å bo i hjem med psykisk syke.

Her kan du lese om fosterhjemsmangel... en landsomfattende kampanje:

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/article2974957.ece

Skrevet

anoym 20:32

Takk.Det er godt at noen forstår:)

HI

Skrevet

Og DU MIAPIA???

Nevn exempel hvordan ungen kan skades av å bo i hjem med psykisk syke??

Skrevet

20.44; Er du tilbakestående?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...