Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #1 Skrevet 10. januar 2010 jenta mi har snart bursdag, men på den dagen ho har, så har ikke jeg så veldig mye penger. så jeg tenkte at ho kan få invitere med seg noen av jentene på ,mcdonald rett rundt den 20.. Jeg har ikke plass her hjemme, for jeg har bare en liten leilighet. Kan jo ikke ha med alle da, men noen. det blir ca en uke etter bursdagen hennes da. får ikke bestillt bursdag på McD heller, for det må gjøres 4 uker i forveien, og da vet jeg jo ikke hvor mange som kommer. Men lar det seg gjøre? jeg får hjelp fra min søster til å holde styr på de da... men 4-5 stk kanskje blir det nok... det blir vel ikke for teit å gjøre det sånn?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #2 Skrevet 10. januar 2010 Hvor gammel blir hun? Ærlig talt så er det mye jeg ville gjort før bursdag på McD... medmindre det var ungen som ønsket seg det over alt i verden... Hvor liten plass har du da? Vet om folk som har bursdag på 30 m3. Hvordan skal hun velge ut hvem som skal komme osv..? Kan være mye billigere med hjemmebursdag. Kanskje utebursdag med bål og skattejakt?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #3 Skrevet 10. januar 2010 Hva har jenta selv lyst til å gjøre for å feire bursdagen? Og bursdag på McDonalds er litt tacky og billig, men om jentungen vil dette selv så kjør på
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #4 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har ærligtalt ikke plass..desverre... ikke plass for dem å sitte, ingenting. Å gå ut å ha bål osv, vel...er ikke så glad i det når det er så forbaska kaldt ute er 20 minus her om dagene. Ho får velge selv ut fra de ho leker med i bgh. blir 6 år
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #5 Skrevet 10. januar 2010 Det blir enten McD eller ingenting... Sånn som jeg har det nå, så har jeg ikke plass. Jenta mi ville gjerne på McD, er en plass vi sjelden går, så de er storfornøyde om vi går der. Noe annet har jeg desverre ikke mulighet til
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #6 Skrevet 10. januar 2010 "Det blir enten McD eller ingenting...." Om det er valget jentungen får så velger hun vel så klart McDonalds. Men du vet at McDonlads ikke er det eneste stedet som har bord, stoler pg plass til 5/6 småjenter?? Kan du ikke bare si at du ikke har råd eller ikke gidder å arrangere noe annet? Det er i det minste ærlig
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #7 Skrevet 10. januar 2010 Jeg har råd, og skulle gjerne ha arrangert noe annet for jenta mi, men jeg har ikke plass. har ikke plass til å ha besteforeldre her en gang.. mamma og gjengen er 5 stk, og de har jeg heller ikke plass til. jeg gråter nesten bare med tanken på at jeg ikke kan få det til, men sånn er det. Jeg er alene, og har liten plass. syns utrolig synd på jenta mi..og skulle gjerne ha gjort noe annerledes..
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #8 Skrevet 10. januar 2010 Kanskje litt kaldt for noen da ja Fjern bord og lag picknik... Vi får låne barnehagen gratis, kanskje det går an. Bestemor eller tante sitt hus??? Synes egentlig det er en uting når unger får invitere selv. Er lett for at de ikke tenker på hvordan de som ikke blir valgt føler det. Så store jenter prater jo om bursdagfeiring, og om da en eller to i en gruppe ikke er invitert er det virkelig kjipt. Du bør absolutt styre hvem hun velger. Jeg spurte om råd i barnehagen. De kunne si noe om hvem som leker sammen og hvem som ikke vil bli såret osv...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #9 Skrevet 10. januar 2010 Ha det i barnehagen. lei et lokale, vær hos besteforeldre ol. McDonalds er ikke eneste løsningen, vet du Men det virker som om du er veldig oppsatt på å ha det på McDonalds så gjør nå det da. Jeg ville ikke gjort det
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #10 Skrevet 10. januar 2010 Her arrangerte farmor bursdag hjemme hos seg en gang. Hun elsket det, og det ble supert!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #11 Skrevet 10. januar 2010 Her får vi desverre ikke låne barnehagen de har en plass utefor barnehagen man kan låne, men så lenge det er pver 15 minus ute, og ned mot 20, så har jeg ikke lyst å gjennomføre det. det var min plan i utgangspunktet. Ja, det er en uting, men får snakke litt med jenta mi tenker jeg. Kan sikkert høre med mamma om ho kan låne ut huset hennes, men stefaren min er hjemme, og han er ikke no særlig å ha med å gjøre... :S
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #12 Skrevet 10. januar 2010 Nå er det ingen av dere som vet hvor jeg bor, så da kan jeg forklare litt da kanskje... skal jeg leie lokale så må jeg ut med et par tusen, og det er ikke helt aktuelt for å si det sånn. Jeg spurte her inne for å råd, men her får man jo bare kjeft. ikke alle som sitter med palass av hus!!! jeg har en bitteliten leilighet, er ikke plass til så veldig mange fler her inne. Trenger ikke feire i det hele tatt egentlig, som jeg skjønner på dere så er det bedre å la være enn å feire det på mcd. Jeg vil bare ho skal få feire litt, siden det er siste år i bgh.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #13 Skrevet 10. januar 2010 Så kjipe dere er mot HI, dustehøner!!! Det er faktisk mange barn som synes det er veldig stas å gå på McDonalds, selv om dere synes det er tacky....6-åringer tenker ikke over om ting er "tacky", skjønner dere...! HI; hvis du synes det er en grei løsning å gå på McDonalds, så er det klart at du kan gjøre det. Men jeg synes du skal kontakte betjeningen der og spørre om det er mulig å få til et arrangert selskap der selv om det er mindre enn 4 uker til, de får sikkert til det! Ellers har de fleste kinoer et opplegg for bursdag, der ungene kan få pizza e.l. før filmen, det kunne kanskje vært noe? Svømmehaller pleier også å ha et bursdagsopplegg, men da er du selvsagt avhenging av et visst antall voksne. Har dere Hoppeloppeland, Lekeland e.l. i nærheten? Finnes det innendørs klatresenter noe sted der du bor? Sønnen min var i klatrebursdag en gang, det var populært hos både guttene og jentene. Bowlingbursdag pleier også å være veldig populært, da ordner betjeningen alt, koster ca kr 120 per barn. Sånne opplegg blir ikke så dyrt hvis du bare skal ha noen få barn. Bare noen ideer til deg, synes ellers det er helt OK å ta en McDonalds-bursdag, der kan de jo leke i lekerommet også, og jentene kommer nok til å kose seg sammen uansett hvor de er. Lykke til:)
prekæs Skrevet 10. januar 2010 #16 Skrevet 10. januar 2010 Syns det høres helt greit ut. Har aldri feiret ungene på mc donald selv, men har vært der flere ganger i selskap til andre barn. Virker som om det er populært. Tar du med noen, så ta med så få at de som ikke blir invitert føler seg utenfor.
Gjest Skrevet 10. januar 2010 #17 Skrevet 10. januar 2010 Her var det endel snobber med lite peiling på barn:) Barnebursdag på McDonalds er helt fint. TIl dere som kaller det for tacky og billig; barnebursdager passer skjeldent inn på Bagatelle, Dinner og Teatercafeen. Mcdonalds er jo for barna! Det er ikke nødvendig å bruke flere hundre pr pers heller. Hadde barnet mitt hatt lyst til å ha bursdagen sin det hadde det vært helt greit..
Lilleleen Skrevet 10. januar 2010 #18 Skrevet 10. januar 2010 Hvis datteren din syntes det er greit å ha det på mc donalds, så hvorfor ikke? Ta en tlf, kan jo være at de har ledig selv om du er litt sent ute:o) Også kan du jo si at dere blir ca. så og så mange, men at du ikke vet helt sikkert ennå. Går helt sikkert fint. Hvis det blir vanskelig, så kanskje søsteren din har plass til å ha det hos seg? Ellers så er bowlingbursdag populært, eller lekeland bursdag ) Håper dere finner en bra løsning og har en fin feiring )
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #19 Skrevet 10. januar 2010 Saken er at overalt så MÅ man bestille lang tid i forveien. Men skjønner ikke hvordan de kan gjøre det, for man vet jo ikke hvor mange som kommer. Til dere som har svart meg ordentlig..tusen takk. finnes desverre ikke lekeland her da hadde valget vært enkelt. men jeg skal høre med mamma, men helt ærlig, så har jeg mine tvil.. stefaren min er sær, så han kommer antakelig til å nekte. Har ikke mulighet til å betale flere hundre pr unge heller. Men tusen takk til dere som har svart meg ordentlig Bowling var egentlig en litt god ide da.. passer greit for 6 åriger det vel?
Lilleleen Skrevet 10. januar 2010 #20 Skrevet 10. januar 2010 Da jeg jobbet i en bowlinghall så var det 6-åringer som feiret bursdagen sin der )
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #21 Skrevet 10. januar 2010 Hei igjen! Ja, bowlingbursdag passer bra for 6-åringer! De har sånne kanter de tar opp på siden av banen, så alle barna treffer kjeglene. Vi har arrangert bowlingbursdag to ganger, og det har vært kjempepopulært! Vi betalte 120 kr per unge, og det var inkludert mat, brus, is og to runder med bowling. Og så slipper du opprydningen etterpå Her hvor jeg bor trenger man ikke å bestille lenge i forveien, bare ring og hør når de har ledig. Vi oppga et ca antall barn da vi bestilte, og ringte dagen i forveien med endelig beskjed. Lykke til! Hilsen anonym 18.18
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #22 Skrevet 10. januar 2010 hva er vitsen med å være så kjipe mot Hi!! skjerp dere! her kommer noen for å få råd og dere kaller det å ha bursdag på mcdonalds for "tacky"... er det ikke voksne mennesker inne på dette forumet da?? unger pleier jo å elske å gå på mcdonalds eller burger king.. synes det høres ut som en fin løsning jeg.. jeg synes du er flink som vil gi dattra di en feirng selv om du ikke har plass til å ha den hjemme om dere har kino der dere bor kan jo det være et alternativ? det har vært stor suksess her hjemme... er ca. samme pris som å feire bursdag på mcdonalds, burger king, bowling, lekeland etc etc...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #23 Skrevet 10. januar 2010 De kan legge "ormer" i rennene sånn at de treffer kjeglene.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #24 Skrevet 10. januar 2010 Kan du fortelle hvor stor leilighet du har? Syns det høres rart ut at du ikke har plass til 4-5 6-åringer. Da må du da ha en ekstremt liten leilighet?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2010 #25 Skrevet 10. januar 2010 Søstra mi bor enda hjemme hos mamma..er bare 16 år..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå