Gå til innhold

TVILLINGER!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gratulerer med tvillinger på vei! :)

Mange tvillinger som ventes i sommer.

Tenk at du ikke oppdaget det før ordinær UL. Må ha vært litt av et sjokk!

Har du ikke merket sterkere graviditetsymptomer heller? Det har jeg hatt. Men magen min er fortsatt veldig liten. Utrolig at det er to der inne.

Var på ordinær UL på riksen idag, og alt så bra ut på begge to. og det er to eneggede jenter på vei. Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med tvillinger på vei! :)

Mange tvillinger som ventes i sommer.

Tenk at du ikke oppdaget det før ordinær UL. Må ha vært litt av et sjokk!

Har du ikke merket sterkere graviditetsymptomer heller? Det har jeg hatt. Men magen min er fortsatt veldig liten. Utrolig at det er to der inne.

Var på ordinær UL på riksen idag, og alt så bra ut på begge to. og det er to eneggede jenter på vei. Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hele er egentlig ganske komiskt for jeg hadde nemlig kjøpt en dupler for å høre hjertelyden hjemme.. dette var vel i uke 11-12-13.. og jeg var sikker på at det var 2 hjertelyder jeg hørte.. men fikk høre fra alle andre gravide venner + andre på forumer også hørte 2 og at det var ekkoet fra babyen så jeg slo meg til ro med at det bare var 1 der.. men husker jeg fortalte folket på jobb om at jeg mistenkte tvillinger.. alle sammen lo og sa at da får vi det travelt.. hehe.. ja så viser det seg altså at hele greia stemte.. slo egentlig fort fra meg tanken om tvillinger i og med at det er ganske uvanelig... Det blir iallefall gøy for søskene dette ja:) Hadde heller ikke noe spesielle sterke graviditetssymptomer.. bortsett fra at jeg var veeeldig trøtt, men tenkte det kom av at jeg hadde en liten gutt på 20 mnd denne gangen:) har vell vært veldig heldig.. men nå i uke 20 kjenner jeg mer å mer kynnere og det er ubehagelig.. er dere andre plaget med det??

 

så bra at alt var bra med jentene dine anne-s:) jeg skal på sykehuset nå på fredag og ta noen prøver tror jeg.. ikke helt sikker på hva jeg skal.. får nok info om hvordan oppfølgingen blir videre og sånn.. spennende graviditet iallefall.. skal på ny ultralyd i uke 24.. bare 4 uker til så det går foooort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste om det med doppleren, og har prøvd å finne begge hjertelydene med doppler selv. Jeg visste jo allerede at det var to der. Jeg lette en stund men klarte bare å finne hjertelyden til hun ene.

 

Jeg har også endel kynnere, men ikke så mye at det gjør vondt eller er ubehagelig. Magen blir bare helt hard, og når det først kommer så er det gjerne flere på rad. Helt ukjent for meg dette siden jeg ikke har vært gravid før, men legen sier det er normalt. Nå er jeg endelig ikke like kvalm lenger og har lagt på meg noen kg igjen, men er fortsatt utrolig trøtt og har lite energi.

Jeg har ny ultralyd om 3 uker. Jeg har fødeplass på riksen, og har fått veldig bra oppfølging der.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei:) nei mine kynnere er ikke vonde heller.. men er sånn at magen blir steinhard.. og det er ubehagelig.. vil helst ligge langflat.. åsså kommer de særlig dersom jeg stresser mye eller går tur.. Men det er nok bare normalt.. skal nevne det på fredag iallefall:D Kjenner dere liv fra begge to eller? Jeg kjenner litt liv nå.. mer og mer for hver dag.. men ikke hele tiden nei:) Blir spesielt i uke 30 når man kjenner sparka skikkelig på utsiden:D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kynnere har jeg funnet ut. Er nå i uke 20. Har hatt det en stund, men ikke tenkt noe spesielt på det før nå når det har blitt endel sterkere. Får det hver gang jeg går. Trenger ikke å gå så langt heller før det starter, og da varer det hele turen. Hjelper når jeg får hvilt meg, da. I det siste så har det kommet også når jeg bare sitter helt rolig, men da går det fort over igjen. Tok det opp på kontrollen på Riksen i dag, og hun sa det var veldig vanlig når man går med tvillinger og spesielt hvis man er slank i tillegg.

 

Jeg kjenner også liv fra begge to. Har kjent liv fra uke 15/16, og syntes det var veldig tidlig når jeg er førstegangsgravid, men igjen så mente hun på kontrollen at det ikke var uvanlig når man er slank, har to i magen og livmoren ikke ligger i veien. Kjenner liv daglig, og i en periode så var det nesten litt skremmende da jeg følte jeg liksom kunne kjenne lemmene. Nå er det mer "normalt" igjen, men kan fortsatt se at magen beveger seg når de sparker. Veldig rart det der, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere tvillinggravide og gratulerer til deg som akkurat har funnet det ut også!

 

Jeg har blitt sykemeldt fra idag. Var på Riksen forrige uke og fikk ny time der 3 mars. Kommer til å bli fulgt opp med kontroller hver 14 dag, men fødelegen jeg går til sier at jeg gjerne kan ta halvparten av svangerskapsoppfølgingen hos henne. Igår forsto jeg at det ikke blir noe jordmoroppfølging for meg heller - bare spesialistleger med UL. Har liksom lurt på når legen min skulle sende meg til jordmor, men hun hadde visst ikke planer om det nei.

Venter mest trolig to jenter. Har en fra før og er litt lei meg for vi hadde veldig ønsket oss en gutt også. Men vi kommer vel snart over det.

 

Ellers er formen min fin! Jeg har også endel kynnere, spesielt når jeg stresser meg i vei til barnehagen etter jobb. Da presser kynnerne nedover så jeg må stoppe opp til det går over. Kynnere er vanlig når man er gravid, men jeg fødte i uke 31 i forrige svangerskap nettopp fordi kynnerne utviklet seg til rier. - Ikke klarte jeg å kjenne forskjellen heller!

 

Skal vi forsøke oss på et lunsjtreff i Oslo i uke 9?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen dere andre tvillingmammaer!

 

Jeg ser dere har blitt sykemeldt, jeg blir ikke sykemeldt før 7.april jeg. Det er jo lenge til!

Hvorfor blir jeg det så sent/dere de så tidlig?

Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg vet det er vanligere å bli sykemeldt i uke 20 nå for å forebygge tidlig fødsel.. Jeg spurte etter sykemelding selv.. Dette fordi jeg jobber i barnehage der det er mye stress med av og påkledning. Og jeg hadde mye kynnere så jeg fikk sykemelding fra uke 20:) Du kan jo høre om å få tidligere da:) Men vet det er noen som ikke ønsker å sykemelde seg i frykt for at tiden skal gå sakte.. men er jo forskjell på en kontor jobb og en aktiv jobb.. Men jeg sover lite om natta så har ikke klart å fungert på en kontor jobb heller... :) Det varierer fra person til person tror jeg.. Men anbefalingene er fra uke 22-28 ang sykemelding.. det som står på tvillingforeningen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, godt å høre :)

jeg jobber som museumsguide, så innimellom er det jo mye å gjøre.

Men ikke som å jobbe i barnehage :)

 

Som i går feks, da jeg skulle guide en gruppe med 30 turister, og 45 minutter, og får masse kynnere og må bøye meg. Det var ikke helt heldig.

Men når jeg sier jeg er gravid med tvillinger så møter jeg masse forståelse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du burde fortelle legen om kynnerne dine.. det er et tegn på at man skal ta det mer med ro:) Jeg var på IKEA her en dag og gikk i noen timer og det var helt forfææærdelig.. hadde så utrolig med kynnere så da satt jeg meg i en sofa i billigkroken.. hehe.. å der satt jeg til de ble ferdig shoppa.. Var sammen med et vennepar se.. hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toeggede her , med hver sin morkake , alt var bra , gutt og jente her.,Jeg er 37 år , egentlig fra hamar/brumunddal men bor nå utenfor asker. Kjempeform og skal ikke sykmeldes enda. Hørte ingenting om det. Har jente på 3,5 år fra før. Det var mange juli tvillinger da...Artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...