Gå til innhold

TVILLINGER!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I går var vi på vår andre UL, og det viser seg at jeg bærer på tvillinger!

Er veldig rart at de overså det på den første ultralyden jeg hadde da jeg var i uke 8.

Dobbel lykke! Vi gleder oss veldig, har to små trollgutter fra før, så nå får vi en fin tid foran oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal også ha tvillinger med termin i juli. Så det ikke på min første UL heller så sjokket var stort da vi fikk se to små hjerter på UL nr 2!

 

Vet du om du venter en- eller toeggede enda? Eneggede her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noen tvillinger i slekten? Selv er jeg trilling og faren min er tvilling.

:-)

Ble overrasket over at de to første jeg har ikke var tvillinger.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en eneste tvilling i familien så det var ikke noe jeg hadde tengt på muligheten for engang. Førstegangs og kjenner ingen som har hatt tvillinger heller så aner ikke noe om hva som venter oss.

Var på UL idag. De er nøyaktig like store, så ingen tegn på ttts foreløpig. Puh! Og legen sa det så ut som 2 jenter, akkuratt det jeg håpet på, men hun ville ikke si noe sikkert riktig enda.

Bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye. Det er virkelig dobbel lykke. Jeg venter tvillinger i begynnelsen av Juli og vi gleder oss kjempemassse. Jeg fikk greie på det alerede i uke 6 på en tidlig ultralyd, så rart de ikk oppdaget det, men det gjør jo ikke noe, for nå vet du det :-)

 

Håper du føler deg frisk og rask og kos deg en hel masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye! :)

Jeg har tatt tanken selv om tvillinger, men vi har ingen i familien på noen av sidene. Hadde ul på mandag, da var jeg 12+5 og vi så en liten krabat<3

Mannen min satt klistra til skjermen og spurte forsiktig om han kunne se fler.. hehe. Blir spennende å se på neste ul da, hvis det er så de kan ta feil..

 

Kos deg med din dobbelte lykke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor forøvrig også i Oslo!

Var også på UL i går 16 uker på vei, og fikk streng beskjed om at jeg bare kom til å være i jobb i 4 uker til - selvom jeg føler meg frisk som en fisk nå som kvalmen har gitt seg. Sykemelding er spesielt strengt siden jeg har en fra før som kom 9 uker fortidlig. Skal føde på Riksen. Tror det er toeggede. De deler ihvertfall ikke morkake. Jeg er forøvrig 30 år og synes det er koselig å komme i kontakt med andre tvillinggravide i nærområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på UL igår. Uke 15 selv. Jeg skal også føde på riksen!

For tidlig fødsel er en stor bekymring for meg også. I tilegg er jeg bekymret for ttts, forekommer bare hos de som deler morkake, men igår fikk jeg se 2 små som var nøyaktig like store, friske og fine. Legen så etter, og sa at begge to ser ut som jenter -men det er litt tidlig å si noe sikkert!

Både legen og gynekologen min har hele tiden sagt at jeg skal ut i full sykemelding fra uke 20 for å minske faren for for tidlig fødsel. Blir kjedelig å gå så lenge sykmeldt, men blir nok også godt å få god tid til å samle krefter og forberede seg til de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også på UL 19. Uke 15 selv. Jeg skal også føde på riksen!

For tidlig fødsel er en stor bekymring for meg også. I tilegg er jeg bekymret for ttts, forekommer bare hos de som deler morkake, men på UL fikk jeg se 2 små som var nøyaktig like store, friske og fine. Legen så etter, og sa at begge to ser ut som jenter -men det er litt tidlig å si noe sikkert!

Både legen og gynekologen min har hele tiden sagt at jeg skal ut i full sykemelding fra uke 20 for å minske faren for for tidlig fødsel. Blir kjedelig å gå så lenge sykmeldt, men blir nok også godt å få god tid til å samle krefter og forberede seg til de kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow så koselig med så mange tvillingmammaer!

Jeg blir sykemeldt om 8 uker, er i veldig fin form, og de forrige svangerskapene mine har vært helt uten komplikasjoner.

Er redd det blir kjedelig å gå hjemme i permisjon,men jeg kan jo alltids ta guttene ut av barnehagen innimellom :) Eller bare la dem ha korte dager. Uansett, fra sommeren kommer det til å bli full fart! :)

 

Hvor gamle er dere? Jeg blir 23 til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kjedelig å gå sykemeldt når man er i fin form.

Jeg hadde heller ikke noe lyst til det, men ikke noe valg. Lurer på hva jeg skal gjøre, men vi i Osloregionen kan jo møtes og ta en lunsj etterhvert!

 

I dag jobbet jeg hjemmeifra. Jeg sov opptil flere ganger, det var kjempe deilig. Har begynt å sove så lett om natten nå også. Så det er nok meningen med sykemelding så vi får hvilt oss før de små kommer.

 

Som sagt 30 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 år. Dagene og ukene går ikke akkurat fort når en ikke har noen jobb å gå til. Men tror jeg kommer til å trenge tiden til å gjøre alt klart. Er bare i uke 16 og allerede superstressa for alt som må ordnes. Vil jo bære tidlig ute tilfelle de kommer for tidlig, også vil jeg ha alt klart til de kommer. For det vil jeg ikke bruke tid på når de er her.

Også skal jeg jo slappe av masse som legene befaler.

Luncher gjerne med andre tvillinggravide i Oslo området! Kan være fint å ha noen å utveksle litt erfaringer med da jeg ikke kjenner noen som har vært eller er gravide med tvillinger fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg er også gravid med tvillinger - 2 eneggede jenter - og skal føde på Riksen! Var på ordinær UL i går og fikk konstatert eneggede tvillinger, og fikk satt tilbake termindatoen min med 4 dager, så nå havner jeg akkurat innenfor juli-gruppen. Termin 1. juli.

 

Var også på tidlig UL, og første gangen (rundt uke 6) så så han bare 1 baby så det var ikke før neste UL (rundt uke 9) hvor han kunne konstatere 2 små hjerter. Så det var litt av et sjokk, men et hyggelig sjokk, da.

 

Skal nå på UL til spesialist hver 2. uke for å passe på at jeg ikke får TTTS, så blir tatt godt hånd om må jeg si.

 

Er forresten 30 år.

 

Hvis det planlegges lunsj så blir jeg gjerne med på det :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sykemeldt 15 februar, men av praktiske grunner jobber jeg ut den uken. Sykehus UL blir 10 februar på Riksen. Jeg kan gått ta intitativ til en lunsj i Oslo området (i mars måned skulle vel vi alle i juliklubben med tvillinger være sykemeldt). Jeg kan komme tilbake til det senere.

Hyggelig å komme i snakk med noen i samme situasjon!

 

Er forresten 31 år hvis jeg ikke har sagt det!

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Det høres ut som en plan!

Skal forresten på UL dagen etter deg på Riksen. Fikk beskjed om at jeg ville bli sykemeldt rundt uke 20, så da blir jeg vel det den 11. tenker jeg.

 

Lykke til på UL den 10.!

 

Og lykke til til resten av dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå så gøy at det var så mange som venter tvillinger her da:) gratulere jenter:)

 

Vi var på ultralyd i går, den ordinære, og vi venter også tvillinger.. sjokket vart STORT.. men har roet seg litt nå:) Er toeggete og to gutter:) Har en gutt fra før som blir 2 år når tvillingene kommer til verden så her blir det livlig:) Ellers så er jeg snart 28år:) tenker jeg ringer jordmor på mandag å ber om 100prosent svangerskapspenger.. er forresten 19 uker på vei:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...