Gå til innhold

DRØMMEHAGEN?!?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan forstå at mange barn blir skuffet når de ikke får sett favoritt barne-tv programmet sitt, men da MÅ da være noe annet de kan se på istedet som kan være artig. Finnes jo et hav av dvd filmer med alskens barne-tv.

Da jeg var lita elsket jeg Fraglene, en vakker dag sluttet de å sende det og sånn var det bare. Likevel var det mye annen artig barne-tv som kom etterpå. Før hadde vi forresten bare NRK 1 og da var det barne-tv kun fra kl 18-18:30, da var man glad bare det var barne-tv.

Det er selvsagt en annen tid vi lever i nå (grøss nå høres jeg eldgammel ut), men at det er en rettighet for barn å se drømmehagen, det vil jeg si er å gå litt langt. Man har da vel ingen rettighet til å se drømmehagen på NRK. Selvsagt er det ingenting i veien for å skrive til NRK og be om å få det tilbake på skjermen, men det er ingen rett. Du har rett til å få NRK på tv-skjermen hvis du har betalt tv-lisensen din, men man har ingen rett til å bestemme hvilket program som skal gå på tv.

Men man har full rett til å gå på butikken og kjøpe det på DVD om det skulle finnes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Værsåsnill og legg dette glødende engasjementet ditt i noe viktig a!!

Jeg tror det er FLERE unger som misliker drømmehagen kontro elsker den! Og det har faktisk kommet et erstatningsprogram som er rettet mot barn i "drømmehagen" alder, hva med å åpne de trangsynte gluggene dine og kanskje la barna få se det, med litt optimisme fra mammaen sin??

Om 1uke er drømmehagen en saga blott, og du slapp å hive gubben ut i sprengkula og han slapp å amputere lillefingerne sin!!

Hjelpes!!

Skrevet

Fantastisk DVD-historie HI! Tror jammen vi skal dramatisere den hjemme i kveld så tenker jeg vi glemmer hele drømmehagen ;-)

Rettighet? Klart de på 0-2 år også bør ha egene tv program, hvorfor ikke? Og pr i dag finnes det ikke noe reelt alternativ for de, drømmehagen var eneste ene ( å bytte ut et beroligene halvtime langt program med 4 nye med vignett og fantorang i mellom - hallo, det er jo bare mas - ikke noe alternativ!).

Variasjon er absolutt noe dritt. Jeg er opdratt som god nrk-seer, og er vant til barnetv kl 18, nrk produserte, koselige adventserier hver jul. ungdomsunderholdning lørdag kl 1830, norge rundt hver fredag. I gamledager så var det familieunderholdning hver lørdag, nå er det gullrekka som gjelder... Grevinnen og hovmesteren hver lille julaften. 3 nøtter til askepott og disney til samme klokkeslett hver julaften (askepott ble forøvrig forsøkt fjernet, med da ble det rabalder og den kom tilbake!). Man må ha sine julenøtter og sine påskenøtter! Slet litt da nyhetene ble forskjøvet med en halvtime, men det gikk...

Nrk har man lært seg til å stole på ja, og jammen følger tv2 opp ganske bra også med hotell cæsar og hjernedød serie hver tirsdag etter 21-nyhetene. Klart man blir opprømt når et program som har gått i 2 år taes av luften! (ok endrer sendetid da, men til et tidspunkt de fleste ikke ser tv så det går ut på det samme).

Føler litt vakum nå ja, akkurat som den julaften de ikke sendte 3 nøtter til Askepott - trist...

Heldigvis er ikke vesla avhengig, og har foreløbig ikke merket at drømmehagen er borte så for hennes del går det helt fint.

:-)

Skrevet

Jeg er glad de har skiftet det ut jeg. Både ungene og jeg synes det var forferdelig kjedelig. Mye bedre nå når de faktisk kan se barnetv noen ganger før vi spiser middag. Det var uaktuelt så lenge det var bare Drømmehagen som gikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...