*Novembermor*Sebastian<3 Skrevet 8. januar 2010 #1 Skrevet 8. januar 2010 Noen her som savner Drømmehagen? En gruppe på Facebook jobber på spreng for å få denne serien tilbake på NRKsuper kl 17.30 på hverdager. Denne serien ble tatt av NRK, 4.Januar uten forvarsel. Var mange foreldre og barn som ble skuffet da de satt klare for å se dette. Det ble opprettet en facebook gruppe 5.Januar,og i skrivende stund har den fått nesten 17.000 medlemmer. Hva sier ikke det? Er du en av de som ble skuffet? Som kansje også kunne tenke deg å bidra med å prøve å få det tilbake? Alt vi trenger er deg!!! Har du en Facebook profil så oppfordrer jeg deg til å bli medlem av gruppen og invitere vennene dine også. http://www.facebook.com/#/group.php?gid=267929671468&ref=nf Signer også gjerne vår underskriftskampanje,vi trenger deg og den. http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=2498 NRK har ovenfor gruppen og media visst enorm arroganse,og det mener vi ikke er rikitg. NRK er tross alt en stats kanal,som vi betaler for å ha,selv om kansje mange ikke ser på denne kanalen. Men Drømmehagen har blitt sett av mange familier. Vær så snill og hjelp oss med å klare dette,og kjempe for våre små,slik at vi kan bevise at det hjelper å kjempe for noe vi tror på.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 8. januar 2010 #2 Skrevet 8. januar 2010 "kjempe for våre små" "kjempe for noe vi tror på" Herregud da damer, hadde skjønt det hvis det handlet om strengere straff for overgrep og misshandling av barn, eller for tryggere skolevei eller noe som kan anses som viktig... ...men dette er et barneprogram og bare et barneprogram....er det dere ellerbarna som er avhengig av det. Er det barna som er avhengig av det så er det jammen godt at det ikke skal gå som barnetv lenger. Små barn trenger ikke å være avhengig av tv'n enda... Hvis det er så fælt så kjøp drømmehagen dvd til de å la de sitte å se på den 24/7 Som visse her inne holder på så ville man tro at verden er på vei å gå under.... pga et vt program.Skjerpings Og jeg pleier ikke å være den som bryr seg om hva folk engasjerer seg i. Men dette engasjemanget for et tv program er jo latterlig. Jaja, jeg får jo ledd godt i hvert fall
*Novembermor*Sebastian<3 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2010 Du kan le du,men kansje du burde gå litt grundigere i det,og kansje forstå litt som er saken?? Er ikke det at vi skal ha noen "barnevakt" Men at vi faktisk har rettigheter.... Kjenner jeg egentlig blir ganske provosert av holdningen din. Du skal være litt forsiktig med å uttale deg om avhengighet. Dette er en ren prinsipp sak!!
Ugl@ Skrevet 8. januar 2010 #4 Skrevet 8. januar 2010 Har meldt meg inn, jentene mine på 4 år og 2 1/2år sitter skjeldent i ro i 30minutter i strekk, men de gjorde det da de så Drømmehagen, syntes det var behagelig med et rolig konsept som giret ungene ned etter en lang da. Hadde ikke blitt det samme med DVD, selv om det er en mulighet det også. Ungene her har liten sans for Fantorangen. I mangel på Drømmehagen DVD.
Ugl@ Skrevet 8. januar 2010 #5 Skrevet 8. januar 2010 Oi, siste del av setninga sist forsvant vist: I mangel på drømmehagen DVD så går det nå mest i Elias DVD som kveldhygge før sengetid nå.
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #6 Skrevet 8. januar 2010 Kjempe? Det er et TV-program! Et TV-program du kan kjøpe på DVD og dermed se så mye du og ungene bare lyster..
*Novembermor*Sebastian<3 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2010 Flott!! Ja,er mange muligheter. Men dette skal vi få til!!
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #8 Skrevet 8. januar 2010 Hvilke rettigheter er du snakker om i denne situasjonen?
*Novembermor*Sebastian<3 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2010 Selvfølgelig. Men skal vi ikke kjempe for våre rettigheter da? Vi har faktisk noe vi skulle hatt sagt oppi alt dette. Men jeg har ikke bedt om tåpelige innlegg fra dere som synes dette er teit....
Gjest Skrevet 8. januar 2010 #10 Skrevet 8. januar 2010 Ok. Da gidder jeg ikke leke høflig mere. Tåpelige innlegg? Du bruker ord som kjempe, arroganse, rettigheter osv når saken dreier seg om et Tv-program man kan se på DVD. Men jeg som stiller spørsmålstegn ved det er den tåpelige? Hehehehe.. For all del, bruk engasjementet ditt, lykke til, blir interessant å se hvor langt dere kommer. Men dere (alle de som har skrevet glødende innlegg om Drømmehagen den siste tiden) virker...ehh..litt hysteriske. Har dere det samme engasjementet når det gjelder VIKTIGE ting? Eller gjelder det bare korte episoder av barneTV? Hvis dere har samme engasjementet på alle områder er det prisverdig, hvis det kun dukker opp når det gjelder saker som dette, ja da er det et glitrende bevis på egoismen i samfunnet. Jeg kunne heller ikke brydd meg mindre om hva slags innlegg du har bedt om i denne tråden
*Novembermor*Sebastian<3 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 8. januar 2010 Er selvfølgelig bare engasjement ovenfor barne-tv!!! Det finnes jo ikke noe viktigere i denne verden..
Dronningen! Skrevet 8. januar 2010 #12 Skrevet 8. januar 2010 Kjempe om sin rett?? Er det ikke banalt at et tv-program kan trekke så mange mennesker? Hadde kampen handlet om bedre sykehus/legevakt, gangveier, hovedveier, barns rettigheter, skole/barnehager osv osv så ville jeg nok ha ropt høyt jeg også..... men Drømmehagen??
Bare jeg er meg :o) Skrevet 8. januar 2010 #13 Skrevet 8. januar 2010 Tenkte jeg måtte svare på denne. Men takk Teline,du skrev akkurat det jeg hadde på hjertet! Må flire litt i tillegg
Ugl@ Skrevet 8. januar 2010 #14 Skrevet 8. januar 2010 Trenger det være feil å engasjere seg i slike saker? Jeg bruker ikke sterke ord selv, men håper det kommer på lufta igjen til samme gamle tid, men verden går jo ikke under, barn er tilpassningsdyktige tross alt :-) Jeg regner med at de som egasjerer seg i Drømmehagen gruppa er som folk flest, de har gjerne flere "kampsaker" og kan ha flere jern i ilden.
*Novembermor*Sebastian<3 Skrevet 8. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 8. januar 2010 kansje banalt,men blir så provosert for kritikken er ofte at vi er dårlige foreldre som gjør barna våre avhengige av et TV program. Vi er og dårlige foreldre fordi vi bruker TV som barnevakt og at det finnes mange andre sunnere familieaktiviteter enn TV. Spesielt når det gjelder de aller minste som er alt for små til å se på TV. Det er jo helt forferdelig at vi utsetter barna våre for noe så fælt som TV, det er jo heldigvis bare oss få dårlige mennesker som gjør dette. Og hvis det er så viktig kan vi bare kjøpe DVD og slutte å sutre. For det første er det ikke vi som har gjort barna avhengig av serien, det har de flinke folkene som har produsert den, og kanalen som har sendt den gjort. Serien er så godt konstruert at den går rett hjem hos de aller minste. Vi kan ikke bestemme hva barna våre skal like - dette velger de selv. Vi bruker ikke TV som barnevakt, vi bruker en liten halvtime før leggetid for å kose oss sammen som familie, gjerne med minsten på fanget og litt drikke og kveldsmat, og etter på er det tannpuss og natta. Barn - særlig små - trenger rutiner. Det at vi ser en liten halvtime på TV sammen med barna våre betyr ikke at vi ikke gjør nyttige og hyggelige ting med barna de andre timene de er våkne! Personlig synes ikke jeg TV er noe fælt i det hele tatt, men de aller minste er ihvertfall etter min erfaring ikke så opptatt av TV. De er for nysgjerrige og har alt for mange prosjekter og ting de skal utforske og finne ut av, at TV blir for passivt for dem. Hos mange er det kun Drømmehagen som har fanget interessen, og etter det var det helt greit med natta. Når det gjelder DVD så er jo det forsåvidt et godt forslag, men det er kun gitt ut 20 av 100 episoder på DVD, så da vil jo barna gå fort lei serien. Pluss det er ikke alle som har DVD spiller. Se for dere følgende: Pappa går ut å kjøper DVD spiller, gir den til mamma så hun kan koble den opp og få alt til å fungere. Etter å ha koblet om fire ganger er det endelig bilde på skjermen, så må vi finne platen og sette den i. Der kommer menyen fram med alle figurene - lillemann hopper av glede og setter seg ned. Litt utålmodig reiser han seg opp å begynner å peke på skjermen fordi ingenting skjer. Foreldrene står å kikker på hverandre i håp om at den andre vet hvor fjernkontrollen er. Ingen har sett den siden de pakket den opp av esken. Febrilsk løper de rundt i stua etter den fantastiske lille dingsen som sender infrarøde lysglimt til DVD spilleren så den skjønner at den skal vise fram dagens episode av Drømmehagen. Kontrollen er ikke å finne. Den hadde minsten klart å ta tak i mens mamma koblet DVD spilleren og pappa klødde seg i hodet. Han fant ut at den passet perfekt oppi pizzaesken fra lørdagens middags-kompromiss etter en uheldig IKEA hendelse da mor og far forsøkte å sette opp lillemanns lekesystem i fellesskap. Pizzaesken fant mamma på gulvet og la oppi kurven med papiravfall, og ba pappa om å bære ut kurven mens hun koblet spilleren for tredje gang fordi bruksanvisningen bare var på svensk. Så mens guttungen gråter seg i søvne på sofaen mens mor og far krangler så busta fyker om hvem som surret bort fjernkontrollen. Pappa blir kastet ut i sprengkulden fordi mor har fått nok av den udugelig døgenikten som ikke kan montere en DVD spiller en gang. Far får koldbrann og må tilbringe natten på sykehuset hvor en litt for ivrig nyutdannet lege sager av han lillefingeren. Alt dette kun fordi NRK velger å slutte å sende lillemanns favorittprogram. Vi sutrer ikke, dette handler om å ta barna på alvor og gi de et godt underholdningstilbud. Det er alt for mye piss som blir produsert for barna - det meste er fullt av voksensynsing, markedsplaner, og spiller mer på foreldrenes samvittighet enn hva faktisk barna liker. Eksempler på dette er leketøy for 0 åringer som har "ABC" og "123" læringsfunksjoner. Barn i denne alderen har nok med å lære å rulle rundt, rape og finne ut at de har armer og ben - ABC ligger en smule lenger frem i tiden... NRK er statskanalen og er pålagt å tilby et godt underholdningstilbud til alle, også barn. Når de vraker det eneste tilbudet de aller minste hadde fordi de ønsker å promotere Fantorangen, ikke gidder å betale lisens for programmet lenger, eller bare er lei det blir det uansett feil. Dette er voksne grunner som barn ikke har forståelse for - og ikke burde de ha det heller! Det som er mest irriterende er at de gjør helt uten forvarsel, de burde gitt det en myk overgang. Kanskje informert før jul at Drømmehagen snart skal slutte og gitt foreldre og barn tid til å tilpasse seg noe nytt. Da kanskje vi ikke hadde kjøpt så mye Drømmehagenprodukter til julegaver som nå bare blir som salt i såret for de små. Takk for det!!!
* 5 om dagen * Skrevet 8. januar 2010 #16 Skrevet 8. januar 2010 så nettopp et innslag på tv 2, god morgen norge, og der annonserte de en annen ny barne-tv serie, og den ser 1000 ganger bedre ut enn drømmehagen...og den er NORSK. alt til sin tid, er det noe som heter, og gå videre.
Dronningen! Skrevet 8. januar 2010 #17 Skrevet 8. januar 2010 Historien din om familien med all krisen i heimen var ganske så fornøyelig men ærlig talt, en dvd kan som regel også spilles på pc/playstation.... Bare et lite tips:o) Datteren min hadde dilla på Elias, den første dvden ble ødelagt av slitasje til slutt og jeg tror ikke hun gikk lei av den før den vandret til dvd- himmelen! Så da kjøpte vi ny.... Tror du virkelig at barn i 1- årsalderen tenker nevneverdig mye på at Drømmehagen ikke går på barnetv kl 17.30 når de ser HinkelPinkel i hendene sine? Barn er ganske så lette å lede inn på nye ting/opplevelser... Lykke til med kravet om rett til å se Drømmehagen:o)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 8. januar 2010 #18 Skrevet 8. januar 2010 Vel, da hyyyler jeg ut for at streken skal komme tilbake på barne-tv. Alvorlig talt, det er da ikke så krise om drømmehagen ikke er på tv lenger. Det høres jo ut som om det er alle sykehus i verden som legges ned sånn som du uttaler deg. Barn er tilpassningsdyktig, de finner nok fort noe annet å klistre øynene fast på før leggetid. Det er nok heller du som forelder som er den skadde i denne saken..
MintCondition Skrevet 8. januar 2010 #19 Skrevet 8. januar 2010 Herregud Så NRK skal fortsette å sende Drømmehagen fordi du/dere er redde for at barnet skal bli utålmodig om dete fomler med DVD-spilleren?? Jeg er meg ihjel, takk for morgenens store latter!
Mammaen til Isak Skrevet 8. januar 2010 #20 Skrevet 8. januar 2010 Hehehe, den historien om dvd spillern ga meg ukas beste latter..du har livlig fantasi )
Gjest sug lut Skrevet 8. januar 2010 #21 Skrevet 8. januar 2010 Du er bortskjemt. Ikke forveksle det med å ha rettigheter.
Mage Mi Sa Jo Skrevet 8. januar 2010 #22 Skrevet 8. januar 2010 jeg syntes faktisk det er flott med litt variasjon. og selv om mellomste her storkoste seg med det programmet så koser han seg faktisk med det som er nå. jeg derimot var møkk lei hele drømmehagen og syntes det var deilig med noe nytt. nå ser ikke vi på barne tv hver dag heller.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 8. januar 2010 #23 Skrevet 8. januar 2010 Å herregud, etter å ha lest alle innlegg du har skrevet nedover her og spesiellt det lange, håper jeg at jeg slutter å le før jeg tisser på meg. Det der med rettigheter var bare uslåelig. Dere har rettigheter når det gjelder tv program, rister på hodet. Du har rettigheter når det gjelder sykehus, kriminalsaker og lignende. Jeg begynner å tro på virkelig nå at du faktisk tror verden går under hvis ungen din ikke får sett drømmehagen på barnetv. Og bare for å si noe til det lange inlegget ditt. 1 - det er ikke vanskelig å montere inn en dvd, det klarer en 10 åring. 2 - man kan bruke dvd'n uten fjernkontroll 3 - det er vel ganske selvforskylt hvis man lar ungen leke med fjernkontrollen. Kan neppe se hvordan det kan være nrk sin skyld, hehe Og det du skrev at det er nrk og de som har laget drømmehagen som har gjort din sønn avhengig, så har du litt rar syn på livet. De tvinger ikke deg å sette ungen din foran tv'n hver dag. Bare for å ta en litt drøy sammenligning, så hvis du stapper deg full av beroendefremkallende legemiddel så er det legen sin skyld, og de som tilverket legemiddlet sin skyld at du ble avhengig? Ikke din egen skyld for at du ikke fulgte legens råd og var nok forsiktig. Du får så gjerne lov å bli provosert av holdningen min, men skjønner ikke helt hvorfor du synes jeg skal være forsiktig med å uttale meg om avhengighet. Liker du ikke å høre sannheten, er det det? For hvis det er sånn krise at drømmehagen ikke går lenger så er endere dere som foreldre eller ungen avhengig... Kjære Ugla, deg støtter jeg derimot fullt. Skjønner at du synes det er kjedelig at ikke Drømmehagen går når barna dine likte det så godt. Men du ser det heldigvis ikke som verdens undergang og bruker ikke litt vel (for denne greia) sterke ord som "rettigheter" "kjempe for barna våres" og lignende ting.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 8. januar 2010 #24 Skrevet 8. januar 2010 Tror jeg dæver av latter.. Seriøst for et oppstyr bare for en serie.. Er dere virkelig SÅ avhengige? Sier som flere, kjøp DVD! Har også en som var glad i makka pakka, men han klarer fint å se på noe annet.. Variasjon er no dritt eller??
havrebodl Skrevet 8. januar 2010 #25 Skrevet 8. januar 2010 Hvilke rettigheter er det du snakker om?? Hva med de barna som IKKE liker drømmehagen da?? Ta deg sammen! Skulle nesten tro det sto mellom liv og død.... -og du kan heller ikke legge skylden over på NRK! Det er da (for pokker) ikke de som har satt barna DINE foran tv kl 17:30 hver eneste kveld!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå