Gå til innhold

Mannen går til samtale hos sykepleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor i ALLE DAGER går han til psykepieler?? Bruk da heller penger på en skikkelig psykolog som faktisk kan hjelpe! Psykepleierne har langt i fra samme kompetanse som psykologen. At dere tørr!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En psykiater/psykiatrisk sykepleier har da bedre kompetanse på sykdommer enn en psykolog...

Skrevet

Synes dette høres litt skummelt ut jeg... Hva sier stemmene til mannen din? Håper stemmene ikke begynner å fortelle han hva han skal gjøre... Så utrolig skummelt:(

Skrevet

Ja, men det går faktisk ikke å låse inn alle som hører stemmer fordi stemmene kanskje kan endre karakter en dag...

Skrevet

Ja, og det er jo nettopp det som er så skummelt. De kan endre karakter en dag.. Glad jeg ikke har psykisk syke i min familie!

Skrevet

Er vel ingen som ønsker seg det... men av og til lar ikke livet seg planlegge slik at det venter premier rundt hvert et hjørne. Selv om mannen min på mange måter er en premie.

Skrevet

jeg har barn med en tidligere rusmisbruker. (vi bor ikke sammen nå,men er fortsatt kjærester)

han begynte i behandling på ruspoliklinikk. en periode var han veldig psyk. og hans psykolog vurderte om hun skulle sende bekymringsmelding til bv.Men det gjorde hun ikke. fordi hun ikke hadde noen reel grunn til å være bekymret for barnet!

Jeg ble med til en samtale hos henne etter han hadde hatt ett opphold og tilbakefall (dette etter at han flyttet ut). Hun syns det var veldig godt å se at jeg ikke var rusmisbruker,og var en oppegående mor!

Tror det er lurt som noen sier over her,at du kan bli med på en samtale. så ser også hun at du er en kompetent mor!

Skrevet

Hei du.

Så bra han gjør noe med det, stemmene, at han får snakket men noen som er profesjonelle.

Jeg tenker, det er nok ikke alt han forteller deg. De stemmene hans kan fortelle han skal gjøre ditten og datten, og da kan det (uten at jeg sier din man har slike stemmer) faktisk være bekymringsverdig :(

Barnevernet er ikke til for å ta rotta på gode foreldre, noe du sikker kommer til å bli :)

Lykke til med førstemann!!!

Skrevet

Nå har ikke jeg lst alle svarene her. og kan være at mye av dt jeg vil si har kommet frem allerede. Først og fremst vil jeg si at mannen din har jo ike en beskjeden psykisk lidelse, han hører faktisk stemmer, noe som er et symptom på psykose. Jeg vil tro at en psykiatrisk sykepleier nesten har plikt til å varsle barnevernet i slike tilfeller. Ikke fordi du ikke er en god mor, og heller ikke med hensikt om å ta barnet fra dere. Men barnevernet kan faktisk hjelpe dere med avlasning osv, og barnevernet er faktisk veldig bra og ha med på laget i en slik situasjon. Det er nok ment fra psykriatisk sykepleier at de skal være der som en støtte. All erfaring viser vel også at det å vokse opp md foreldre som er psykisk syke er en utfordring, og det å ha med seg hjelp i fra starten av må jo være en bra ting. Å få barn er slett ingen dans på roser, og viss det skulle bli slik at dere får et barn som er mye våken om natten, så kan det gi store utslag for mannen din. Alle vet vel hva underskudd på søvn kan gjøre med en psykisk frisk person. Når han allerede er i psykisk ubalanse, så er fakisk dette med å få en liten sjef i hus en kritisk fase.

Jeg skjønner at du reagerer, og mange har veldig negative forestillinger om barnevernet. De tenker at nå kommer de for å ta barnet mitt. Slik er det jo ikke i det hele tatt. Viss barnevernet kan være med å hjelpe slik at barnet kan få vokse opp med sin mor og sin far, så er det ingenting som er bedre, og det er virkelig det barnevernet ønsker. Det er ganske ekstreme tilfeller av omsorgssvikt som gjør at et barn blir tatt bort fra sitt hjem, så du har helt sikkert ingenting å frykte.

Jeg har en veninne som er psykisk syk. Hun har en helt frisk, flott oppegående mann, et flott hus og stabil økonomi. Barna fungerer helt fint. Allikevel er barnevernet inne i bildet, og veninnen min kan ikke få rost de nok. De har hatt masse hjelp, og i perioder er hun har vært ekstra dårlig, har barnevernet fikset avlastning for barna. Det har vært gull verdt både for foreldrene og ikke minst barna. Hun sa forressten til meg en gang at barnevernet alltid ble varslet når en av hovedomsorgspersonene var psykisk syke i forholdvis alvorlig grad.

Hadde jeg vært deg hadde jeg bedt om å få være med på en samtale, og spurt på en rolig måte hvorfor hun mener det er nødvendig å koble in barnevernet. Jeg er sikker på at hun vil gi deg en fornuftig forklaring :-) Lykke til :-)

Skrevet

Å ringe den sykepleieren er nok det dummeste du kan gjøre. Sannsynligvis vil hun at noen skal veilede dere slik at barnet deres får det best mulig. Barnevernet er jo først og fremst der for å sørge for at barn har det godt hjemme hos foreldrene sine, ikke for å ta fra noen barnet. Om hun mener dere kan trenge hjelp, så si heller ja takk. Flinke folk, ikke lenger som på 40-tallet! Kanskje du kan bli med til en samtale, slik at hun og du også får snakket sammen. Da får hun et bedre inntrykk av de resursjene du har som mamma, og du kan vise hva du er god for:) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...