Gå til innhold

læreren er en dust!

Anbefalte innlegg

Skrevet

så når min sønn får 7 rette i engelsk nasjonalprøve av 40 mulige så må jeg stole på at lærerens vurdering om at han mestrer engelsk meget bra er riktig??

når jeg hjelper han med engelsk...(husk han er 5 klasse) og han IKKE kan beskrive en enkel gjenstand som en ball, så må jeg stole på at målet for i år er nådd?? han kan ikke forskjell på "he" og "she"..enda.... så er det å mestre ett fag?? (altså på femteklasse nivå)

En ting er de nasjonale prøver, men JEG kjenner ikke igjen min sønn selv..altså i forbindelse med f.eks lekselesing osv..får jeg ett visst bilde av mitt barn.. vurderingen var heller ikke i samsvar med konferansetimen jeg hadde for noen uker siden (altså der assistenten stilte opp istedenfor læreren)

men i fag som natur og miljø.. (hvor han er kjempeflink da han er genuint interessert i faget) der mestrer han det ikke fikk jeg beskjed om. (på sist prøve i faget svarte han 100% riktig, noe som er ett vanlig resultat for han i dette faget.)

altså slike ting er også med på å minke min tillitt ovenfor læreren hans...

jeg vet at prøver ikke gir ett nøyaktig bilde av barns faglige kompetanse..men jeg følger da med i tillegg til disse prøvene og jeg har ikke vært forbauset over resultatene som han har kommet hjem med (altså på prøvene han har hatt..)

Det første jeg tenkte da jeg leste vurderingen er at dette kan ikke være mitt barn det er snakk om... pga vurderingen ikke er i samsvar på tidligere tilbakemeldinger både i år og tidligere år, de er heller ikke i samsvar med hvordan jeg kjenner barnet.. og jeg kjenner barnet mitt meget godt, både faglig og sosialt....

hi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

15.22....

Kjempemorsomt altså... men skolen skal være i samsvar med lærerplanen...og det å håne andre er ikke morsomt...og jeg vet at dersom han gjør det samme om islam så blir han utvist fra skolen..(selv om det er ikke lett å forstå at vi skal respektere den ene troen og ikke den andre og i hvertfall ikke den hele det norske samfunn er bygd på..inkl norges lover), Jeg vet også at dersom noen håner islam på samme måte så blir de som håner grisebanka utenfor skolegården etter endt skoledag... (har jeg sett da jeg jobbet som lærer på hersleb ungdomsskole... en stakkars gutt som kom til å si noe litt feil i forhold til koranene... han måtte sy 4 sting...og brukket armen..)

jeg vil ikke at vi skal lære at religion eller andres verdier er noe å spøke med... jeg vil heller ikke at vi skal "drite i "vår egen kulturarv... uavhengig om man er troende eller ikke så er dette viktige verdier som er lagt til grunn i vårt samfunn!!

Ja er imponert over min sønn titt og ofte, smilte litt for meg selv da jeg leste disse budene..men føler ett ansvar å fortelle at dette egentlig ikke er greit å gjøre..(ble litt flau også, for det var ikke mye pent som sto der altså) men lærerens ansvar skal også være å fortelle at dette ikke er greit...

litt kunsterisk frihet har barn... og loven om ytringsfrihet gjelder også for barn..men det er også begrensinger i denne loven...og det er ikke lov å spotte hverandre...og dette med religion er ett ømfintlig tema...også blant oss voksne..men skolen skal ikke oppmuntre noen til å slenge dritt om hverandre... heller ikke å rose denne oppførselen...

er jeg virkelig så sær?? at jeg vil at barnet mitt skal få en god fremtid i en verden som har så store konflikter og de fleste bassert på religion og mangelen på aksept for hverandre??

hi

Skrevet

Det heter da virkelig ikke Kristendom, religion og etikk, men RLE - religion, livssyn og etikk.

Skrevet

stemmer det... det het KRL for noen få år siden... har skiftet navn til religion livssyn og etikk..alstå RLE...

men dette nye faget må også undervises i slik at innholdet er nøytralt.. altså, ikke forkynnende..(eller det motsatte av forkynnende...slik som ble gjort i timen...)

Skrevet

Jeg syns det er helt forkastelig at han som lærer har så mange skrivefeil og driver å vrir på ord og lager egne.

Jeg som har lese skrivevansker ville hatt store problemer med en slik lærer. hvordan skulle jeg ha lært hva som er rett og galt?

En lærer skal ikke drive vranglære.

Siden han ikke tar kontakt og gir deg ett møte med han etter gjentatte fårespørsler ville jeg skrevet en siste mail at om jeg ikke nå får ett møte med han tar jeg det til rektor.

Skrevet

19.13

takk for fint svar...

og en viktig faktor som jeg ikke har tenkt på selv, altså at det er direkte problematisk for de med dysleksi. det er sikkert noen elever i klassen hans som også har dysleksi.

ett viktig moment jeg kan ha med.

jeg skal på samtale med han på mandag... gruer meg litt,da jeg sa omtrent det du tipset om, altså at jeg må ta det til rektor dersom jeg ikke får ett møte med han snart.

Skrevet

Bare overskriften Læreren er en dust sier mer om Hi enn læreren. En annen ting er at man skal ikke tro alt barna forteller. De har ofte ikke intellektet til å forstå situasjonen slik den var.

Utegym har da ingen vondt av selv om det er kaldt. Nei, jeg synes dere overdriver.

Skrevet

overskrift er for å fenge mange... og det gjorde det jo=)

mitt innlegg er basert KUN på opplevelser som jeg har sett selv. 10 grusomhetene var pent skrevet ned, med fin kommentar fra læreren hvor han roser foredraget..(altså dokumentasjon på att dette har skjedd) skrivefeil og egenlagde ord...er kun de jeg har lest selv, en gang da jeg tok opp dette, fikk jeg som svar at det bare var "skriveleif" blir satt ut av slik likegyldighet...

idag fikk jeg skriftelig beskjed om at barna kan "kvalifisert gjette seg til svarene..." da jeg kommenterte hans spørsmål til en tekst, hvor teksten ikke innehold svar på noen av spørsmålene barna ble stilt.. (jeg kommenterte på en særdeles høffelig måte at det er vanskelig å svare på spørsmål til denne teksten da spørsmålene ikke handler om teksten..) men da fikk jeg beskjed om at barnet mitt "kvalifisert gjette seg til svarene." Ikke helt bra spør du meg... man får jo ikke kunnskap av å gjette får man vel?? og det er nettop kunnskap de skal få ved hjelp av skolen!!

hilsen hi

Skrevet

syns han ikke høres helt god ut jeg...

Skrevet

jeg synes at dette er helt forkastelig av en lærer. Dette bør du gå videre med!!

Skrevet

takk 22.12.

kommer til å gå vidre med saken=)

hilsen hi

Skrevet

da har jeg fått snakket med lærer og han kunne ikke forstå at det var noe å sette fingeren på..selv da han er enig i at dette er faktiske hendelser... og at jeg har forstått vinklingen korrekt..Til og med utegym kunne han ikke forstå at jeg reagerte negativt på... men jeg var høfflig, konkret og konstruktiv og etterspurte pedagogisk og fagelig begrunnelse i forhold til overnevnte episoder.. det hadde han ikke, sa han, men han kunne sikkert lete gjennom lærerplaner og rammeplaner til mandag om jeg ønsket det..(jeg måte bite i meg en del tanker men ymtet frampå at all undervisning skal foregå med lærerplaner, rammeplaner til grunn..)

mandag blir det møte mellom meg, rektor, og klassestyrer.....så for vi se hva rektor sier til dette..

hi...

Skrevet

Er klassestyrer en av de andre foreldrene?

Om ikke syns jeg nesten at du bør ha med deg en person når de blir så mange.

Skrevet

takk for tips=)

nei klassestyrer er den læreren det i er snakk om i innlegget mitt... og han har ikke barn i klassen.. kanskje lurt å få med en forelder til ja.

hilsen hi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...