Gå til innhold

lyst å uføretrygde meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

God selvinnsikt har du, den skal du ha.

Jeg kjenner flere slankeopererte og alle er tilbake i full jobb. Det er heller ikke flere års ventetid, men 12 mnd. Du må rett og slett prøve å slanke deg, for alle dine plager skyldes nok overvekt.

Jeg kjenner mange som har slanket seg 30, 50 og 60 kg....alle har fått et nytt og bedre liv. Begynn med å gå. Gå tur hver eneste dag. Gå i minst 30 min. Enten ta ungen med deg i vogn, eller gå når mannen din er hjemme. Husker ikke om du var alenemor, men er du det så gå når barnet ditt er i barnehagen. Går du hver eneste dag så får du mosjon, bedre humør, og vekten begyner å gå ned.

Å bli uføretrygded vil ikke løse dine problemer, så du bør starte med deg selv. Du er flink til mye, og vær stolt av det. Lykke til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du trenger først og fremst, er bedre selvtillit. Jeg ville oppsøkt psykolog. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men du er nå hvertfall altfor ung til å "gi opp" sånn.

Skrevet

Beklager, du skrev 35 år. Du er uansett altfor ung til å ønske deg uføretrygd. Du må få bygget opp selvtilliten din, og få til et program hvor du klarer å gå litt ned i vekt. Du virker deprimert... Jeg ville ha oppsøkt psykolog.

Skrevet

En mann jeg kjenner var overvektig. Han var sykemeldt, og hadde mange plager. Så begynte han å gå tur. I løpet av ett år gikk han av seg 30 kilo. Det neste året gikk han av seg tilsvarende. Sist jeg traff ham var han nesten litt for tynn :)

Han har ikke (bevisst) lagt om kostholdet, eller begynt å trene, det er kun disse turene han går. Han har plager i rygg og bein, så han går i rolig tempo i kupert terreng, med gode sko.

Det er mulig. Lykke til.

Skrevet

HI her.....

Tro meg, dersom det var mulig for meg å gå ned i vekt ved å gå meg en turhver dag hadde jeg vert slank for lenge siden.....

Mulig det er det at jeg har flere hormonforstyrrelser som gjør at slikt ikke har noen effekt oå meg............

Psykolog....jo mulig dere er inne på noe der.-...

Skrevet

Hei HI :)

Beklager at du får så mange krasse svar her.

Jeg tror nok at du har rett i at du har sosial angst, kanskje det er noe du kan begynne å ta tak i med en gang? Jeg tror at mye vil bli bedre for deg om du får nogen lunde kontroll på angsten, på en eller annen måte. Det finnes mange alternativ til hjelp som jobber i det tempoet du er klar for. Ta opp dette med legen din og be om henvisning. Kanskje psykomotorisk fysioterapi er noe for deg?

Du skal ikke gå rundt med sterke smerter i bena, hva sier legen din til det? Du må enten smertelindres eller sykemeldes. Men det kan være en fare for at angsten blir kraftigere hvis du sykemeldes, men for all del, du skal ikke gå rundt i smerter.

Hvordan trives du med legen din? Har du tillit til han/henne? Hvis ikke er det lett å bytte fastlege, det kan du gjøre her:

https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/visloginside.do

Jeg må få lov å gratulere deg med vekttapet, det er ikke værst å ha klart å gå ned så mye med insulinresistens, det er veldig bra :)

Håper at du snart ser lysere tider, men du må nok be om hjelp for å få det :) Lykke til :)

Skrevet

Jeg er desverre nødt å uførepensjonere meg. Har ikke lyst, men kommer nok aldri til å jobbe noe mere.

Hadde det kun vært bena som svikta, og ikke hodet mitt, og kroppen min, og hele meg!

Minstepensjonen er vel på rundt 10.000,- og så får dere tillegg for ungene om dere har lav husstands inntekt.

Vi kommer til å gå ned betraktelig i inntekt når jeg ikke lenger får sykepenger, men skal over på langtidsytelser.

Skrevet

Håper dette er et tulleinnlegg. Du kan være fullt arbeidsfør i en mengde kontoryrker, men så spørs det om du har IQ til det da, noe innlegget kan tyde på at du ikke har.

Sats på en full stilling på sentralbord eller sittende postsortering du.

Skrevet

Å bli ufør er ikke lett.Selv var jeg på attføring i flere år og var gjennom flere runder med rehabilitering før jeg omsider ble ufør i fjor.

Men jeg vill også gjerne ha jobbet istedet for å sitte hjemme mens andre folk jobber.Ikke blir en rik av det heller.

Nav vil nok hjelpe deg med å finne en annen jobb som du kan mestre med smertene dine.Å bli ufør bør være siste utvei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...