Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #1 Skrevet 5. januar 2010 Min samboer gir seg ikke på sitt forslag, og jeg har ikke samvittighet (ovenfor barnet) til å gi etter... Han krever at hvis vi får gutt så skal han hete Heinrich!! Med tysk uttale..... Hva faen gjør jeg for å få han til å ombestemme seg???? Eller skal jeg gi meg?? Føler liksom ikke at jeg kan gjøre det. Setter pris på hjelp:)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #2 Skrevet 5. januar 2010 Heinrich?? Hadde aldri kalt gutten min for Heinrich. Det er et badass ugly navn!!
♥Nemi♥ Skrevet 5. januar 2010 #3 Skrevet 5. januar 2010 IKKE gi deg! Hvorfor skal han ha det navnet? Hva med å si ja til Henrik? Si at dere skal bli enige, og at du så absolutt ikke vil ha det navnet:)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #4 Skrevet 5. januar 2010 Men han nekter å gi seg! Han har et alternativ, men det er enda verre synes jeg... Schübert... Uttales sjybærrrt.. Helt oppgitt jeg... Vi krangler om dette hver dag, men blir bare ikke enige.. arrrg
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #5 Skrevet 5. januar 2010 Han elsker alt som har med nazi og tyskland å gjøre.. prøvde å foreslå henrik, men det kom ikke på tale. Han er ikke nazist, men er veldig opptatt av tysk historie. Rådvill
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #6 Skrevet 5. januar 2010 Hvis barnet skal ha fars etternavn, synes jeg at mor har vetorett på fornavnet!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #7 Skrevet 5. januar 2010 Han sier at det er HANS rett til å velge hvis det blir gutt....
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #8 Skrevet 5. januar 2010 Han har ingen rett! Hva faen, høres ut som en styrende kar det der ja:p haha.. Nei, du må vel skrive under på papirer du også.. Du kan jo slenge tilbake at du er fan av Lindgren, og at du vil dattera di skal hete Pippi Lotta eller noe slikt. For det blir alt for dumt.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #10 Skrevet 5. januar 2010 Han høres litt nazi ut. Og Schübert er forresten et etternavn....
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 Det er jo ingens rett til å overstyre den andre når det gjelder navnevalg. Få han til å forstå at dere skal være enige om navnet før navnepapirene underskrives.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #12 Skrevet 5. januar 2010 Det er jo en veldig enkel løsning på dette problemet! Blir man ikke enige, tanker man nytt... Ikke verre enn det. Hvordan blir det i årene fremover med tanke på oppdragelse og slikt dersom mor og far ikke allerede nå klarer å inngå et kompromiss? Jeg ville ha en ting, mannen min et annet og vi ble ikke enige eller fortrolige med hverandres valg....ergo et helt annet navn vi kunne leve med begge to. Er verken sår, sur eller sint for at jeg ikke fikk viljen min.
Gjest Skrevet 5. januar 2010 #14 Skrevet 5. januar 2010 Wow, det er virkelig et alvorlig tegn når en person i et forhold -krever- å få bestemme noe så viktig som barnets navn uten at den andre liker navnet. Det vitner om veldig liten respekt for deg som menneske og jeg kan ikke se for meg at han er lydhør for deg i andre temaer, eller er han det? Hva om du hadde krevd at dere skulle bo et sted han mistrives? Eller møblert og innredet hele leiligheten uten å spørre om meninga han en eneste gang..?
DK+2 Skrevet 5. januar 2010 #15 Skrevet 5. januar 2010 Vi får en datter om 3 mnd, og vi er uenige om navn.. vi har ikke kranglet, men er kanskje mer oppgitt over hverandre, som har så forskjellige forslag, hehe. Vi har noen få navn vi har på "kanskje-lista", men vi har liksom ikke funnet det rette enda føler jeg.. jeg har bedt han om å tenke mer på saken, så skal jeg gjøre det samme Litt irriterende at han nesten bare har kommet med helt vanlige navn til forslag. Ikke missforstå, jeg vil ikke ha navn ala det som HI snakker om, men gjerne noe som ikke ALLE heter, og spesielt ikke et navn som noen i nær venneflokk/familie har, det blir for dumt.. han er jo enig i det siste da, men... jeg har tro på at vi blir enige, men vet ikke når Forrige gang ble det gutt, og da hadde vi få forslag, men ble fort enige, dette skjedde rett før/etter han ble født. Jeg foreslo et navn som ble mellomnavnet til sønnen vår, han kom med fornavnet.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #16 Skrevet 5. januar 2010 Jeg blir bare så utrolig oppgitt når han skal være så sta. Har til og med sagt at han kan få velge så lenge det er et "normalt" navn. Men han nekter å rikke seg.... Han SKAL ha det navnet... Jeg bare blir så flau av å tenke på det... I et stort kjøpesenter så må jeg rope på stakkars liten som prøver å løpe fra meg... Heinrich.. nei takk! Men hva gjør jeg?? Han kan bli veldig bestemt, og nekter megå få penger.. Må jo leve jeg og da! Kan ikke bare sitte inne.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #17 Skrevet 5. januar 2010 Kan han ikke hete Hans? Det går både på norsk og tysk:)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #18 Skrevet 5. januar 2010 Kommer ikke på tale sier han. Jeg har foreslått så utrolig mange alternativer, men nei... Skal være Heinrich... Har t.o.m. prøvd å "stusse" litt på navnet. Heinrik, men t.o.m. det blir nei fra hans side.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #19 Skrevet 5. januar 2010 jeg ville gått fra han. Fått fult foreldreansvar og bestemt navnet på ungen din selv.. hva slags forhold er det å få barn inn i når mannen din ikke gir deg penger fordi han ikke får viljen sin? høres ut som en stor baby.. også heinrich da.. ungen må jo få et norskt navn selv om far er nazifan..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #20 Skrevet 5. januar 2010 Du må hvertfall bestemme deg selv for hva du vil.. får nå har du fått masse tips her inne... Hvis mannen din er helt urokkelig så kjelper det ikke hva folk her inne sier om du har prøvd "alt".. du MÅ sette ned foten nå.. hvordan skal det gå senere om han nekter deg å være med på å bestemme navnet på barnet deres (ergo ikke bare hans)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #21 Skrevet 5. januar 2010 *hihi* Du dro den litt for langt nå og jeg tipper dette er et tulleinnlegg
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #22 Skrevet 5. januar 2010 Er gutten født? Vet dere i det heletatt om det er en gutt? Jeg ville aldri i verden kunne kalt gutten min Heinrich hvis det var en nazistisk bakgrunn til det. Hadde mannen lagt Heinrich Heine til grunn f.eks kunne jeg kanskje vurdert det, da betydningen hadde blitt en helt annen for meg. Gjør han oppmerksom på norske lover og regler og forklar han at så lenge barnet er født av deg så må du faktisk skrive under på navnet og Heinrich blir det ikke!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #23 Skrevet 5. januar 2010 Hva med Meinik? Det ligner jo litt.. ikke så mange som heter heller, såvidt jeg vet... vet bare om èn.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #24 Skrevet 5. januar 2010 Det rare er at han nesten er ettergivende og aldri er påstålig i andre sammenhenger. Synes det meste er greit, men når det kommer til penger og da dette jævla navnet så er han en idiot!! Han bruker masse penger på krigsfilmer og spill osv, men når jeg spør han pent om å få lov til å gå på kino (Twilight) så nekter han meg å få penger. MEN er det noe med tyskland å gjøre så er det helt greit å se filmer... DET ER JO SYKT!!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2010 #25 Skrevet 5. januar 2010 Det fins jo mer normale nazistiske navn, hva med Adolf etter sjølveste der Fuhrer. Eller Josef eter Josef Mengele... Zieg Heil sier nå jeg, ville virkelig revurdert forholdet hvis det viste seg at mannen min var nazist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå