Gå til innhold

Hest vs baby


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke ha en hest jeg må stresse for å fore og måkke til, og ikke ha tid til å bruke.. :)

 

Kjempefint at andre får det til, og det kunne nok ha gått om mannen min var hjemme hver dag, men det er han ikke..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta hesten, du. Mest fornuftig. Håper du aldri mer blir gravid heller.

 

 

 

Skrevet

Nei, han er ikke hjemme i 6 uker.. Borte i 6-8 uker, og hjemme kanskje 14 dager.. Da skal alt gjøres her hjemme, oppussing, vedlikehold, pleie forholdet..

Skrevet

Selvfølgelig vet jeg at jeg må ofre noe når man får barn, hvis ikke hadde jeg vel neppe tenk over dette dilemmaet!?

 

Ville aldri vært foruten barnet vi har, selvfølgelig ikke, men det betyr jo ikke at jeg vil ha flere? Alle MÅ jo ikke ha lyst på tre unger, selv om du har det.

 

 

Skrevet

Skulle jeg fått en unge til ville jeg ha ønsket meg en jente, som etterhvert kunne delt interessen, sånn at hun kunne vært med i stallen fra 6-7 års alderen.. :)

 

Stikk fingeren i hestemøkka, og kjenn hvor mye du savner lukta! ;)

Skrevet

Det var vel helst det du ville høre ;)

 

Men ta vare på det du har for det, da!

Skrevet

Har du hatt hest før?

vet du hva det koster i mnd og ha en hest?

jeg har drevet med hest siden jeg kunne gå, og det er ikke noe "kom og gå" jobb.

Hvem ska gjør jobben i stallen når du er sjuk, eller har ikke mulighet til det pga ungen?

 

Jeg har en sønn no, og driver på og lager nr 2 no.

Og jeg har tenkt og vente til ungane mine er så store jeg kan ta dei med på ride tur og dele gleden med dei, og lære dei om dyr.

 

Skrevet

Kjøp hest, så kan samboeren din få seg ei annen dame.

Skrevet

Jeg skjønner deg så veldig godt. Mannen min vil egentlig ha mange barn, jeg har tidligere sagt at 3 er ok. Jeg venter nr 2 nå, og det er ikke aktuelt for meg å få fler. Det har flere grunner, som jeg ramser opp nå, ikke i prioritert rekkefølge;

har vært så kvalm i dette svangerskapet at jeg ikke tar sjansen på en til

har lyst til å skaffe meg en hest

Det skal sies at jeg ikke har behov for å konkurrere med hest, så vil ikke bruke tid på dét

Har lyst til å ha hobbyer som jeg føler jeg ikke kan pga barn

blir sliten av å være mor i jobb

har lyst på hund

har lyst til å trene

jeg har rett og slett lyst til å leve litt mer etter min egen pipe litt tidligere enn jeg kan om vi skal ha flere barn

 

Jeg mener at dersom mannen din velger en annen dame pga at du ikke vil ha flere barn, synes jeg det er rart. Man skal jo ha respekt for hverandre, og hverandres ønsker. Dersom han vil ha flere barn med deg, og du synes det er et problem at han er så lite hjemme, så må han i så fall finne en annen jobb, slik at han ikke er så mye borte.

 

Jeg skjønner godt at det ikke bare er hesten som er grunnen til at du ikke vil har flere barn. Det er klart at dette er mer sammensatt enn det. Men akkurat nå kommer det på spissen fordi du har fått en mulighet til å overta en hest. Lykke til med valget ditt! Dersom du skulle bli gravid senere, kan du jo ha en forrytter 100 % en periode dersom det er nødvendig, og så noen dager i uken senere.

Skrevet

hesten kan du jo kvitte deg med når du blir lei, det kan du jo ikke med gubbe og baby

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(ja, om du er glad i gubben, er det da et så vanskeilig valg???)

Skrevet

Kan du ikke ha forrytter, eller dele hest med noen da? Så kan du få i både pose og sekk.

Skrevet

Jeg har hest og er nå gravid med mitt første barn.

 

Det er faktisk ikke så vanskelig å kombinere disse to tingene, bare man må prioritere tiden!!

 

Jeg har funnet en flott utegangsplass til hesten hvor hun kan gå ut og inn som hun vil selv. Dette betaler jeg ca 1000kr totalt i måneden for. Det inkluderer for. Hun går barfot og har en venninne som tar høvene hennes for en billig penge. Så lenge jeg nå er gravid har jeg ei jente som rir gratis for meg.

Hesten må jeg strengt tatt ikke bruke noe som helst tid på, men jeg er jo selvfølgelig der å koser og steller litt med henne.

 

Etter jeg er ferdig med graviditeten skal jeg begynne å ri igjen. Siden jeg ikke må bruke tiden min i stallen, kan jeg bruke den tiden jeg har til rådighet til å ri. Jeg kommer da bare til å ri i helger og kvelder da samboeren min kan ta seg av babyen.

 

Mitt råd er å tenke nøye igjennom situasjonen. Jeg har ordnet alt til rette for at jeg kan ha begge deler, og det er det sikkert muligheter for at du også kan :-)

Skrevet

Så rart at mange blir så sinna for dette dilemmaet..

(eller.. rart og rat, har vært her inne en stund og burde vel snart slutte å forundre meg over frekkhetene og overreaksjonene)

 

Jeg er enig i at det finnes en viss periode i livet man kan få barn, mens man kan vente med hest. Men dilemmaet er garantert mer sammensatt enn enten baby eller hest. Og det går an å få omsorg for fosterbarn f.eks selv om man er for gammel til å lage egne biologiske.

 

Det er tydelig at HI ikke er spesielt motivert for et barn til. Egentlig burde det være grunn nok til å finne på noe annet. Og det betyr IKKE at hun ikke er glad i barnet sitt (er det mulig å være så sneversynt som i det hele tatt å foreslå noe sånt?)

 

Jeg syns ikke det er barnslig å ta en sånn avveining. Jeg syns det er mer modent å tenke igjennom ting på forhånd enn å tro at man skal få til alt her i verden. Alle har ikke en jobb som man kan få til å passe sin egen hverdag. Alle vet ikke når de er ferdige på jobb og hvor mange timer de har til rådighet. Kanskje blir barn nr 2 ekstra krevende av en eller annen årsak? Hvis man ikke er motivert for å ha to barn og jobb, er det barnslig å ikke ville ha flere? I og med at samboeren jobber på sjøen er mor NØDT til å være motivert til å passe på begge i tillegg til jobb. Det er ikke mange minutter igjen til mor selv i det scenarioet.

 

En annen ting som jeg bare må få pirke på; det er litt komisk å tro at får du en jente blir hun automatisk hesteinteressert... Hest kan fort bli overkill for en liten jente også.

 

NN17:22

Skrevet

Jeg har to barn (en baby), hest på utegang og så har jeg halvforrytter 3 dager i uka. Det er travelt, og hadde nok aldri skaffet meg ny hest som småbarnsmor. Men den gode fine snille hoppa mi får jeg ikke tilbake "når det er tid" til henne hvis jeg legger henne ut på Finn.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...