Gå til innhold

Flere med baby under 1 år som er gravide igjen?


M♥H♥A

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei du!

 

Er i eksakt samme situasjon, har en gutt født april 2009 og venter nr 2 månedsskifte august/september :) Her var det kanskje planlagt å få to tett på hverandre men kanskje ikke så kjapt..hehe! Men detta skal bli gøy, tenk så mye glede de får av hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her!! Her en gutt som ble født 19. april, så har jeg termin 10.sept! Her var det planlagt og ville egentlig ha dem enda tettere, men klager ikke!

 

Spennende :) Åssen går det med dere med tanke på symptomer osv? Ammer dere?

 

Kvalmen kommer litt sent på ettermiddagen, er trøtt og har en del murringer/stikkinger.. Jeg ammer fortsatt ganske ofte, så det blir spennende å se hvordan det blir utover svangerskapet!! Jeg er også veldig glad for at mini sover mye om dagen så jeg får hvilt meg..

 

Gratulerer så masse til dere!! Spennende å følge med videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du og gratulerer så masse til deg også! :)

 

Formen er faktisk ikke så værst, men jeg tør ikke håpe at jeg slipper så billig unna enda. Sist gang ble jeg innlagt pga dehydrering i uke 14 men jeg krysser fingrene. Foreløpig er jeg bare kvalm tidlig på mårran og på kvelden. Murringer er jeg også plaget med, slik var det sist gang også...husker jeg ble veldig bekymret fordi jeg trodde noe var galt men nå vet je bedre ;-) Jeg ammer dessverre ikke lenger...

 

Blir spennende å følge med dere videre :)

 

Er planen deres og tilbake i jobb i mellomtiden eller?

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg var kjempe bekymret forrige gang! Nå blir jeg glad når det gjør litt vondt :) Synes det var egentlig litt rart at jeg trodde det ikke skulle være noe ubehagelig når det er såååå store forandringer som skjer i kroppen!

 

Jeg har startet egen bedrift slik jeg kan jobbe hjemmefra, så planen er å jobbe litt mellom permisjonene. Får bare satse på at formen er bra! Men er veldig glad for at vi klarte det nå slik neste permisjonen er uansett dekket! Jeg skal ha mini hjemme også, så får vi litt kontantstøtte så lenge den eksisterer :)

 

Hva med deg MammanTilChristoffer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så gøy at vi er flere! Førstemann er født i begynnelsen av mai og har termin 5. september, så det blir 16 mnd mellom de.

Jeg ammer ja... lurte litt på dette med graviditet og amming, men det er vel bare å amme som før..? Leste et sted at noen babyer ikke ville ha melka lenger pga at smaken ble froandret av hormoner i melka eller noe, men ser ikke ut til å være et problem her i huset.

 

Formen er bra, men kjenner meg litt ekstra trøtt. Mulig det er litt fordi vi har tannfrembrudd og litt dårlig nattesøvan også da ;-) Men følte meg plustelig VELIDG gravid da testen var positiv :-D Snodige greier.

 

Har tenkt å jobbe mellom, men har ikke barnepass så må se det an litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du kan jobbe hjemmefra :)

 

Slik det ser ut nå så blir jeg mest sannsynlig hjemme sammenhengende..mistet mamman min i sommer og derfor får jeg permisjonen min forlenget pga sykmld deler av perioden.

 

Hadde vært drømmen å kunne jobbe hjemmefra når man har små barn :)

Kan jeg spørre hva du jobber med?

 

Vi skal også ha mini hjemme, er glad jeg slipper å ha han i barnehage så tidlig. Skulle ønske jeg kunne forhindre at nestemann som kommer må i barnehage før h*n er 2 år :)

 

(skulle ikke sagt at formen var fin i sta...har ikke holdt på noe siden jeg skrev det!!!! ARGH!!!) c",) hehe!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen!! Kjempe gøy vi er så mange!

 

Jeg spurte på et annet forum (tilknytningsomsorg.no) ang. amming under graviditet og tandemamming senere om man ammer flere barn samtidig.

 

Noen sa det var litt ubehagelig til tider, spesielt når man hadde ømme pupper. En annen sa at hun ble veldig kvalm mens hun ammet, og hadde mye mindre melk, men alle sa det ble bedre etterhvert :) Spurte også om man må være ekstra nøye med kosthold når man både ammer og er gravid, men de fleste sa man kunne bare spise sunt og variert. Har også hørt at smaken forandres men så langt ser det heller ikke ut til å være et problem her! Får bare ta det som det kommer :)

 

Rart å tenke på at i løpet av +/- 36 uker så har vi fått nr 2!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du kan jobbe hjemmefra :)

 

Slik det ser ut nå så blir jeg mest sannsynlig hjemme sammenhengende..mistet mamman min i sommer og derfor får jeg permisjonen min forlenget pga sykmld deler av perioden.

 

Hadde vært drømmen å kunne jobbe hjemmefra når man har små barn :)

Kan jeg spørre hva du jobber med?

 

Vi skal også ha mini hjemme, er glad jeg slipper å ha han i barnehage så tidlig. Skulle ønske jeg kunne forhindre at nestemann som kommer må i barnehage før h*n er 2 år :)

 

(skulle ikke sagt at formen var fin i sta...har ikke holdt på noe siden jeg skrev det!!!! ARGH!!!) c",) hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn under 2 år tar ingen skade av å gå i bhg altså. Jobber selv med barn under 2 år. Vi har 17 barn i alderen 1-3 år, flest 1 åringer. Har 12 barn pr dag og er 4 voksne. Dvs 3 barn pr voksen. Hærlig og jobbe med dem. De er helt utrolig kompetente. Ofte gjør foreldrene barna sine til små babyer, selv om de ikke er det lengre. Mulig jeg provoserer mange nå, men det er faktisk ikke synd på barn under 2 år som må gå i bhg. Det er mer synd på foreldre som undervurderer de små barna.

Veldig mange myter om små barn desverre og holdninger folk har til det å sende små barn i bhg er veldig varierte. Husk på at bhg ikke er en oppbevaringsplass for barnet ditt. Men et pedagogisk tilrettelagt miljø hvor fag står høyt- uansett alder. Man kan faktisk gjøre det samme med små barn som med de eldste. Man må bare tilrettelegge på en annen måte.

 

Hilsen utdannet førskolelærer

med fordypning i småbarnspedagogikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skjønner je ingenting...alt henger seg opp her! Ikke meningen å poste innlegget mitt flere ganger.

 

Morsomt at vi er flere i samme situasjon, er rart å tenke på at det skal komme en liten en til ganske snart..det er jo ikke så lenge siden veslegutt kom. Føles som det var i går.. kjenner je gruer meg litt til å fortelle folk det, er litt spent på reaksjonen men samme pokker det! Vi er veldig takknemlige for at vi får gleden av å oppleve det en gang til c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til anonym: Jeg blir ikke provosert i det hele tatt av innlegget ditt, jeg vet at mange barn har godt av å komme i barnehage fra tidlig alder. Nå er det flere grunner til at jeg ønsker å vente (har søkt plass fra august i tilfelle jeg endrer mening).

 

Her hvor vi bor er jeg ikke veldig fornøyd med barnehagetilbudet, ,og siden vi skal flytte etterhvert ønsker jeg å vente for jeg vet at dit vi skal er det flere supre barnehager. Hadde sett helt annerledes på det dersom jeg visste at det jobbet flere faglærte der, i stedet for en haug med eldre nabo-damer som har arbeidet der i 25 år. Så jeg undervurderer ikke barnet mitt, langt i fra men jeg som overlater ikke barnet mitt til hvem som helst så det er min plikt å sørge for at tilbudet han får i den barnehagen han skal i er bra nok.

 

Tror du barn som ikke starter i barnehage før 2-årsalderen tar skade av det a?

 

Et annet problem er at jeg jobber som sykepleier og går da i turnus og en barnehageplass løser ikke problemet vårt siden det består av en del kvelds-og natt-arbeid. (mannen min jobber også turnus).

 

Så siden vi er så heldige at vi skal ha en til så ønsker vi å ha veslegutt hjemme siden jeg allikevel er hjemmeværende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, jeg tror ikke barn som ikke starter i bhg før 2 års alderen tar skade av å være hjemme. (Kommer selvfølgelig ann på hvordan de har det hjemme da men)

Men av erfaringer er tilvenningene med barn som er 2-3 år når de begynner ofte vanskeligere enn når de begynner tidligere.

 

Veldig fint at du tenker på hvilken bhg og hva slags tilbud de har å gi barnet ditt. Mange som bare er glad for å få en bhg plass, uten å bry seg så mye om hvordan de jobber ++++

 

Alle bhg har godt av noen nye innputt med nye folk innimellom. Ofte har de lett for å gå i samme gamle tralten de som har jobbet sammen i 25 år. Jeg dømmer ikke alle likt, men de har ofte vanskelig får å se ting med nye øyne.

 

Du høres ut som en reflektert og oppegående mor til barnet ditt.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det, og takk for innspill også.. Har sett tidligere at det er ingenting som skal til før folk lar seg provosere her inne. Jeg setter pris på at folk med kompetanse på ulike områder deler det med andre her:)

 

Er ikke bestandig man vet best selv og da er det flott å bli opplyst ;-)

 

Men vi er vel proppfulle med hormoner her alle mann og det er ikke bestandig like lett å kontrollere vet je...

 

Lykke til du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym: Nei jeg blir heller ikke provosert av innlegget ditt :) Synes også det er bra med flere meninger! Vi har mange grunner til at vi ikke vil at barna våre skal gå i bhg når de er så små, og synes det er trist at de som ønsker/har muligheten til å ha barna sine hjemme må ofte forsvare det.

 

Jeg synes det er vanskelig her i Norge, fordi man ofte føler det ikke finnes noen andre muligheter. Man føder barn, har dem i et år, også går de til en eller annen institusjon frem til de flytter ut. Tanken på å se barna mine så lite fra de er 1 år er bare ikke fristende. Jeg mener også det blir mye vanskeligere med tilvenning når barna blir litt eldre, for da kan de virkelig si ifra om hva de vil.

 

Jeg vet allerede at tiden går så innmari fort, og om 10 år, så kommer vi nok ikke til å angre på at VI hadde litt mer tid sammen med dem mens de var små :) Ja det er ikke bare meg som er hjemme :) De aller fleste som har muligheten til å ha barna hjemme lenger, har tenkt veldig nøye gjennom det. Det er oftest ikke enkelt økonomisk sett, og krever mye planlegging og omprioritering. Alle jeg har snakket med siden jeg fikk barn, ønsker virkelig ikke at barna sine skal begynne når de er 1 år, men føler at de må.

 

Leste en artikkel for ikke så lenge siden ang. at det er kanskje på tide at bhger og skoler begynner å ta mer ansvar for at det finnes så mange atferds problemer blant barn/unge i dag siden de er hos dem mest parten av livet. Når det er sagt så er også jeg utdannet førskolelærer/ungdomsarbeider og har jobbet med barn i mange år, så dette var absolutt ikke ment for å provosere deg! Bare at det må være rom for å stille spørsmål ved måten barna våre blir oppdratt, og ta reflekterte valg som foreldre og ikke bare gjør de som alle andre gjør :)

 

Jeg kommer fra Canada, så er en av de veldig stakkars innvandrer som holder barna sine hjemme, men om vi hadde vært i Canada, så hadde ikke dette vært et tema en gang. Heldigvis har vi en fantastisk flott åpen bhg 100m fra leiligheten med to flotte pedegoger, så vi slipper å være bekymret for at barna våre ikke skal få nok pedogogiske stimulering før de er 2 år :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MammanTilChristoffer: Det var veldig trist å høre om din mamma.. Jeg kan ikke tenke meg hvor hardt det er.. Sender deg en god klem :)

 

Vi har startet en nettbutikk (www.morsmelka.com)! Siden er ikke oppe ennå, for jeg er litt begrenset med hva jeg får lov av NAV å gjøre mens jeg er ute i permisjon :) Alle avtaler er i boks, så om et par mnder kan vi kjøre på! Drømmen er da etterhvert at både jeg og pappaen kan jobbe fulltid med det, men målet nå er å tjene nok til at vi klarer oss. Hvis alt går ok, så kommer jeg til å utsette noe av neste permisjonen slik neste babyen også får muligheten til å være hjemme litt lenger.

 

Det er bare å være kreativ hvis du ønsker å jobbe hjemmefra i noen år :) Det finnes mange inspirerende kvinner på www.kreativmamma.no, og på grunderforumet her på BIM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for klemmen :) Det er tøft å miste mamman sin, uansett når det måtte skje...men det er vel nå som jeg ble mamma selv at jeg kjente hvor viktig hu var for meg, hu døde i juni og fremdeles tar jeg meg i at jeg skal til å ringe mamma for å spørre om råd. Men jeg har en fantastisk pappa, tanter., bestemødre og svigerfamilie som virkelig stiller opp for oss alle så vi klarer oss så bra atte :)

 

Jeg har så lyst til å bli kreativ og jobbe hjemmefra, har tenkt så lenge på det men jeg vet ikke hva jeg som sykepleier skal kunne jobbe med hjemme. Skal virkelig sjekke ut sidene du foreslo. Takk for tipset! :)

 

Det er nå det er viktig å være hjemme...jeg husker hvor trygt og godt det var at mamma bestandig var hjemme når broren min og jeg kom hjem fra skolen...skulle øsnke jeg kunne gi barna mine det samme :)

 

Masse lykke til med konseptet deres!

og svangerskapet :)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også funnet ut at jeg er gravid igjen! Jeg fikk en datter i mars, og har ny termin i september, så det blir 18 mnd imellom. Planlagt moro, men trodde ikke det skulle skje riktig så fort!!

Jeg begynner jobb igjen neste uke, så det blir spennende! Jenta er hos dagmamma og bestemor inntil vi får barnehageplass (som jeg virkelig ønsker at hun får så fort som mulig! Ref. diskusjon lenger opp!!). Jeg ammer 3 ganger om dagen enda, skal gå ned til morgen og kveld fra neste uke, men hun er nok ikke like interessert lenger.... Håper likevel at jeg kan amme til hun blir ett år. Da vil jeg ha en liten pause før nestemann!!

 

Håper vi kommer til å syns at to tette er like moro, om noen måneder som det vi gjør nå!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gutt som straks fyller 1 år, og nå venter vi barn i September, var ikke planlagt, så vi er litt stressa. Akkurat fått barnehageplass til han første, og jeg var forberedt på å jobbe en god stund før vi satte igang med runde nummer 2. Men nå får vi bare omstille planene og hodene våre litt, og glede oss masse til å få en ny baby i hus. Er jo en veldig koselig nyhet da, selv om tidspunktet kunne vært bedre.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en liten gutt født 04.juni 09, venter en til månedskifte august/september. Veeeeldig planlagt! Skulle gjerne hatt dem enda tettere :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer EVAM! Blir ca 16-17 mnd mellom våre og vi skulle også ønske de var enda tettere! Lykke til videre med svangerskapet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Me fekk ei jenta 19april å har termin 17 sept. Var ikkje heilt planlagt men er hjertelig velkommen for d, å veldig kjekt at d bare er 17mnd i mellom..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Har en jente født 2.april 2009 og venter en ny i slutten av sept. :)

Opprinnelig ikke planlagt å bli gravid dette året, men ble ved et uhell gravid igjen i sept 09, men mistet dessverre i uke 8. Så da var det plutselig noe som manglet likevel. Og da fant vi ut at vi skulle fortsette å være uforsiktige ;) ;) ;)

 

Dette er vårt første "planlagte" barn faktisk. Har jo to fra før og de var hell i uhell ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...