Gå til innhold

Dere som har hatt ekstra UL-kontroll, hva var grunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte ha en ekstra UL pga de så noe i tarmene til baby som de ville ta en nærmere titt på. Alt var vel med barnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ul i uke 9 pga smerter i magen og blødning.. for å utelukke sv.skap utenfor livmora

Skrevet

smertene skyldtes forøvrig en myom/muskelknute og var helt ufarlig men ubehagelig.. blødningen kom av noe annet normalt..

Skrevet

Jeg har vært på 3 ul. Den første pga tidligere SA og de to neste pga en truende abort.. Har hatt en 4 også, men det var privat 3d

Skrevet

Pga alvorlig svangerskapsforgiftning i første svangerskap får jeg dette svangerskapet 5- 7 ultralyder, både doppler og vekstestimering.

Skrevet

ttts, tvilling til tvilling syndrom.

De delte morkake og måtte derfor følges ekstra opp med ul ca 1 gang i uken.

Skrevet

jeg fikk tidlig ul pga ex.u forrige gang, fikk også ekstra ul pga blødninger.Så har hatt 6 ul allerde, utenom den ordinære. Er 19 uker på vei.. Skal få ekstra ul i uke 28 pga pramtur fødsel sist

Skrevet

glemte å nevnte 3D UL i uke 26, for moro skyld ;) artig med første babyen, men kommer ikke til å gjøre det neste sv.skap

og en ul i UL i uke 32 pga lavt symfysemål..

Skrevet

Pga. lav bmi. Har vært på to, og skal på to til. Uke 12, 19, 24 og 35

Skrevet

1. barn: Mistanke om svært stort barn og mye fostervann

2. barn: Ekstra UL etter akutt anfall og påfølgende MR-undersøkelse, deretter oppfølging pga tidligere stort barn.

Skrevet

Mistet min førstefødte 4 dager før termin pga morkakeløsning, så får ultralyd hver 14 dag fram til igangsetting for å sjekke blodgjennomstrømning i navlestrengen, måler at barnet vokser som det skal også sjekker di morkaken opp å ned og i mente...veldig betryggende...... Det fikk jeg i forrige svangerskap også.

Skrevet

Hadde en i uke 30, da min lege trodde han hadde hørt to rompetroll i magen min. Det viste seg å bare være gjenlyd eller noe slikt, men jeg, legen og en sykepleier hørte to lyder... Jeg syns det var kjempe hyggelig med en ul til. Fikk noen kjempe fine bilder.

Også hadde jeg en til i uke 36 da bilen jeg satt i ble påkjørt. Dro på legevakten for sikkerhetsskyld, selv om det ikke var noen stor smell. Hjertelyden var forhøyet så de sendte meg på sykehuset og der tok de ultralyd og fant ut at barnet bare var litt stressa siden jeg var litt stressa. Fikk sett ungen enda engan før den kom ut.

Skrevet

uka etter den ordinære, fordi jormor ikke turde ta ansvar for meg som pasient...ikke noe galt med barnet, jeg hadde hatt flere operasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...