Gå til innhold

Mest spesielle guttenavnet du har hørt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Niri

Torje - men det synes jeg er flott!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heiko

Haldun

Vitus

De to første syns jeg er fine, det siste hørte jeg da en far ropte på sønnen sin i Frognerparken...stakkars..

Skrevet

(Guttenavnet Iben er tysk, ikke dansk - i Danmark er det også et jentenavn).

Skrevet

jeg synes Mattis er fint :)

Skrevet

Tiberius

Skrevet

Tinjar

Njål

Borger

Berdon

Jardar

Hugleik

Heinz

Skrevet

spesielt, men fint : peder, konrad, arnold

Skrevet

Embrikk.... vet kun om en som heter det, men jeg syntes egentlig det er ganske fint, men spesielt ja....

Skrevet

Det er 3868 menn som har Peder som første fornavn.

Det er 2180 menn som har Peder som eneste fornavn.

Peder er vel ikke så veldig spesielt da :D

Skrevet

når noen sier guttenavn, tenker jeg at det er en liten gutt som heter det. Ikke hvor mange eldre som heter det! Konrad og Arnold er heller ikke spesielt, om du spør noen på 60 år.. :P

Skrevet

Gutten min heter Peder nemlig, og jeg vet av to andre små som også heter det...sikkert derfor jeg ikke tenker på det som "rart", eller at det er et navn gamle menn har.

Konrad kjenner jeg også et par gutter som heter, men ingen Arnold;)

Skrevet

Njål

Roland

Skjur

Siko ( Hundenavn, men vet om noen som heter det)

Skrevet

Marensius - gammelt navn, ikke mye brukt nå.

Skrevet

spesielt som i nydelig/pent eller forferdelig?

kjenner en som heter Bjarke det er noe spesielt og sjeldent. jeg liker det men ville ikke brukt det på eget barn, av ymsegrunner.

Skrevet

Her var det mange navn jeg ikke hadde hørt før. Kjenner ikke til så mange spesielle navn, men dette er vel de navnene jeg har hørt gjerne bare en eller to som heter.

Bård

Loke

Viljar

Vinter

Odin

Forstår også at det er mer spesielle navn med litt fantasi på landet. Når jeg bodde i byen var det veldig få som ikke hadde standard navn, mens når jeg flyttet fra byen kom du ofte over dobbelt navn som var litt mer sjeldne.

Skrevet

så i VG at sønnen til Barnetv-Margrethe skulle Cajus.. det har jeg aldri hørt før. Kunne tenkt meg å bruke det på en hund en gang :)

Skrevet

Har en nydelig liten gutt som heter Emre:o)

Skrevet

Det finnst iallefall to Tjostolf!! En av gubbens slektni nger heter det... Grim, gorm Hogne, Gudleik...

Skrevet

Jeg synes veldig mange norske navn er fryketlig rare, men nå er jeg ved å venne meg til dem da. For meg som er dansk er

Dag

Gaute

Odd

Even

Kjetil

Geir

Tore

og mange fler sikkert veldig merkelige ;)

Skrevet

Onar, Ailo vet jeg om noen små gutter som heter:)

Skrevet

Jeg er fra nord-norge, og har kun hørt om en som heter Bror, så det er overhode ikke vanlig i nord-norge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...