Gå til innhold

Mest spesielle guttenavnet du har hørt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sverker

Sylfest

Solbjørn

Harjar

Bartus

Rane

Skrevet

Carosander (selv om jeg fortsatt "nekter" å tro at det fins noen som faktisk heter det;)

Skrevet

Husker jeg stusset litt da jeg leste i F&B om en gutt som het Herjus ;) Litt søtt navn da, men temmelig spesielt.

Skrevet

Vinterflickan - det er 1 i Norge som heter det, og hun er/har vært på dib. Grunnen var at hunden hennes som het Caro (?) døde/måtte avlives eller noe, og så var de så glad i den og ville oppkalle sønnen etter den. Dermed søkte de om å få bruke Carosander, og fikk det godkjent.

Skrevet

Er ikke det litt sært? Å kalle opp ungen etter en død hund

Skrevet

Jeg glemte Grim...

Skrevet

eran

Skrevet

Det er opptil hver enkelt å vurdere, men der har du ihvertfall forklaringen og "beviset" på at det finnes en Carosander:-)

Skrevet

Alfons

Bror

Flemming

Iben

Sylfest

Nandor

Andor

Tideman

Skjalg

Torgny

Gullik

Gorm

Skrevet

Bror, Flemming og Iben er da ikke spesielle guttenavn, de er fra våre naboland (Sverige og Danmark). I Norge er Iben mest brukt av jenter, men ikke så uvanlig. (Bare veldig fint!;)

Skrevet

For meg er de spesielle, selv om du ikke synes det :-)

Skrevet

Jeg vet om en fin liten gutt som heter Nore. Det er spesiellt, men fint! :) Jeg synes de fleste navn er fine jeg... Ville ikke brukt alle navnene selv, men de ble gitt av foreldrene... Til et barn de elsker over alt på jord... Et navn foreldrene liker og synes er fint.. :)

Skrevet

Vet om noen som ville kledd det navnet meeeget godt (Herjus, altså)

Skrevet

Tror kanskje at Bror er mer vanlig i nordnorge. Er ikke spesielt uvanlig her ihvertfall.

Skrevet

Tjostolv

Gjest

Rolf-Alex

Cato-Oddvar

Enrique Bjarne

Roy-Didrik

Alle disse er navn på faktiske personer jeg har møtt (bortsett fra Tjostolv da, men det navnet vet vi jo alle er ekte...)

Skrevet

Teit: Alek Sander ("kreative" foreldre")

Fint: Titus

Skrevet

Det kan hende at det er ulike tradisjoner fra landsdel til landsdel. Jeg bor på vestlandet og har aldri møtt noen som heter Bror. Det som er rart og spesielt for noen er helt vanlig for andre:-)

Skrevet

Tøft: Nokve

Litt mer pussig: Huge

Skrevet

Kjenner noen som heter Alex Sander. Jeg visste ikke at det ble skrevet sånn for lenge, og synes det var egentlig kult. Veldig fin fyr!

Jeg er ikke begeistret for mange av navnene i tråden, dvs enig i de fleste. Jeg synes mange norske navn er spesielle da jeg ikke er vant til dem, selv om de er ganske normale her til lands. Men en jeg ikke er blitt vant til, som er meget populær, er Leander.

Synes Mathias, Krister og Jørgen er fine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...