Tante Blås Squaw Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Sverker Sylfest Solbjørn Harjar Bartus Rane
Gjest Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Carosander (selv om jeg fortsatt "nekter" å tro at det fins noen som faktisk heter det;)
MintCondition Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Husker jeg stusset litt da jeg leste i F&B om en gutt som het Herjus Litt søtt navn da, men temmelig spesielt.
Monajenten Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Vinterflickan - det er 1 i Norge som heter det, og hun er/har vært på dib. Grunnen var at hunden hennes som het Caro (?) døde/måtte avlives eller noe, og så var de så glad i den og ville oppkalle sønnen etter den. Dermed søkte de om å få bruke Carosander, og fikk det godkjent.
Gjest Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Er ikke det litt sært? Å kalle opp ungen etter en død hund
Monajenten Skrevet 5. januar 2010 #11 Skrevet 5. januar 2010 Det er opptil hver enkelt å vurdere, men der har du ihvertfall forklaringen og "beviset" på at det finnes en Carosander:-)
*dobbeltopp* Skrevet 5. januar 2010 #12 Skrevet 5. januar 2010 Alfons Bror Flemming Iben Sylfest Nandor Andor Tideman Skjalg Torgny Gullik Gorm
OsloMor Skrevet 5. januar 2010 #13 Skrevet 5. januar 2010 Bror, Flemming og Iben er da ikke spesielle guttenavn, de er fra våre naboland (Sverige og Danmark). I Norge er Iben mest brukt av jenter, men ikke så uvanlig. (Bare veldig fint!
*dobbeltopp* Skrevet 5. januar 2010 #14 Skrevet 5. januar 2010 For meg er de spesielle, selv om du ikke synes det :-)
TøffiTrynet☠ Skrevet 5. januar 2010 #15 Skrevet 5. januar 2010 Jeg vet om en fin liten gutt som heter Nore. Det er spesiellt, men fint! Jeg synes de fleste navn er fine jeg... Ville ikke brukt alle navnene selv, men de ble gitt av foreldrene... Til et barn de elsker over alt på jord... Et navn foreldrene liker og synes er fint..
januarbarna? Skrevet 5. januar 2010 #16 Skrevet 5. januar 2010 Vet om noen som ville kledd det navnet meeeget godt (Herjus, altså)
januarbarna? Skrevet 5. januar 2010 #17 Skrevet 5. januar 2010 Tror kanskje at Bror er mer vanlig i nordnorge. Er ikke spesielt uvanlig her ihvertfall.
Papegøyeblomst Skrevet 5. januar 2010 #18 Skrevet 5. januar 2010 Tjostolv Gjest Rolf-Alex Cato-Oddvar Enrique Bjarne Roy-Didrik Alle disse er navn på faktiske personer jeg har møtt (bortsett fra Tjostolv da, men det navnet vet vi jo alle er ekte...)
moe_ Skrevet 5. januar 2010 #20 Skrevet 5. januar 2010 Teit: Alek Sander ("kreative" foreldre") Fint: Titus
*dobbeltopp* Skrevet 5. januar 2010 #22 Skrevet 5. januar 2010 Det kan hende at det er ulike tradisjoner fra landsdel til landsdel. Jeg bor på vestlandet og har aldri møtt noen som heter Bror. Det som er rart og spesielt for noen er helt vanlig for andre:-)
shari_z Skrevet 5. januar 2010 #24 Skrevet 5. januar 2010 Kjenner noen som heter Alex Sander. Jeg visste ikke at det ble skrevet sånn for lenge, og synes det var egentlig kult. Veldig fin fyr! Jeg er ikke begeistret for mange av navnene i tråden, dvs enig i de fleste. Jeg synes mange norske navn er spesielle da jeg ikke er vant til dem, selv om de er ganske normale her til lands. Men en jeg ikke er blitt vant til, som er meget populær, er Leander. Synes Mathias, Krister og Jørgen er fine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå