♥ DAME Skrevet 4. januar 2010 #1 Skrevet 4. januar 2010 Må innrømme at vi spiser skiver 1-2 ganger i uken. Er vi dårlige foreldre da? Vesla får jo middag på glass
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 4. januar 2010 #2 Skrevet 4. januar 2010 Nope.. gjør ikke det gitt... men nesten... fordi mannen nesten er avhengig av middag, men jeg er ikke så glad i middag, og kan godt klare meg uten... men prøver å få det til de fleste dagene i uka, pga barna... men sånn som nå rett etter jul, er jeg så utrolig matlei, at jeg i alle fall ikke har lyst på middag... he he..
Gjest Sekretøsa Skrevet 4. januar 2010 #3 Skrevet 4. januar 2010 Ja... selvom jeg kunne klart meg uten! Ungene spiser bare skiver i bhg, så tenker at det er ålreit med varmmat når de kommer hjem.
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 4. januar 2010 #4 Skrevet 4. januar 2010 Ja, spiser middag hver dag. Ikke alltid det er skikkelig middag med poteter og sånt, men i alle fall et varmt måltid om dagen må jeg ha.
Gjest Skrevet 4. januar 2010 #5 Skrevet 4. januar 2010 Ja, det gjør vi. Er riktignok ikke bestandig det er så veldig avanserte greier, men et eller annet blir det (omelett, pølser el.lign om vi har veldig knapt med tid en dag). Begge ungene våre er ferdige med glass (der er 1 og 2 1/2 år) så det er ikke bare å hoppe over middagene lenger. Så lenge barnet ditt får den maten hun trenger, og får oppleve og lære av det sosiale samspillet et måltid faktisk er, så er det egentlig det samme hva dere voksne spiser ;-) Høres ut som helt normale (småstressa) foreldre ;-)
3småtroll♥ Skrevet 4. januar 2010 #6 Skrevet 4. januar 2010 Jepp- middag har vi hver dag:) 2-3 ganger i året kanskje som vi bare tar noe brødmat. Er vandt til ordentlig middag hver dag hjemmenifra så det merker jeg sitter godt i ja!
*Pæreis* Skrevet 4. januar 2010 #7 Skrevet 4. januar 2010 Nei, dere er ikke dårlige foreldre da. Poenget er at dere får i vesla deres mat:) Jeg har en sønn som ikke spiser poteter. Verken chips, moset, stekt eller hva det skal være. Men derimot så er han veldig brød og grøt spiser. Så det er rett som det er at vi velger brødmat framfor middag. Å da kan det være alt fra ostesmørbrød, karbonadesmørbrød eller rett og slett bare vanlig brødskive med kaviar, som han er så glad i. Så vi har kommet frem til at middagen er at vi skal sitte samlet og kose oss alle sammen. Hva som serveres er ikke så viktig. Altså, vi satser på at det er variert og sundt kosthold. Men ikke nødvendigivs varmt. Og om sommeren er det ikke så godt med varmmat heller, så da går det mye i div salater i mange varianter:)
xxxJulianexxx Skrevet 4. januar 2010 #9 Skrevet 4. januar 2010 Ja stort sett. Ellers blir eldstemann på 7 i dårlig humør. Det går ikke an å ikke ha middag sier han. Så vi har tydeligvis innarbeidet gode matvaner;)
Gemini77 Skrevet 4. januar 2010 #10 Skrevet 4. januar 2010 Ja, det har vi. Og hvis det er noe spesielt som gjør at vi ikke voksne ikke skal spise etc så lager jeg fiskekaker og stekte poteter til barna som regel. Så det er alltid varmmat her i huset..
erteposen + 4 Skrevet 4. januar 2010 #11 Skrevet 4. januar 2010 Hva dere gjør betyr jo ikke så mye, bortsett fra at en lærer matvaner fra foreldre og det er vanskelig å få i seg nok grønt om en kutter ut middag som vane. Jeg elsker middag, og kunne ikke tenke meg å kutte det ut:) Ostesmørbrød med gulrotsticks til dessert er jo middag her.
RachaelRay Skrevet 4. januar 2010 #13 Skrevet 4. januar 2010 Njash.. prøver å få til middag hver dag, men så hender det jo at man er matlei, har det travelt osv. Men da lager vi som regel ostesmørbrød, stekte egg eller noe. Tyr ofte til suppe eller grøt om vi har det travelt.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 4. januar 2010 #14 Skrevet 4. januar 2010 Nei, det hender vi bare spiser skiver. Stort sett er det dager snuppa får varm lunsj i barnehagen, ellers prøver jeg å ha noe varmt... Men hun spiser veldig lite fortiden, så jeg synes det er bedre å få i henne en skive enn ikke noe i det hele tatt.
Mom2Two Skrevet 4. januar 2010 #15 Skrevet 4. januar 2010 Ja, vi har varm middag hver dag. Det er liksom det ene måltidet om dagen der vi alle samles. Tviholder på det, selv om det noen ganger kan bli veldig sen middag (20-tiden).
verdens heldigste mamma Skrevet 4. januar 2010 #16 Skrevet 4. januar 2010 Jeg har vokst opp med middag for hele familien hver dag hele året, og sånn har vi det også nå. Det er vktig for meg at vi kan sitte sammen og spise. Men jeg syntes at poenget ikke nødvendigvis er at det skal være varm mat (selv om vi har det, da), men at familien sitter sammen rundt bordet og spiser. Om det er brødskiver i ny og ne spiller ingen rolle, ingen grunn til dårlig samvittighet for det!
camilla^ Skrevet 4. januar 2010 #17 Skrevet 4. januar 2010 Vi spiser middag hver dag, men ikke alle sammen for å si det slik. Meg og min mann jobber litt forskjellig så middagen kan være tidlig en dag og sen en annen dag. Ostessmørbrød går som middag om vi ikke orker å engasjere oss så veldig også. Jeg er ikke noe glad i brød, så jeg må ha middag eller varmmat av ett eller annet slag hver dag. Man er ikke dårlig foreldre selv om man ikke har middag hver dag.
ifie Skrevet 4. januar 2010 #18 Skrevet 4. januar 2010 Ja, hver eneste dag! Sist kjæresten jobbet sent, lagde jeg og storebror ostesmørbrød. Det var deilig Er jo for så vidt en slags middag det og, da...
solita 06 Skrevet 4. januar 2010 #19 Skrevet 4. januar 2010 Ja, vi spiser middag hver dag. 3 åingen er ikke glad i brød. Synes og det er vanskelig å få inn nok grønt, så må ha middag. Men ofte noe enkelt á la pasta m pesto og brokkoli. Eller suppe.
Tommage♀♂ Skrevet 4. januar 2010 #20 Skrevet 4. januar 2010 Ja, er middagsslave. Må ha et måltid bestående av kjøtt eller fisk, potet, pasta eller ris, grønnsaker eller salat hver dag. Spagetti uten brød og salat eller uten en eneste liten grønnsak er bare en halv middag. Brødskive med karbonade er ikke middag, det er brødmat! Skal jeg nevne hvor skuffet jeg blir om sambo har laget pannekaker med bacon til middag når jeg kommer hjem? Kan ikke for det, ER MIDDAGS-SLAVE!
Verdens tøffeste mamma Skrevet 4. januar 2010 #21 Skrevet 4. januar 2010 Ja, vi ordner middag hver dag, men det er ikke alltid det er like avansert. Noen ganger hender det at vi bestiller en pizza eller kinamat, men det er ikke hver uke.
Tante Blås Squaw Skrevet 4. januar 2010 #22 Skrevet 4. januar 2010 Vi har middag hver dag, men det er ikke min fortjeneste. Gubben er fantastisk på kjøkkenet )
Twintipp og himmelblå Skrevet 4. januar 2010 #23 Skrevet 4. januar 2010 Dere er ikke dårlige foreldre av den grunn. Da lille var liten hendte det også at han fikk middagsglass og vi andre spiste noe annet.. Men, nå har vi middag hver dag.. Hender jo at det blir potetstappe og pølse o.l. Er ikke hjemmelaget fra bunnen av hver dag altså. Men, prøver å spise fisk 1-2 ganger i uken, potet med kjøtt en dag, supper\pannekaker\lapskaus osv. en annen, og kosemat i helgene.. Hjemmelaget pizza. taco osv.
♥3nydeligebarn♥ Skrevet 5. januar 2010 #24 Skrevet 5. januar 2010 så absolutt ikke dårlige foreleldre for d Men jg er vant til middag hver dag hjemmefra,og d har vi også.Ikke alltid veldig avanserte greier,men ett varmt måltid ihvertfall
lille sprelle Skrevet 5. januar 2010 #25 Skrevet 5. januar 2010 jepp! kunne ikke tenke meg å la vær, men lager sjelden noe som tar mer enn 10 min......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå