Gå til innhold

Drikker dere brus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker dere mye brus? Går med konstant dårlig samvittighet over lysten og den innvendige kampen fordi det ikke er sunt.

Har lyst på brus hele tiden....

Drikker ikke bare for å drikke, men til mat ( frokost, lunsj osv) til alle måltidet. Og hvis jeg er tørst.

Det er en konstant kamp.......

Er det så fryktelig galt?

Skal sies at jeg vil ned i vekt igjen etter svangerskapet.

Det er min eneste last, sånn kostholdsmessig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drikker brus noen ganger i uken. Det er veldig spørs på årstidene (ja, jeg er litt rar). Drikker mye brus om sommeren, for kald brus er så herlig når det er varmt. Om høsten og vinter drikker jeg sjelden brus. Da er det te og vann det går mest i.

Er jeg tørst, drikker jeg helst vann. Og drikker også nesten alltid vann til mat (utenom til frokos da det går mest i te).

Skrevet

jeg drikker en god del brus. cola light. men drikker også mye vann, så jeg har ikke så dårlig samvittighet. ga opp røyk og alkohol for den lille i magen, så jeg unner meg selv litt koffein og e-stoffer.

Skrevet

Nei, faktisk ikkje. Eg liker ikkje brus, blir kvalm og får eit sukkerrush i blodet og det er heilt grusomt. Men før drakk eg mykje brus. Eg trur dei tre dagane det tar for å bli kvitt suget gjer mykje. Eg kjøper berre brus når eg skal lage drinkar, men sjølv då kan det bli for mykje.

Då eg gjekk gravid hadde eg dilla på rødbrus i ein måned, og drakk mellom 1,5-3 liter pr dag:p Kan vere ein samanheng med at eg kutta ut sukker i all mat då eg fann ut eg var gravid, for då eg åt litt sukker (som vanleg) i kosten så forsvant rødbrussuget.

Skrevet

Drikker et glass brus innimellom.... Hvis farris er under den karegorien du legger brus da:-) Iskald farris om sommeren er meget godt. Kjedelig drikke når man er gravid og allerede har mye luft i magen:-)

Skrevet

Ja jeg drikker brus.Ganske mye nå i jula faktisk.Har lyst på brus hele tida jeg også.Cola er godt!Vanligvis så drakk jeg ikke spes med cola,men fikk så lyst på det da jeg ble gravid SELVFØLGELIG :-P.Holdt meg unna colaen en uke nå da,får håpe det holder seg sånn.Drikker fortsatt andre sorter.Må vel kutte ned på brusen nå som jeg ikke har "unskyldning" lenger :-)) Men det er jo værre ting vi kunne hatt i oss da..men.

Skrevet

Har det på samme måten, men kjenner nå at eplejus begynner å smake veldig godt...skal prøve å bytte

Skrevet

ja jeg drikker altfor mye brus... samme som deg til hvert måltid....

Og har seff dårlig samvittighet. Drakk ikke brus da jeg var gravid, klarte ikke tanken på det. Men nå drikker jeg kun sukkerfri brus (bortsett fra i jula da drakk jeg julebrus).'

Men er det så ille med sukkerfri brus da???

Skrevet

Den største tjenesten min mor har gjort meg er å være så nazi i matveien. Takk Gud for det! Drikker aldri brus eller spiser godteri og snacks, og tenker ikke på det en gang. Vi fikk aldri sånt hjemme, og har derfor aldri vennet meg til å kjøpe det heller.

Drikk og spis hva du vil, men gjør barna dine en gedigen tjeneste ved å begrense inntaket deres så mye du kan. Du kommer ikke til å angre.

:)

Skrevet

Vi fikk bare litt rosiner og sjokolade om lørdagen som barn, men på ungdomsskolen skled det likevel ut for min del.

Skrevet

Jeg drikker brus kun i helgene. Nå i jula har det jo skeiet helt ut, og vi har gjerne drukket brus hver kveld, men nå er det slutt!

Om du prøver å ta av deg etter fødsel, er det ikke veldig lurt å drikke brus hver dag, til alle måltider. Prøv heller å venn deg til å drikke vann du :) Vann er en mye bedre tørsteslukker enn brus, som faktisk bare gjør deg enda mer tørst!

Og light-brus er ikke noe godt alternativ, bare så det er sagt ;)

Skrevet

Man legger ikke på seg av light brus!!

Skrevet

Stoffene som er i lightbrus er IKKE sunne, da er det faktisk bedre med vanlig sukker, som er i vanlig brus.

Om en legger på seg av lightbrus vet jeg ikke, men det er iallefall ikke bra for kroppen å bli lurt til å tro at den får sukker, så gjør den ikke det.. :)

Skrevet

Nei, ikke så sant jeg ikke har andre alternativer. Jeg liker ikke brus.

Men jeg drikker gjerne juice, og i mengder, ikke så veldig mye sunnere det. Skulle gjerne drukket et par liter vann om dagen, veldig god vane. Men det blir som regel med et glass i løpet av dagen:)

Skrevet

Drikker altfor mye pepsi max, hos oss går det en hel bruskasse hver uke. Men det er ingen kalorier i det, tennene er velpleid og vi drikker mest når ungene ikke er til stede. Kan fint drikke vann også men syns det er kjedelig.

Skrevet

Som regel bare i helgene. Kjøper i en eller to store flasker. Da er vi tre voksne som deler.

Skal sies at jeg drakk mengder med brus før. Etter å ha innført fast vannmugge i kjøleskapet er det myyye lettere å drikke vann. Og etterhvert er det bedre med vann enn med brus =)

Skrevet

jeg har dilla på iskaldt vann jeg;)

Skrevet

Bra du kan tenke på at det er null kalorier i det mens du trøkker i deg en kasse med maursyre i uka. Smart.

Skrevet

Nei, drikker ikke brus.

Liker det ikke .. det er altfor søtt!

Er kjempeglad i vann :o) nam nam!

Skrevet

Jeg røyker ikke, drikker nesten ikke alkohol, og er ganske aktiv egentlig, men var så avhenging av cola at det er sykt. Det er jo egentlig ikke den verste lasten man kan ha. Jeg skader bare meg selv med mitt inntak av cola, men det er ikke gøy å være så avhenging av noe.. :s

Jeg har kuttet ekstremt mye ned, og det er hardt, men det går om man vil. Det verste er egentlig abstinensene.. :s De forsvinner etterhvert de og. Jeg har ikke kuttet helt ut brusen, men drikker 2-3glass istede for en flaske hver dag. Jeg har tvingt meg selv til å drikke sukkerfri saft og eplejuice om jeg er tørst, så gått over til vann etterhvert.

Er jo noe som heter alt med måte, og overdreven drikking av brus skader tennene dine, og nyrene.. Er en del fett og sukker i brusen som ikke er bra for kroppen.

Skrevet

Drikker veldig sjeldent brus. Magen min tåler ikke kullsyren noe særlig.

Det kan være godt med en iskald brus på sommeren, men det blir ikke mye da heller. Drikker helst bare vann jeg.

Skrevet

Drikk et stort glass vann hver gang du har lyst på brus. Da forsvinner lysten. Helt sant.

Skrevet

Jeg sluttet å drikke brus da jeg var gravid. Etter jeg fødte var jeg veldig beviss kostholdet i forhold til den lille og ville ikke drikke brus som kan gi mageknip. plutselig har det gått lang tid og lysten på brus er borte. Jeg drikker et glass innimellom, men da er det ordentlig brus, ikke light som bare gir meg lyst på mer!

Skrevet

Blir bare mye mer tørst av å drikke brus!

Nei, drikk deilig kaldt vann dere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...