Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #1 Skrevet 3. januar 2010 Utrolig mange damer jeg snakker med har vært utsatt for voldtekt eller forsøk på voldtekt. Er det så vanlig som jeg har inntrykk av? Jeg blir helt rystet. Var selv utsatt for voldtektsforsøk da jeg var 17, såkalt daterape. Måtte slåss meg fri og flykte. Han mente han var i sin fulle rett fordi han hadde tatt megmed ut på middag etc. Anmeldte aldri. Har dere vært utsatt for noe sånt? Ja eller nei? Syns det er utrolig skremmende at det er så vanlig.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. januar 2010 #3 Skrevet 3. januar 2010 Nei, det har jeg heldigvis ikke. Og jeg håper jeg aldri noen gang opplever det heller.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #5 Skrevet 3. januar 2010 ble voldtatt av "venn" som 19 åring , i kjeller mens kjærsten min satt oppe, truet med hvis jeg sa noe skulle han si jeg utro, så holdt den tette kjeften min igjen. kun par venniner som vet! heldigvis en sterk psyke og ikke vært noe plaget med det senere , men spyyyyr når jeg ser han.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #6 Skrevet 3. januar 2010 Ja det har jeg. Kompis på helgebesøk. Anmeldte heller aldri. Han hadde i etterkant fortalt en kompis av seg at han veldig godt skjønte at jeg ikke ville og at eg ikke strittet imot som en lek.......
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #7 Skrevet 3. januar 2010 Ja. Ikke vold, men likevel.. En jeg var sammen med..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #8 Skrevet 3. januar 2010 Jeg har blitt forsøkt voldtatt en gang og voldtatt en annen gang. Eksen min voldtok meg i rumpen mens vi var sammen. Det er vel det jævligste som har skjedd meg. Jeg har aldri anmeldt noen av gangene.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #9 Skrevet 3. januar 2010 ;( Angrer nesten at jeg spurte. Forferdelige historier. HI
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #10 Skrevet 3. januar 2010 ble gruppe voldatt i syden anmeldt og saken var en del i media. sliter veldig den dag i dag, svært brutalt og kastet opp da jeg så lisbeth salander i menn som hater kvinner, da denne voldtekten kan sammenlignes bare her var det 6 menn.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #11 Skrevet 3. januar 2010 Har vært seksuelt utnyttet av min far.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #12 Skrevet 3. januar 2010 Det er kjempevanlig! (Dette er min hjertesak, så jeg blir veldig engasjert, bare så dere er advart). "Problemet" er at menigmenn tror at overfallsvoldtekter er det som kan kvalifiseres som voldtekter, de mener at når en mann voldtar sin kone så er det ikke voldtekt. Derfor tør ikke kvinner å anmelde sine voldtektsmenn, for en festvoldtekt er ikke like "alvorlig" som en overfallsvoldtekt, og det kan fort bli sånn at voldtektsmann/kvinne sier at det var frivillig fordi de kjente hverandre fra før av. For de som tør å anmelde (og jeg håper at tallet her skal gå opp) så vil saken mest sannsynlig bli henlagt, eller at voldtektsperson blir frifunnet av ymse grunner. Her jeg bor ble en 17 åring frikjent for voldtekt av to 14-åringer (til forskjellig tidspunkt) fordi de faktisk hadde hatt sex før, og at de kjente hverandre. Her må man endre synet sitt. Det ER ikke greit å voldta selv om man har hatt sex før, og det at en kvinne har på seg miniskjørt og går alene er ikke det ensbetydende med at hun ber om å bli voldtatt. Dessverre er det MANGE som mener at kvinner som blir voldtatt på fest lyver, og at det ikke finnes mørketall på antall voldtekter. Dessverre finnes det ingen statistikk over hvor mange som ble voldtatt, men det finns statistikk over hvor mange anmeldelser av voldtekter som er registrert. Derfor syns jeg at voldtektssynet til folk må endres, alle som har blitt voldtatt bør anmelde det. Man trenger ikke å anmelde noen med navn, men om du anmelder at du ble voldtatt av "ukjent" gjerningsmann (om du ikke tør å gi navnet ifra deg) så blir du endel av statistikken over anmeldte voldtekter og dermed kan vi bekjempe de idiotene som mener at kvinner som lyver om voldtekter og at det ikke finnes mørketall innen voldtekt. I 2008 ble det anmeldt 944 voldtekter, ingen med trusler, og ingen voldtekter av bevisstløs person, men 118 voldtektsforsøk. Samme år ble det anmeldt 810(!) seksuell omgang med barn. Det er vel ingen som tror at det bare er 134 flere voksne som blir voldtatt enn barn? Alle som blir voldtatt MÅ anmelde! UANSETT! Så får vi vist at voldtekt ikke er noe som skal dysses ned.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #13 Skrevet 3. januar 2010 vet ikke enda om jeg kan kalle d for voldtekt, , jeg var ung og dum og hang med noen som jeg fikk røyke gratis hasj med, noen afrikanere. vi tenkte ikke noe på at vi kom på besøk og fikk dette, fikk d spandert tenkte vi.(meg og min vennine) en dag vi ikke kom oss hjem sov vi der. og utpå natta kom han ene til meg og vi klina litt, da han prøvde på mer sa jeg klart NEI og tok hendene bort fra kroppen min flere ganger. han holdt fortsatt på til jeg satt meg opp å sa NEI dette vil jeg ikke. han tok da tak i meg(ikke voldelig, men bestemt) og la seg over meg og sa at nå hadde jeg kommet hit og fått så mye gratis hasj at nå måtte jeg gi noe tiølbake. da ble jeg redd og gikk motvillig med på å ha sex med han mens jeg gråt stille. skikkelig jævlig... men føler at dette bare var min egen skyld. har aldri snakket med han etter d! man skal vel bli hørt når man protesterer imot, men vet ikke helt.. uansett dette var mot min vilje og ikke bra for meg..
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 3. januar 2010 #14 Skrevet 3. januar 2010 SKremmende mange som har opplevd dette. Her er min historie om dere vil lese: http://treningslaila.blogg.no/1260918320_min_kamp_for_livet.html
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #15 Skrevet 3. januar 2010 Dette var absolutt en voldtekt. Samme som han som prøvde på meg fordi han hadde spandert middag. Som om jeg takker for maten med å.. De skjønner ikke hvor stor skade de gjør. ( HI.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #16 Skrevet 3. januar 2010 Da jeg var tenåring, overstadig beruset og sovnet på badegulvet, kom det en godt voksen mann og forsøkte å ha sex med meg. Var så full at jeg ikke klarte å snakke eller ytre noe som helst. Hadde ikke noen kommet hadde han gjennomført. Opplevde også at noen hadde sex med meg da jeg lå og sov hos noen venner etter en fest. Klarte å dytte ham unna etter et par sekunder. Da var jeg 26 år.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #18 Skrevet 3. januar 2010 Har ikke vært voldtatt, men har levd med trusselen om å bli det fra en eldre nabo fra jeg var 13 år og fram til han døde da jeg var 31. Nå er jeg endelig fri, men selv etter 2-3 år føles det ikke sånn.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #19 Skrevet 3. januar 2010 Ikke for å være frekk, men hvorfor så du den filmen? Det er jo ingen hemmelighet at filmen omhandler incest og voldtekt. Har selv ikke sett den filmen fordi jeg ble misbrukt i flere år.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #20 Skrevet 3. januar 2010 har vært spart for det selv utrolig nok... men min beste venninne mistet møydommen som 15 åring ved at en hun var forelsket i og hadde havnet på samme nachtspiel som hadde samleie med henne når hun hadde sloknet full på sofaen til en annen venninne... hun fikk clamydia og ble gravid (mistet v/sa før hun visste hun var gravid). har hatt masse problemer etterpå pga C den samme jenta ble voldtatt på samme måten av en bekjennt som bare tok seg tilrette... da hadde hun i tillegg mensen og hadde store problemer med å finne igjen tampongen etterpå... begge disse mennene var forsåvidt venner av henne og folk hun trodde hun kunne stole på. en annen venninne av meg ble voldtatt ved å bli dratt inn på et klubbhus og voldtatt i dusjen i garderobene der. hun var da 12 år. han som gjorde det var godt over 20 og en av stedets "kjekkasser" .... han fikk heltestatus på bygda og hun ble stemplet som stedets billigeste ligg!!! ingen av disse voldtektene ble noensinne annmeldt, og siden de er fra en liten bygd der både gjerningsmenn, lennsmann og fornermede jenter alle er på hils på nærbutikken er det helt uaktuellt å levere inn noen annmeldelse også. (20 år siden nå uansett). gutta med godt rykte hos lennsmannen som ellers ikke har såååå godt rykte vil nok ikke legge så mye vekt på hva de billige jentene sier uansett! jeg har vært borti at en ikke respekterte at jeg sa nei..., men må innrømme at jeg var veldig fristet og kjempet litt med meg selv... derfor annser jeg det ikke som voldtekt. men jeg følte meg ufattelig billig etterpå fordi jeg ikke liker one-night-stands og dette ble med det...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #21 Skrevet 3. januar 2010 7 av 10 venninner av meg har blitt voldtatt - inkludert meg selv. Kun 1 av de ble anmeldt.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #22 Skrevet 3. januar 2010 Jeg ble voldtatt da jeg var elleve, i en tursti faktisk. Han skulle bare spørre meg om noe. Jeg ble så sint inni meg, at jeg ikke gråt eller skrek. Jeg kjempet, og før det gikk for ham, greide jeg å slå ham så han måtte slippe meg. Da løp jeg for livet! Ble også voldtatt av min eks. i rumpa. For alle kjærestene hans måtte kunne det. *spyr*
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #23 Skrevet 3. januar 2010 Jeg var 15 og sovna på fest.. Våkna av at en i 30 årene voldtok meg.. (Om man kan kalle det det..) Resten har jeg fortrengt.. Neste jeg husker er at jeg var hjemme og sto i dusjen.. :s Anmeldte aldri.. Men håper den dag i dag at han skal få svi... Den gangen ble jeg smittet med herpes...
Gjest Skrevet 3. januar 2010 #24 Skrevet 3. januar 2010 Jeg ble voldtatt i en alder av 17. Fordi jeg kjente mannen (en "venn" av familien) og det ikke var vitner eller store skader regnet jeg ikke med at en anmeldelse ville hjelpe. Jeg snakket ikke om det annet enn med legen min for jeg var redd for at ingen ville tro meg og at min egen skyldfølelse bare ville øke, men jeg fikk tatt min egen lille hevn og jeg tror dusten tenkte seg om før han gjorde noe lignende igjen.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2010 #25 Skrevet 3. januar 2010 Bra at du fikk tatt hevn! det hjelper pittelitt iallefall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå