Gå til innhold

Stakkars ungen min!!!!:'(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag måtte vi skifte knappen hennes. (gastrostomi)

Etter et godt varmt bad, og hyggelig lek, så skulle vi til å skifte knapp for første gang. Først tok jeg tak i knappen hennes, og kjente at det lugget litt i det jeg dro den ut med litt makt. Så hadde vi klar den nye knappen med gele som vi skulle føre inn i hullet på magen, MEN den passet ikke, det blødde kraftig og hun ristet i hele kroppen med hun vrei seg i smerter og vi hørte at hjertet hennes slo kjempe høyt og raskt gjennom brystkassa. Siden det tar kort tid før kanalen gror igjen, skyndte vi oss til sykehus som er 30 min unna, der prøvde de igjen, uten hell. Så nå har hun en midlertidig slange gjennom magen, bare kaster opp, gråter å sover om hverandre... Lille gullet til mammaen sin, som må igjennom så mye vondt. Unnskyld kjære jenta mi, håper du ikke er mindre glad i mamma!!

Måtte bare spy ut...

Samtidig vil jeg bare si at de på sykehuset var kjempe søte, tok seg like godt av oss som jenta vår.

Neste gang hun skal bytte knapp, ja, da drar vi på sykehuset, det der gjør jeg ALDRI i mitt liv igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så fælt!! =(

Stakkars både dere og jenta deres!!

Så bra at dere ble tatt godt imot og at de hjalp dere =)

Skrevet

Ja, hun hadde både fått ibux og dormicum.

Og nei ikke uforstelig, vi fikk beskjed om å gjøre dette selv..

Så noe motvillig gjorde vi nettopp det, i og med vi fikk beskjed om at det var kjempe enkelt og gjort på 1-2-3!

Skrevet

ikke si sånn da, de visste vel ikke at det skulle bli sånn. Hadde sikkert fått beskjed om å skifte den selv. Stakkars lille jenta og stakkars foreldrene også, det må ha vært en fæl opplevelse for dere alle!

Skrevet

sender dere varmetanker alle sammen...

man stoler jo på fagfolk når man får beskjed om å gjøre det selv så gjør man det...syns ikke dere skal bebreide dere selv!!!!!

lykke til videre...

Skrevet

lykke til videre ! :)

dere var flinke som prøvde selv. helt klart. ikke hør på bedritne skriverier her inne. de e bare sjalu og misunnelig siden du e flink ;)

Skrevet

Tusen takk for støttende ord:)

Skrevet

Jeg slutter ikke å la meg sjokkere av enkelte her inne som tydeligvis er komplett idioter!!

Stakkars jenten din HI, og ikke minst stakkars dere:-( Jenten deres er garantert ikke mindre glad i dere, dette ordner seg! Godt dere dro på sykehuset og fikk hjelp etter å tappert ha prøvd selv!!

God bedring til gullet!

Skrevet

Ærlig talt,anonym, for et forferdelig menneske du er. Du kan ikke ha mye medmenneskelighet i deg, når du klarer å kreste ut av deg slikt til ei som er i en slik fæl situasjon. Jeg blir faktisk opprørt over hvor ondskapsfulle folk her inne kan være.

Til HI: Håper jenta di kommer seg snart, varme tanker sendes deres vei.

Skrevet

Huff det høres ut som en traumatisk opplevelse. Heldigvis så endte det hele godt.

Hev deg over de stygge ordene til heksa lenger oppe her. Sympati er tydeligvis et fremmedord for henne.

Varme tanker til deg og din familie :-)

Skrevet

Jeg blir stadig mer sjokkert over all dritten enkelte "trygge" anonyme klarer å lire av seg her inne !! Herregud !!

(tenker i mitt stille sinn; bare vent til karma biter tilbake!! Og tro meg, d vil skje !!)

Kjære HI !!

Griner når jeg leser... noe så skummelt !! Skjønner godt at dere var nervøse, skjønner også godt at dere trodde på legene at d var "gjort på 1-2-3"...

MEN jeg er også heeeeelt overbevist om at dere ALDRI hadde gjort noe slikt, om dere visste hvordan d endte.. Men hvordan i huleste skulle dere vite d ???

Jeg hadde også dratt til sykehuset neste gang. Kanskje dere kan prøve der under kyndig veiledning.

Er sikker på du vil bli en dreven knappeskifter etterhvert.. ;))

Håper lillegullet deres blir bra snart !!

Masse gode ønsker til dere fra meg :)

Skrevet

uff,stakkars lille jenta deres:( og ikke minst dere... vi som aldri har vært borte i det dere har måtte gå igjennom burde bare holde kjeft,vi har ikke peiling.. sinnsykt dårlig gjort og begynne og rakke ned på andre på den måten,så ja du er definitivt en heks,anonym!!! herregud..

er det ikke dette noe av grunnen gravide og mødre har sånne sider som dette og gå inn på,for og lette hjertet for hva det enn måtte være.. kjenner jeg blir provosert av mennesker som ikke har noe medfølelse...

Skrevet

Du, dette kommer dere til å takle. Jeg har gjort dette selv, og øvelse gjør mester.

Lykke til

Skrevet

Anonym slår til igjen, skam deg, virkelig! Folk som deg fortjener ikke en dritt. Her er det en historie som får folk som meg til å nesten grine (og da skal jeg ikke skrive hva som stoppet meg), og du sitter der og kommer med uendelig drittkasting? Nå kan du virkelig være stolt.

HI; god bedring til jenta di! Håper det går bra med henne og med dere. Bra at de tok seg godt av dere på sykehuset og jeg håper dere føler dere trygge og at det går helt knirkefritt i fremtiden.

Skrevet

Huff, stakkars lille jenta di og dere som måtte gå gjennom dette.

Dere må ha vært veldig uheldig med dette knappe-byttet. Jeg skifter bestandig knapp på sønnen min selv og har aldri vært plaget i det hele tatt. Han merker ikke at jeg gjør det en gang. Dette har jeg gjort i snart 6 år. Jeg håper dere får god hjelp og kanskje enda bedre opplæring på sykhuset etter denne fryktelige episoden. Jeg skjønner godt at du vegrer deg for å gjøre dette igjen, men husk at det er godt å kunne gjøre det om det skulle være nødvendig og dere er langt unna sykehuset.

Du skal heller ikke bry deg med folk som ikke vet hva de snakker om her inne. De er bare ute etter å slenge dritt uansett.

Håper det går bra med dere alle og lykke til:))

Skrevet

Kjære HI

Jeg vil bare si at jeg støtter deg, og håper at alt går bra med jenta deres. Du er den beste mammaen for jenta di, og elsker henne over alt på jord. Det kan jeg lese mellom linjene i innlegget ditt. Dere har ikke gjort noe galt.

Hev deg over ondskapsfulle kommentarer. Av og til lurer jeg på om det er DYR her. Ikke mennesker:(

Skrevet

Det er en gjeng hyener her inne til tider, som mesker seg i alt de kan bruke, for så å vride kniven om i åpne sår.

Skrevet

Som regel klarar eg å tenke "dei om det" når anonyme monstere slår til, men her synest eg verkeleg dei har gått for langt.

HI:

Så vidt eg har forstått (og som andre seier her) så kan det oppstå komplikasjonar ved knappbytte sjølv om det er veldig sjeldan. Når så skjer er det viktigaste å hindre at det gror igjen, noko dåke klarte flott ved å få jenta til sjukehuset i ein fart.

Neste bytte tar dåke under overvåkning på sjukehuset, og neste gong og neste gong, til dåke er trygge på at det ikkje kjem til å skje igjen.

Dåke har gjort det dåke skulle, prøv å ikkje ta inn over deg det hyenene slenger frå seg her. Enkelte her inne er så fulle i dritt at dei burde hatt septiktank på ryggen.

Skrevet

Fysj så mange fæle damer det er her inne. Dere bør virkelig gå inn i dere selv! Er det slike mennesker dere vil være? Litt av noen forbilder må jeg si!

HI dette kan skje hvem som helst. Ikke ha dårlig sammvittighet. Syns det er tøft at dere i det hele tatt prøvde! Ikke enkelt når det gjelder sitt egen barn!

Lykke til videre fremmover!

Skrevet

Kjære HI:

Synd at du har fått noen utrolig ubetenksomme kommentarer, men ikke bry deg om dem! Det er altfor lett å lire av seg harde kommentarer bak en anonymknapp på nett, men de har nok hatt en dårlig dag og har behov for å kjefte noen ned. Hvis du hadde fortalt historien til disse folkene i virkeligheten, ansikt til ansikt, ville du nok blitt møtt med forståelse og empati, for da ville de reagert på en ektere måte.

Jeg forstår godt at du er rystet over opplevelsen! Jeg ble helt på gråten når jeg leste det, kan godt leve meg inn i hvor skremmende det måtte føles om det gjaldt meg og mitt barn!

Vet ikke hvor gammel ungen din er, men jo yngre jo bedre, i forhold til hva hun husker av dette i ettertid. Dere er utvilsomt fortsatt hennes trygge anker i tilværelsen, hun vil ikke bli mindre glad i dere på grunn av dette!

Skjønner at du ikke har lyst å skifte knapp igjen, men tenk om det skulle skje noe og dere er langt fra sykehus og leger? Dere må nok pent lære dere teknikken. Prøv å få klarhet i hva som gikk galt denne gangen, og be om å få opplæring på nytt. Dere får sikkert bytte knapp hos lege de neste gangene, til dere føler dere trygge igjen. Jeg har ingen erfaring med dette selv, men tror at trygghet kommer med erfaringen.

Lykke til videre, jeg føler med dere og håper at lillejenta deres blir helt bra etterhvert!

Hilsen en mor

Skrevet

Herregud for noen teite folk dere er.

Jeg syns foreldrene var kjæmpeflinke. For dem skal faktisk prøve og feile selv litt.

Ja, noen gang så er det vondt å være foreldre, for man føler man gjør barna sine vondt.

Men når man får barn som er sjuk eller lignende, så må man desverre være med å prøve seg frem på behandling og skift av nødvendig til barnet. Å noen gang så må man prøve flere gang før det blir riktig. Noe som kan føre til flere turer til sjukehuset for hjelp. Desverre, men det er en del av det å være foreldre for noen.

Nei, ikke hør på idiotene som ikke har peiling her.

Skrevet

Det er faan meg så mange dritt kjærringer her inne att jeg trur jeg spyr!!

Her er det ei frustrert mor som trur det er hennes feil?

hva feiler folk..

Hun hadde jo fått beskjed om å gjøre det hjemme, da gjør du jo det da.. for legene sier jo ikke at de skal gjøre det om det er farlig, eller noe.

Moren viste jo ikke det skulle gå slik.. herregud...

Dere er en gjeng drittdamer hele gjengen, som skriver sånn til folk.

Jeg støtter deg mor til jenta :) Dere får se å lære av legen, så kommer det av seg selv..Å det var ikke din feil, å jenta er helt sikkert like glad i deg etter dette :)

Skrevet

Takk for alle hggelige tilbakemeldinger.

Jenta mi har bare sovet og sovet i mange mange timer nå, våkner litt innimellom og smiler tappert, og sovner igjen.

Hilsen HI

Skrevet

Flinke foreldre som jeg håper ikke har mistet motet helt! Få ny opplæring, ha gjerne hjemmesykepleier hos dere ved neste knappskifte, og når dere ser dere klarer det, vil dere vokse på dette hele familien! Det lover jeg deg!

God klem fra en som gikk usikker og klønete ut av sykepleierhøgskolen i 1997, men som har lært mye av å forsere de tunge motbakkene.

Skrevet

Tusen hjertlig takk alle sammen!

For støttende ord.

Vi skal til spesialist og til røntgen i morgen tidlig.

Skal bli godt å finne ut av det, og få inn riktig knapp.

Hun brukte en 14 french, og den minste er jo 12, så da håper jeg de får inn en 12 french uten problemer, og at det ikke blir mer kirurgi.

Takk igjen for alle de positive meldingene.

Hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...