Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #26 Skrevet 2. januar 2010 Jeg synes også at rettskriving er viktig, men samtidig synes jeg at de som ikke er sterke i rettskriving også skal få lov til å ytre seg. Noen gidder ikke, men andre kan ikke.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #27 Skrevet 2. januar 2010 Hehe, joda. Det var et elendig eksempel, men det var det beste jeg kom på i farta;)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #28 Skrevet 2. januar 2010 Og her dalte dysleksikortet ned i skjul...
thea - M har gull i gulping Skrevet 2. januar 2010 #30 Skrevet 2. januar 2010 Haha. Slutt:P Man skal også alltid begynne med stor bokstav etter punktum;)
thea - M har gull i gulping Skrevet 2. januar 2010 #31 Skrevet 2. januar 2010 Hehe:) Skjønner, men jeg skjønte uansett hva du mente da
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #32 Skrevet 2. januar 2010 IKKE hvis det er 3 av dem ;-) Da henviser det til en forsettelse!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #34 Skrevet 2. januar 2010 slutt å mobb folk som har problemer med "å" og "og"...dere kan ikke ha lært noe hjemmeifra!!! kanskje de som ikke skriver rett har problemer med gramatikken vett dere! hørt om skrive og lesevansker kanksje. la dem få lov å ytre seg og være et menneske de å. hilsen ei som forstår andre med problemer.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #35 Skrevet 2. januar 2010 HI, tør jeg nevne med det samme at det skal være komma foran "men"?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #36 Skrevet 2. januar 2010 Når jeg skriver skoleoppgave er jeg nøye med rettskrivingen, men skal jeg skrive her inne sitter jeg ikke og analyserer.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #37 Skrevet 2. januar 2010 helt enig...hva er vitsen med å begynneå snalysere her inne på staving og gramatikk...herreguuuud! det er ikke eksamen jeg skal opp til her inne. og jeg er ikke på skolen heller når jeg skriver på forumet. jeg skriver fort og driter i hvor komma skal være eller stor bokstav osv.... man skriver jo her inne for å prate og da ender det ofte med at man skriver så fort daman er ivrig. det er bare IKKE en stil vi skriver her inne...ohh my, ooohhh my
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #38 Skrevet 2. januar 2010 Hi her Jeg ville ikke være frekk. Jeg har selv prb med norsk men jeg blir småirritert av den å/og-feilen. Synes at det er elementært å kunne det. Så jeg refererer bare til den feilen! For all del: å-Infinitivsmerket å og den sideordnende konjunksjonen og blir uttalt likt. Derfor er mange i tvil når de skal bruke disse ordene i skrift. Regelen er slik: Å er infinitivsmerket og kan bare stå sammen med et verb i infinitiv. Og er en konjunksjon og binder sammen to eller flere ord og setninger. Eksempel: Jeg liker å spille fotball. Jeg liker å spille fotball og håndball. Den største vanskeligheten ligger i at og også kan stå foran en infinitiv, nemlig når og, for eksempel: Han kan lese og skrive. En gang til: jeg vil ikke være frekk damer!!! så håper at ingen blir fornærmet! ha en fin dag alle sammen
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #39 Skrevet 2. januar 2010 fint at du retter på de norske...(er ikke norsk selv..) Men i ett slikt innlegg som dette bør du ikke ha noen skrivefeil.... Det heter "istedenfor.".. ikke "instedenfor"....bare så du vet det....
Gjest Skrevet 2. januar 2010 #40 Skrevet 2. januar 2010 For en frekk og idiotisk ting å si. Jeg kan og - å reglene jeg, men i motsetning til deg tror jeg ikke det gjør meg til noe bedre menneske enn deg. Hva i alle dager får deg til å skrive et så rasistisk og teit spørsmål som "hva er det med dere nordmenn?" fordi NOEN nordmenn ikke kan alle gramatikkk reglene? Ikke alle amerikanere/iranere/franskmenn/kinesere er feilfrie i sitt språk. Det er da ikke noe Norsk fenomen at noen sliter med skriftspråket!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #41 Skrevet 2. januar 2010 Herlighet... Jeg kan til en viss grad, være enig i slepphendt bruk av riktig gramatikk blandt både voksne og unge. Men flaut synes jeg ikke det er. Du skriver jo veldig godt norsk til å ha bodd her i 3 år. Så kudos til deg. Dette er ikke et fenomen du bare ser i Norge. Og til deg med kommentaren om norske barn som ikke gidder, for de får det de peker på ved å bare bli født. Dette var en usannsynlig teit kommentar. Og sier ingenting om norske barn, men heller på ditt syn av nordmenn generellt.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #42 Skrevet 2. januar 2010 Du virker jo veldig smart du og da HI, som poster et innlegg hvor du klager på nordmenn med og/å problemer, når du selv skriver feil i innlegget!! Hva slags ord er "instedenfor"??? Haha Tenk på deg selv og dine egne skrivefeil du, før du prøver å lære andre!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #43 Skrevet 2. januar 2010 Herlighet! For et tragisk menneske du er! Du kan ikke ha mye å gjøre HI.... legge deg opp i noe sånt? Nei, vet du hva, det er ikke rart det er krig i verden! Klage på andre mennesker på den måten. Nei, få det et fadderbarn eller noe sånt heller....gjør noe fornuftig!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #44 Skrevet 2. januar 2010 Hvis du for eksempel skriver jobbsøknader kun med "å" og ikke "og" så gir det et særdeles dårlig inntrykk. Det var ment som et tips! Hvorfor vi henger oss opp? Fordi det gir et fordummende inntrykk å skrive så dårlig norsk (og selvsagt sikter jeg ikke til dyslektikere). Når jeg leser innlegg med multiple skrivefeil, får jeg sjelden empati med den som har skrevet innlegget fordi meningen blir så platt.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #45 Skrevet 2. januar 2010 jeg kan også de forbaska reglene på gramatikken, men gidder ikke bruke dem hele tiden på et forum!!
Patetica fåkksi Skrevet 2. januar 2010 #47 Skrevet 2. januar 2010 He he, du kan reglene men "gidder ikke bruke dem"? Jeg har en venn som heter Kjell men jeg kaller ham for Thomas. Gidder ikke si Kjell.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #49 Skrevet 2. januar 2010 Klem til alle her inne og Godt Nytt år! Hi
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #50 Skrevet 2. januar 2010 Jæj skal bynne å skrive på denne måtn hele tidn, bare fårr å iritere disse sure damene såm iritere live av sæj på grunn av skrive fæil....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå