Gå til innhold

Til dere hundeeiere. Kun ærlige svar takk :-)

Anbefalte innlegg

Gjest Filifjonka
Skrevet

1. Den får svært sjelden rester, men når den får gir jeg det i matskåla dens.

2. Nei, det er avhengig av hvor vi går. Langs vei, tursti, skiløyper og i tettbebygde strøk er det en selvfølge.

3. Nei, den har sin egen seng og slipper ikke opp i noen av våre senger.

4. Nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

rart det ligger så utrolig mye hundebærsj rundt omkring når så og si alle her plukker opp etter hunden sin....

tror ikke alle er like ærlige her...

Spesielt når våren kommer, DA ser man at mange hundeeierer har syndet big time...

Skrevet

Jeg plukker aldri opp etter hunden min, for bæsjen er på strl med kattedrit, og ingen plukker opp etter katta si... Nå skal det sies at vi ikke går tur med bikkja på asfalt o.l da hadde jeg såklart plukket det opp, men når vi går i skog, på trafikkert vei hvor hun driter i grøfta o.l tenker jeg ikke på å plukke den opp engang. Det blir for dumt....

Jeg gir aldri mat til dyrene fra fat vi spiser av, men det er sambo godt til...

Bikkja sover i bur, og får ikke være i sofaen lenger, siden hun blir for territorial mot sønnen vår når han nærmer seg sofan, så hun får værsågod ligge på gulvet der hunder hører hjemme...

Skrevet

anonym 12:38; hvis en hund med parasitter sleiker seg i rumpa og deretter deg eller barnet ditt i ansiktet, og kommer borti munnen deres, så ja, da kan dere bli smitta!!

Fatter ikke at det går an å være så uvitende (blind) for sånne ting.

Da har jo hunden fått parasitten i sin egen munn. Du vet hunder "vasker seg" med tunga si, ikke sant??? Opptil flere ganger daglig!

Det er bare tull og tøys at en hund er så ren i munnen!!!!

Å sammenligne med at en hun er renere enn en menneskemunn er også dumt, siden vi vet at en menneskemunn er noe av det verste som finnes når det gjelder bakterier. Å bli bitt av et menneske er kanskje farligere enn å bli bitt av en hund. Ok, kan være enig i akkurat DET. Men har hunden parasitter eller mark, så kan den likevel smitte deg, hvis den nettopp har rengjort sine edlere deler og analen like før den nusset deg midt i trynet ditt!

Så dette er grunnen til at jeg synes det er griseri å dele fatet mitt med bikkja.

Han har sin egen hundeskål.

Men jeg er ingen tilhenger av at han skal spise så mye av vår mat heller, da. Da må det være ren mat. Kjøtt, kylling, grønnsaker og sånne ting. Ikke "skitmat" som gir han løs mage og oppkast. Her tåles ikke gris spesielt godt. Da er det fare for oppkast.

Skrevet

Jeg har sett hundedrittposer henge dinglende i TRÆR!

Da er det faktisk bedre at dere hundeeiere lar dritten ligge på bakken altså!!

Skrevet

1. Vi skraper fatene og legger maten i skålen hans

2. Nei, for han driter i grøften eller i skauen

3. NEI!!!!!

4. NEI!!!!!

Skrevet

1: Når dere har spist middag, setter dere da ned et fat med rester?

Altså bruker dere samme fat dere spiste av til hundene?

-vanligvis legger jeg evt matrester i såla til hunden hvis den skal få noe. Men det hender at tallerken blir satt ned, så da spiser den av det samme som vi gjør. Men vi har en moderne oppfinnelse som heter oppvaskmaskin, så det blir nok helt rent etterpå, vi har ikke blitt syke iallefall...

2: Plukker dere alltid opp etter hunden?

- mener du bæsj? Nei, det plukker vi ikke ofte opp. Har med pose om vi går der andre også går, og hiver evt bæsj på plenen bort på jordet.

3: Sover hunden i sengen deres?

-Nei, den har sin plass. Det er en berner sennen, og vi hadde rett og slett ikke fått plass i senga alle sammen.

4: Får hunden sitte i sofaen?

-Njai, den får sitte på fanget og kose litt, men den får ikke opp i sofaen eller andre møbler å ligge alene. Av samme grunn som i senga...

Skrevet

1 nei

2 ja alltid

3 ja liten hund

4 ja

Mat på fat får hunden av andre noen ganger men ikke hjemme, her er det mest hundefor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...