Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #1 Skrevet 1. januar 2010 1: Når dere har spist middag, setter dere da ned et fat med rester? Altså bruker dere samme fat dere spiste av til hundene? 2: Plukker dere alltid opp etter hunden? 3: Sover hunden i sengen deres? 4: Får hunden sitte i sofaen? Jeg innrømmer at jeg setter ned mitt eget fat med rester på gulvet. Jeg plukker ikke alltid opp etter hundene. ( så sant de gjør det uti en busk osv) Hundene sover i sengen og sitter i sofaen :-) Nå vil jeg høre deres ærlige svar :-)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #2 Skrevet 1. januar 2010 1: Når dere har spist middag, setter dere da ned et fat med rester? -Eneste restene hun får er når vi har hatt noe rent kjøtt, kjøttdeig eller avskjær av kjøtt. Da får hun det i matskålen sin. Altså bruker dere samme fat dere spiste av til hundene? -Nei. 2: Plukker dere alltid opp etter hunden? Ja, når vi går langs veien plukker jeg opp, men når hun driter veldig ulendt til ute i skogen, regner jeg med at sjansen for at noen trør i det er liten, og ser på det som gjødsling! 3: Sover hunden i sengen deres? - Nei, en stor schæfer har ingenting opp i senga å gjøre. Hun sover i buret sitt ute i gangen. Ligger hun utenfor blir hun rastløs. 4: Får hunden sitte i sofaen? - En sjelden gang, når det er bare hun og jeg hjemme, så sitter vi under et pledd sammen og ser på TV!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #3 Skrevet 1. januar 2010 1 - Nei, jeg skufler det raskt over i matskålen hans 2 - Jeg plukker ikke opp når vi går i skogen e.l. der det ikke er til sjenanse for folk 3 - Ja, han sover i sengen min 4 - Ja, han sitter i sofaen
Frk Marge Skrevet 1. januar 2010 #4 Skrevet 1. januar 2010 er ikke hundeeier akkuratt nå, men har vært det sammenhengende i 15 år 1. ja de har fått spise av det meste av tallerkner og fat... deretter har det blitt omhyggelig vasket men jeg har alltid vært nøye på at maten, uansett hva den er i, har blitt plassert ved foringsplassen, dvs ikke bare rett ned ved bordet osv... da slipper man mye av tiggingen ved bordet, og den hater jeg! 2. Nei! dvs bortsett fra enkelte unntak hvor jeg ikke har fått med meg nok poser (!), plukker jeg opp på offentlig vei, dvs fortau, hager, v/ postkasser osv... men i skog og mark er jeg mye slappere. prøver å passe på at ting skjer litt utenfor der man naturlig går... 3. ja når jeg har vært alene og ensom har det vært kjempekoslig å ha hunden i sengen, ellers var plassen for de jeg har hatt, VED sengen på kjøkkenet og i gangen. sistemann sov gjerne i senga med elstemann også 4. sofaen prøvde jeg lenge å hode fri for hunder, men måtte gi ogg fordi jeg ikke hadde mulighet til å stenge ham ute fra rommet. så fort jeg var ute var han i sofaen løste det med et pledd i yndlingshjørnet hans, så da slapp han å legge fra seg et tonn med hår og møkkete labbemerker i selve sofaen... lettere å vaske et pledd
Lilleleen Skrevet 1. januar 2010 #5 Skrevet 1. januar 2010 1: Når dere har spist middag, setter dere da ned et fat med rester? Altså bruker dere samme fat dere spiste av til hundene? *Det er veldig sjelden de får rester, men når de får det så får de det i hundeskålen av meg. 2: Plukker dere alltid opp etter hunden? *Jeg plukker som regel alltid opp etter mine hunder. Det har skjedd at jeg ikke har funnet skitten, men har da letet etter den med lys fra mobilen. Jeg går heller ikke inn i buskasen for å plukke opp. Nå skal det sies at grunnen til at jeg ikke finner den, er fordi den ikke er så stor. Det er begrenset hvor stor bæsj en Chihuahua klarer å trykke ut av seg. 3: Sover hunden i sengen deres? *Ikke når jeg har nytt sengetøy. Det hender de kommer opp en søndagsmorgen. Men vet at de sover der når jeg ikke er hjemme. Samboeren min elsker å ha dem i sengen med seg. 4: Får hunden sitte i sofaen? Ja, det gjør de )
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #6 Skrevet 1. januar 2010 1, nei, hun får ikke matrester i det hele tatt 2. Nei, ikke i hagen vår og ikke ute i skog og mark(vist det er utenfor turstier) 3. Nei det får hun ikke lov til, hun sover i buret vedsiden av sengen vår 4. Ja det får hun lov til, hun sover ofte i sofaen. Så skal det sies at vi har en Chihuahua
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #7 Skrevet 1. januar 2010 Hos oss er det helt likt som hos deg hi =)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #8 Skrevet 1. januar 2010 Godt å høre at andre er lik meg :-) HI
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #9 Skrevet 1. januar 2010 1: Når dere har spist middag, setter dere da ned et fat med rester? Altså bruker dere samme fat dere spiste av til hundene? hun får ikke rester, men hvis jeg lager noe spes. for henne får hun det i våre skål eller fat. 2: Plukker dere alltid opp etter hunden? ikke om vinteren når jeg har vogna med og babyen skriker. da løper jeg bare hjem. 3: Sover hunden i sengen deres?pleide å gjøre det i 4 år men nå som jeg har barn, er det barnet som sover i sengen min. 4: Får hunden sitte i sofaen?ikke på den sofaen jeg sitter med babien. har en to seters som hun vet er lov å sitte i. før satt hun overalt.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #10 Skrevet 1. januar 2010 1: Hundene får sjelden resten, men hvis de får så får de det i matskålene sine. 2: Vi plukker opp når vi går tur langs veien eller på asfalt. Når vi er i skogen plukker vi ikke opp. 3: Hundene sover ikke i sengen vår, men de får av og til ligge i senga på hytta og fikk sove i senga i soveposene våre da vi var på hyttetur i sommer. =) 4: Hundene får sitte i sofaen. Selv om jeg egentlig nå kunne ønske jeg aldri hadde latt dem få lov til det, siden det snart skal komme en liten baby i hus.. Men så er det snakk om to mopser da... =)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. januar 2010 #11 Skrevet 1. januar 2010 1: Når dere har spist middag, setter dere da ned et fat med rester? Altså bruker dere samme fat dere spiste av til hundene? * Han får sjeldent rester, kun rene kjøttprodukter om vi har, og ikke hvis det er krydret etc. Får det i sin egen skål. Men det hender han får sleike saus av en tallerken 2: Plukker dere alltid opp etter hunden? Nesten alltid, Hvis han driter langt uti hutiheita der ingen går uansett, så klatrer jeg feks ikke opp i steinrøyser eller roter rundt i tornekratt etc for å plukke det opp. Miljømessig er det jo bedre å la bæsjen råtne enn å bruke en million plastposer. Men er det noe i nærheten av der folk går eller oppholder seg ellers, så plukker jeg selvsagt opp! 3: Sover hunden i sengen deres? Nei- har en berner sennen på 50 kilo, så da ville det ikke blitt så mye plass igjen til oss! Ikke liker han å ligge i senga vår heller, de få gangene han har fått komme opp hopper han ned selv etter kort tid. 4: Får hunden sitte i sofaen? Ikke til vanlig, men det hender. Feks på kvelder som igår, siden han er redd fyrverkeri.
Gjest Skrevet 1. januar 2010 #12 Skrevet 1. januar 2010 1: Når dere har spist middag, setter dere da ned et fat med rester? - Nei 2: Plukker dere alltid opp etter hunden? - Ja 3: Sover hunden i sengen deres? - Av og til 4: Får hunden sitte i sofaen? - Når hun bli invitert og pleddet hennes ligger der
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #13 Skrevet 1. januar 2010 1. Nei 2. Ja, bortsett fra når vi er i skauen 3. Nei i sin egen seng i ganga 4. Absolutt ikke
svima hege Skrevet 1. januar 2010 #14 Skrevet 1. januar 2010 1: Når dere har spist middag, setter dere da ned et fat med rester? Altså bruker dere samme fat dere spiste av til hundene? det hender , men pleier som oftest og legge det i skåla hennes 2: Plukker dere alltid opp etter hunden? jaaa! det irriterer vettet av meg når jeg selv tråkker i hundemøkk. 3: Sover hunden i sengen deres? hun prøver...ikke når jeg ligger der alene for da vet hu at veien ned ikke er lang , men hun legger seg ved siden av samboer. 4: Får hunden sitte i sofaen? ja, sålenge det ikke er fult der.
Myy Skrevet 1. januar 2010 #15 Skrevet 1. januar 2010 1: Noen ganger, men veldig sjeldent. Han får stort sett tørrforet sitt i sin egen matskål. 2: Jeg plukker alltid opp etter hunden min om det ligger sånn til at jeg får gjort det. Er jeg langt inni skauen, eller at han har satt seg langt innunder en busk osv gjør jeg det ikke. (men da er det jo heller ingen fare at andre tråkker i det.) 3. Hunden min sover i buret sitt. 4: Nyttårsforsettet for i år er at han ikke lengre skal få være i sofaen. Han har ødelagt den gamle og nå har vi kjøpt ny. Vurderer å kjøpe en egen stol som han og jeg kan sitte å kose i, siden jeg kommer til å savne kosestundene i sofaen
blåbæret Skrevet 1. januar 2010 #16 Skrevet 1. januar 2010 1: Når dere har spist middag, setter dere da ned et fat med rester? Altså bruker dere samme fat dere spiste av til hundene? JA 2: Plukker dere alltid opp etter hunden? JA 3: Sover hunden i sengen deres? NEI 4: Får hunden sitte i sofaen? NEI
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #17 Skrevet 1. januar 2010 1: Når hunden får rester, skraper jeg fatet sånn at maten havner i hundens fat., Jeg hater at hunder spiser av samme fat som mennesker! ÆSJ! Men mannen min er ikke likedan, og jeg må virkelig passe på som en hauk sånn at han ikke gjør dette. Griseri! Oppvaskmaskina steriliserer faktisk ikke kopper og fat (ikke vår iallefall) Hvis jeg tar han eller andre i å gjøre dette, sprayer jeg fatet med klorspray før vask, sånn at det blir helt rent. Tenk bare på hvor hunden slikker seg flere ganger om dagen! Vil du virkelig spise av et fat etter at tunga til hunden har slikket både fatet og DER? 2: Nei, Bor på landet. Men jeg tar med spaden noen ganger og graver det ned. Hunden har egen bakgård, og når det regner eller snør, blir hundebæsj gjødsel uansett. Hvis jeg hadde tatt han med inn til byen på gåtur der, hadde jeg selvsagt tatt opp bæsjen. Skulle da virkelig bare mangle. 3: Hunden sover ALDRI i sengene våre!! Nei, nei og atter nei! Tenker bare på hvordan den ligger ute og gnir seg i sand og skitt. Nei takk! 4: Sofaen vår er for mennesker only! Men jeg har tatt han på fersk gjerning midt på natta, når han har sneket seg oppi der. Da ser han veldig skyldig ut... Han sover som regel på gulvet på storebror sitt soverom, eller vårt. Men er han på stua, hender det fristelsen blir for stor. Men han vet jo han ikke har lov.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2010 #18 Skrevet 1. januar 2010 1: Når dere har spist middag, setter dere da ned et fat med rester? Jepp! 2: Plukker dere alltid opp etter hunden? Vi bor i gokk, så som regel ikke. Men i tettbebygd strøk og turstier o.l. gjør jeg selvfølgelig det. 3: Sover hunden i sengen deres? Han sover ikke i sengen, men det hender han kommer krypende om morgenen for en liten kosestund før jeg står opp. 4: Får hunden sitte i sofaen? Noen ganger....
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #19 Skrevet 2. januar 2010 Jeg håper jeg ikke blir invitert hjem på middag til dere som mater hundene deres med samme fat som dere selv spiser på. Noe så grisete! Hunder kan ha mark og annet svinerei i magen, faktisk. Som kan gå over i mennesker!! Og ei oppvaskmaskin (med mindre den har dette programmet, og få av dem har) steriliserer kopper, fat og bestikk!!! Jeg har selv hund, og hunden har sin egen matskål. Får han rester, blir dette skjøvet over fra fatet vårt og ned i hundens skål. Noe annet anser jeg som fryktelig grisete. Hunder kan ha parasitter som vi mennesker virkelig ikke vil ha i kroppen vår!!! Tenk litt, da! Dere har jo barn også!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #20 Skrevet 2. januar 2010 1. Hunden vår er en flatcoated retriver, å han får nesten det samme som vi spiser. + hundefor da. Han er tynn for en flatcoated å være. Men han får ikke mat med myye fett å som det er bein i, da blir han syk å kaster opp=) 2. Plukker alltid opp etter hunden når jeg er på en vanlig tur i gater/veier å sånn. Men ikke når vi er i skogen å han går løs. Han liker veldig godt å sette rompa oppi busker og høyt gress.. hehe 3. Hunden sover i senga mi noen ganger, men som oftes i bur, buret er åpent så han går inn å ut som han vil. Men liker seg der, eller på det kalde gulvet 4. Hunden vår sitter elsker å ligge å kose i soffan, selvom han er en stor hund. Han trur han er en chihuahua heh Han er en familie medlem, å da får han gjøre som vi gjør. selv om vi har grenser til han
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #21 Skrevet 2. januar 2010 1. veldig sjeldent.. Pleier å putte det i skåla hans, men ikke alltid jeg gidder det.. :-)) Har jo oppvaskmaskin jo :-))) 2. Utrolig dårlig på å plukke opp etter hunden.. Men skal bli flinkere nå.. Er jo ikke særlig fint. Skikkelig uting.. :-/ Men han har hatt så bløt mage osv og da er det utrolig ekkelt å ta opp.... 3. Hunden sover aldri i senga vår... 4. Han får aldri sitte i sofaen vår heller....
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #22 Skrevet 2. januar 2010 1) En sjelden gang får hunden spise rester av en tallerken, men som regel får den det i matkoppen sin. 2) Alltid! 3) Ja, eller den vil som regel heller sove i buret sitt for der er det bedre pute enn i sengen. 4) Aldri!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #23 Skrevet 2. januar 2010 1: Hunder skal ikke spise menneskemat, de skal spise hundemat! Hunder er ikke barna våre eller kosedyra våre, de er DYR, så de skal spise dyremat. 2: Så lenge møkka ligger i områder hvor det går folk, så skal man fjerne det. Det kan spre smitte hvis andre hunder spiser det osv, så hundemøkka skal vekk fra gata. 3: En hund har ikke noe i flokklederens hi å gjøre, der skal kun flokkleder og deres make/avkom være. 4: En hund skal ikke opp i sofaen, fordi dette er å forhøye dyrets stilling i flokken. Huden skal være nederst i ragnstigen, derfor skal den også være nederst fysisk, altså på gulvet. Hvis man har hunden i sofaen titt og ofte, mens barna krabber rundt på gulvet, sier man til hunden at de står over barna. Dette er strenge regler, og de er som regel ikke livsviktige for å ha en god bikkje, men har man en hund som er dominerende eller har negative trekk i spyken er alle slike rammer viktige for å vise hunden at den ikke er leder over noen. Barna skal fremstå som klare ledere på lik linje som eierene. Og det er SUPERviktig å se ann dyrets psyke før man annskaffer seg familiehund. En liten hund har som regel større ego og dominerende væremåte enn en stor hund, så det er ikke alltid best å skaffe seg liten hund. De som har planer om å anskaffe seg hund bør lese seg opp på hundepsykologi og lære seg å lese dyrets oppførsel før de skaffer seg hunden. Omplassering er ikke ideelt siden dyret kan ha dårlig psyke, skal man ha omplaseringsdyr må man ha kunnskaper og erfaring. Og P.S: Hundens munn er renere mtp bakterier enn menneskemunnene fordi de har mye mer enzymer som bryter ned basseluskene. En hund med innvollsmark smitter ikke via munnen, men via avføringen;) Så om bikkja har sneket til seg mat fra fatet en gang, så trenger man ikke å kaste det;)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2010 #24 Skrevet 2. januar 2010 Hundene får rester fra våre fat, men vi er veldig nøye med hvilke rester de får. Det er ikke hva som helst som blir satt ned til dem, det er tross alt menneskemat og ikke hundemat. Det er ikke alt hundemagene tåler! Jeg plukker sjelden opp etter hundene. Det er av den enkle grunn at vi bor på landet, og de er veldig flinke til å gå langt ned i grøfter osv for å gjøre fra seg. Her er det også helt vanlig med hestemøkk midt i veien..stort travhestmiljø her. hehe. Hundene har hver sin kurv inne på rommet vårt som de pleier å ligge i hele natten, men er det kaldt sniker de seg som regel opp iløpet av natten. Hundene er av og til i sofaen, men kun når vi sier det er greit. De går veldig sjelden opp når vi ikke er tilstedet. Veldig greit å ha den regelen der når vi har besøk osv. Nå får vi snart en liten baby også, og da er det kjempedeilig å bare kunne si nei, så adlyder hundene å blir liggende på gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå