Gå til innhold

Hvor ofte står mannen opp med ungen(e)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min står ALDRI opp med ungen, og hun fyller snart ett år. I ferier, helger, ukedager når jeg skal på jobb.. Vi har hatt fri sammen i over ei uke nå, og gjett hvem som har vært oppe med henne hver eneste dag. Når hun skal sove en lur tidlig på formiddagen og vil opp bruker jeg også å legge meg nedpå, og spør deretter samboeren min om han gidder å stå opp med henne når hun våkner, men neida. Klager på at han legger seg så seint og har sovet lite og blablabla. Han er så sykt lat. Istad tok han henne opp tilslutt, tok med seg dyna. Han putta henne i lekegrinda mens hun sutret og han slumret på sofaen. Jeg trenger søvn merker jeg, og jeg mener at det er en selvfølge at han også bør gidde å stå opp med henne. Føler meg så alene om ansvaret..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er jeg den late og stort sett mannen som står opp med ungen i helgene.

Men det skal sies at han bare er hjemme i helgene og jeg gjør alt ellers :)

Skrevet

Hvor finner dere disse mennene???? Jeg lar meg overraske gang på gang her inne. Trodde det var på femti-tallet man ble i sånne forhold.

Skrevet

Jeg er hjemme i permisjon, så jeg står stort sett opp med ungene, men i helgen da mannen min har fri og i ferier som nå, har vi annenhver dag.

Jeg trenger ikke sove så lenge, men det er deilig å ikke MÅTTE stå opp til hyl og skrik innimellom:).

Stå på krava, lag en plan og forhandle deg frem til en "årnings".

Mannen min vil jo helst bare sove han og, men dette var en av de tingene som var Udiskutabelt ;).

Skrevet

Utrolig sjarmerende mann du har funnet deg! Her deler vi likt, vi står opp annenhver dag når vi har fri - det er selvfølgelig udiskutabelt!

Skrevet

Jeg har prøvd å komme frem til en ordning. Han har henne på dagen mens jeg jobber ( Fra ca 0900-16) og jeg har henne resten av dagen. Han mener at siden jeg "bare" har henne 3 timer mens hun er våken på ettermiddagen til hun skal i seng, er det HAN som fortjener å sove når vi har fri.

Skrevet

Her må jeg krangle meg TIL og stå opp med tulla om morgenen :) synes det er veldig koslig å ha den lille alene tiden på mogenene innimellom, men jeg klager jo ikke på at jeg får sove lenge da :) men det er nå som jeg er gravid da, han er såå bekymra stakkar for at jeg ikke skal få nok hvile og ro for babyen osv :) nydelige kællen :) men ellers når jeg ikke er gravid er det annenhver dag ca :) funker veldig bra :)

Skrevet

Annenhver gang, sånn på det gjevne. Og det har vi begge tatt som en selvfølge fra barna ble født.

Vis ham innlegget ditt....

Skrevet

I hverdagene står vi opp sammen.

I helgene står vi opp hver vår dag.. Det samme i ferier..

Skrevet

Hvorfor i svarte faen finner dere dere i denne behandlingen?! For SÅ å sitte å klage?! Jeg er SÅ imponert over enkelte kjerringer!

Skrevet

Jeg finner meg ikke i denne behandlinga, men hva pokker skal jeg gjøre da? Gå fra han, gjøre det slutt med han fordi han ikke greier å komme seg opp om morgenen? Det er egentlig helt vanvittig, hun kan ligge å hyle ved siden av han mens han merker det ikke engang..

Så sent som igår hadde vi en kjempekrangel om dette, og det var ganske nære ved å bli slutt fordi jeg takler den latskapen hans dårlig.

Så skal vise han dette innlegget.

Skrevet

Stille krav, skaffe deg en RYGGRAD!! Ikke breke rundt med halen mellom beina å spille dum og underdanig?! Hva feiler det mannen din, han hadde jeg hevi til sjøs! De dagene man har fri, deler man, ANNENHVER dag!!

Gjest Rispondi
Skrevet

Her bytter vi på, men ikke så ille å stå opp med tvillingene når de sover til 9 - 9:30. Veldig heldige at vi ikke har fått to som vil opp kl 05, men som sover 12 timer i strekk.

Skrevet

Nå er det lenge siden datteren vår var så lita at noen måtte stå opp sammen med henne.. Men da hun var så lita sto vi opp sammen alle tre, de månedene pappaen var hjemme. Av og til ble jeg skysset tilbake i seng fordi jeg alltid måtte stå opp med henne og sikkert trengte søvn (samboer jobber borte annenhver måned).

Men nå skal det sies at ungen vår aldri har stått opp før i ni-ti-tiden, og at vi ofte bare skiftet bleie og ga litt mat, og deretter la oss for å kose igjen, hvorpå vi sovnet og ikke våknet før klokken tolv.. :)

Datteren vår er fortsatt et murmeldyr, sover gjerne til 12 i helgene nå, og er 8 år.. Legger seg ikke før 10-11, men det er jo ferie! :)

Skrevet

Her bytter vi på. Har 3 barn i hus.

Skrevet

Min mann står opp når ungene gjør det, natt eller dag. Vi er to om ungene og han trenger heldigvis ikke å blir fortalt at han har et like stort omsorgsansvar som jeg har.

Skrevet

Gubben har stått opp de siste dagene, og det er deilig. Men nå klarer ungene seg litt selv, de tusler ut i stua og setter på tv. Stua og vårt soverom er så nerme at vi hører de.

Men det er som oftes jeg som står opp først med de, han liker å dra seg lenge i senga selv om han ikke sover. Så godt med litt forandring. Men vi har ikke barn som våkner klokka seks hver ag heldigvis, 8-9 tiden begynner de første å våkne.

Skrevet

...ikke minst bør mannnen vise at han har noe ryggrad (klarer å stå oppreist...), vise at han er et voksent mannfolk som tar ansvar for sin familie, sine barn, ikke en gutt som bor i latskapens høyborg og får dull og stell av mamma.

Skrevet

mannen min jobber turnus... når han ikke skal på dagvakt er det som regel han som står opp med lillegutt på natta og påmorran.

Skrevet

Her bytter vi på å stå opp. Men mye kommer ann på jobben hannes ellers. Ofte jeg som bringer og henter.

Begge er sykemeldt nå så da deler vi opp uken, en står opp og den andre legger.

Skrevet

ja visst troll. mannfolka skal ta sin part di å!!

har du "tatt" mannen sin en stripe eller ? om ikke så må du gjøre det mer enn du har gjort. hev stemmen om du så må men ikke hyl selvsagt hehe. nå vet jeg ikke om du pleier skjelle og banne til han men om han ikke er vant til det kan du jo gi han en hehe. "se til h.....og hjelp meg for f.. i stedet for å være så j...lat til alle tider...du er da voksen eller ???!!! " men vet ikke hvodan mannen din vil reagere men min ble helt satt ut ;)

mannen min hadde sååå lyst på en unge vettu og jeg sa nei i flere mnd hehe, men så ombestemte jeg meg da jeg også fikk lyst på. men jeg sa klart fra "skal vi ha en unge så SKAL du opp på morgene du å samt bytte bleier, gi mat osv, bare så det er klart, om ikke er det f... meg RETT UT døra !!! " han vet at det jeg sier, mener jeg.

vi fikk den lille da og han er bare et lam hehe. han står opp med den på 5 år veldig ofte, samt tar den lille på 4 mnd. ikke hele tiden men veldig ofte. vi deler på det. han bytter bleier, går tur, gir mat, leker osv med begge ungene. jaja ikke bleie på den største da men dere forstår.

han gjør husarbeid og rydder og styrer. eneste han ikke gjør er å vaske gulv og vaske klær da men jeg liker å gjøre det selv uansett heheh....eller vel kanskje vaske klær litt mer hadde vært flott, men kan ikke klage uansett. jeg ha det supergodt.

skulle da f... bare mangle!!! hehe de har tross alt vært med å laga den ungen asså. vi er ikke i 1930 lengre. samfunnet forandrer seg. ting er annerledes nå enn før.

vi er det paret som liker å jobbe sammen om ting. vi syntes det er kjempemoro. vi maler huset, snekrer, murer, hogger ved, rydder i garasjen, klipper plenen, måker snø, fikser bilen evt osv osv....

kjennes som vi har tvillingsjel. etter en lett diskusjon er vi alltid blitt enige til slutt. håper andre også opplever det :)

Skrevet

Jeg står opp med ungen hver lørdag, han står opp med ham hver søndag. Slik har vi hatt det etter jeg var ferdig med perm for et år siden.

Skrevet

Nå er jeg i permisjon så jeg står opp alle hverdager. I helger og feriedager tar vi annenhver dag. Det er det som er rettferdig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...