Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #1 Skrevet 30. desember 2009 Da jeg skulle hente lillefrøken i barnehagen idag så satt hun og sov i et bilsete. De skulle lære litt om trafikksikkerhet idag siden en av foreldrene jobber i trygg trafikk så skulle hun komme og fortelle litt og sånn. Hun hadde med seg et bilsete med belte sånn de har i butikker for å forklare hvordan barneseter festes og så hadde hun med seg en beltestol og en beltepute. Det så jeg når jeg leverte frøken idag. Synes det er kjempebra at de tar initiativ til å lære barn om bilsikkerhet men det jeg reagerer på er at når jeg kom for å hente henne så satt hun i beltestolen fastspent i sikkerhetsbelte og sov. Jeg snakket med barnehage tantene og de sa hun hadde sovet der i ca halvannen time. Hun hadde vært veldig grinete og sutrete idag og var litt trøtt. Så sa de det at alle barna hadde fått prøvd å sitte i stolen for å lære hvordan de skal bruke belte og sånn. Da lillefrøken skulle prøve helt sist så lot de henne sitte slik at de fikk forklart litt osv og så hadde visst lillefrøken nektet å gå ut av stolen så de lot henne bare sitte. Plutselig hadde hun sovnet og de lot henne sove der for at hun skulle få hvilt seg litt. De ringte meg og sa hun hadde sovnet og da sa jeg at det går bra for hun hadde sovet dårlig natt til idag. Hun hadde ikke feber eller noe var bare trøtt. Jeg trodde jo da at hun hadde blitt lagt på en madrass eller noe ikke at hun satt midt i rommet i et bilsete. Ble lettere irrietert og sa at sånt finner jeg meg ikke i. Barnehagetanten sa det at hun hadde vært veldig grinete idag og at hun trengte å hvile litt og at de hadde prøvd å ta henne ut av sete men da hadde hun nektet helt og skreket at hun ville sitte der og sovnet igjen. Jeg påpekte det at jeg var redd hun skulle ha falt ut av setet men da forsvarte de seg med at hun hadde jo sikkerhetsbelte på seg så det var umulig. Og så sa jeg at det kan ikke ha vært behagelig å sove der men da forsvarte de seg med at hun sover jo i et sånt sete når vi kjører bil også og det går jo bra. Hva hadde dere syntes om dette? Skal jeg gå videre med saken eller bare la det ligge? Det kommer jo garantert ikke til å skje igjen da det vet jeg jo. Dattern min sier hun sov veldig godt og at det ikke var ubehagelig. Men jeg synes allikevel det er på grensen til misshandling å la henne sove fastspent i barnehagen. Hun er snart 5 år.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #3 Skrevet 30. desember 2009 He he dette hadde jeg nok bare ledd av hvis det hadde vært dattern min. Hun kan være veldig sta og bestemt og når hun er trøtt og grinete lar jeg hun få sove der hun sovner. (Så det er forsvarlig da seff) Når hun er nesten 5 år så er hun stor nok til å klare å få av seg bilselen selv og dessuten sa du at hun hadde sovet mitt i rommet og da har de jo garantert sett henne og hvertfall hørt henne om hun hadde ropt. Jeg ser ingen grunn til bekymring ved dette, Småunger har mye rart for seg og så lenge hun selv valgte dette og hun i tillegg påpeker at hun sov godt så ville jeg nok bare glemt hele episoden
Gjest Skrevet 30. desember 2009 #4 Skrevet 30. desember 2009 Dersom du mener det så syns jeg du skal politianmelde det:)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Om ungen var trøtt og sier at hun sov godt så ser jeg virkelig ikke problemet her
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Grenser til mishandling, mener du det virkelig ? De skulle jo ta henne ut av stolen og hun ville sitte der. Det er sant som de i bhg sier, barna sovner jo i bilen opptil flere timer og hun er 4 år, ingen baby med svak nakke .
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Ha ha politianmelde? serriøst? Gutten min på 4 år er veldig i trassalderen nå så han kunne fint ha nektet å gå ut av det bilsetet :-P Han elsker å sove i bilen så hvorfor ikke sove i en bilstol inne he he. Barnehage tantene har jo ikke tvunget henne til noe, hun har selv valgt å sove der så hva er galt? Du er redd hun kunne ha ramlet ut av setet? Det er vel ganske vanskelig med sikkerhetsbelte på? Får hun aldri sove når dere kjører bil da eller? Det er jo ikke så veldig annerledes. Nei la denne saken ligge og tenk på som en morsom hendelse :-)
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #8 Skrevet 30. desember 2009 Ser heller ikke problemet....siden hun var trøtt,sto midt i rommet,ville sove der og sov godt...så hva gjør vel det.
Mom2Two Skrevet 30. desember 2009 #9 Skrevet 30. desember 2009 Hehe, håper seriøst dette er et tulleinnlegg... Hvis ikke... get a grip...
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #10 Skrevet 30. desember 2009 Dummeste jeg har hørt..Herregud!!
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2009 #11 Skrevet 30. desember 2009 He he litt av en historie. Skjønner at du synes det var veldig merkelig at hun sov akkurat der men du vet de små kan ofte ha et veldig temperament og stor vilje så for å ikke lage for mye bråk lot de henne bare bli sittende. Hadde hun hatt det ubehagelig hadde hun våknet å sagt ifra
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #12 Skrevet 31. desember 2009 Haha! Ja, jeg støtter politianmeldelsen!!! :oD
Gjest Skrevet 31. desember 2009 #13 Skrevet 31. desember 2009 Hvis du tror dette er mishandling så synes jeg du skal prise deg lykkelig. Du har vært forskånet for mye, skjønner jeg. Det er kanskje litt spesielt, men det verste som kunne skjedd var vel litt stiv nakke når hun våknet.. Om stolen hadde veltet så hadde vel ikke det tatt livet av noen? Det var jo folk der hele tiden...
Gjest Skrevet 31. desember 2009 #14 Skrevet 31. desember 2009 Hvis du tror dette er mishandling så synes jeg du skal prise deg lykkelig. Du har vært forskånet for mye, skjønner jeg. Det er kanskje litt spesielt, men det verste som kunne skjedd var vel litt stiv nakke når hun våknet.. Om stolen hadde veltet så hadde vel ikke det tatt livet av noen? Det var jo folk der hele tiden...
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #15 Skrevet 31. desember 2009 Jøss. Legger de opp til slikt opplegg på en dag som dette? Må jo ha vært mange barn som ikke fikk det med seg. Ganske unødvendig opplegg da synes jeg. Jobber i bhg. Og hos oss var det 10 barn i dag. Av 110.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #16 Skrevet 31. desember 2009 Jeg ser heller ikke problemet her.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #17 Skrevet 31. desember 2009 Dette var det verste jeg noen gang har lest! Mishandling til de grader! Få de ansvarlige sparket og bytt barnehage!! Eller ta deg ei pille.
nasse nøffen Skrevet 31. desember 2009 #18 Skrevet 31. desember 2009 jizzzzzzez... tenk å du blir snakket om av de ansatte,,,, så flaut.... hadde synes d var søtt jeg... å aldri tenkt tanken på at hun kunne skade seg i allefall... store skaden kunne d jo aldri blitt
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #19 Skrevet 31. desember 2009 Du må seriøst være en av disse vanskelige foreldrene som er alle barnehageansattes STORE SKREKK, HI! Barnet ditt har ikke lidd noen overlast av å sove den stunden, sittende i et bilsete. Tåler du så lite, får du jobbe et annet skift, og passe ungen din selv.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #20 Skrevet 31. desember 2009 Stor ståhei for ingenting. Det er da ingen som lider av å sitte å sove i en bilstol i tre kvarter. Dette må være et tulleinnlegg. Anmeld saken du. Politiet kommer til å le av deg. Dette har ingenting med mishandling å gjøre. Som sagt tidligere må du være de ansattes skrekk. Lær deg å oppføre deg når du er ute blant folk.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #21 Skrevet 31. desember 2009 Rart at det er krig i verden sier jeg bare...å huff å huff.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #22 Skrevet 31. desember 2009 Nei, dette hadde jeg ikke reagert på. Hvis jeg skulle reagere hadde det i så fall vært positivt. Hun var jo trøtt og grinete, så da var det jo flott at de lot henne sove. At hun satt fastspent i et bilsete gjør vel ingen ting. De hadde jo ikke tvunget henne til å sitte der, og hun er jo 5 år, hun hadde vel sagt i fra hvis hun ikke synes det var ok.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 31. desember 2009 #23 Skrevet 31. desember 2009 hehehehe en morsom tråd som avslutning på enda et dib-år:)
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #24 Skrevet 31. desember 2009 herregud HI,tror du VIRKELIGike at barnehagen vil det beste for datteren din? og om dette ikke hadde vært det beste for datteren din i dag så hadde de tatt henne ut av stolen? skjerp deg sier jeg bare,du skal være glad de ansatte var lydhør ovenfor datteren din du!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2009 #25 Skrevet 31. desember 2009 Eh, er det virkelig noen barnehager som holder åpent i dag uansett?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå