Gå til innhold

Vite, eller ikke vite kjønn??=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på UL den 5. Januar.. Har en sterk følelse på gutt, pga forskjellig svangerskap fra sist.

Dessuten er mannen så bombesikker på at det er en gutt i magen.

Selv har jeg alltid trodd at jeg skulle få to jenter =)

Fra jeg gikk med Iris har jeg sagt at jeg ikke skal vite neste gang..

Men er jaggu ikke sikker jeg altså! Klarer jeg virkelig å vente?

Ser for meg at jeg klarer å vente i 4 uker etter UL før jeg bestiller meg en privat UL for å få vite det likevel =P

Hehe!

Er jo såå greit å vite nå når det blir januar-salg også da! Er så kjedelig å kjøpe bare nøytralt tøy=P

Lufter bare tanker jeg, noen med meninger, synspunker??=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utroolig spennende om man klarer å la være da..Den overraskelsen, MEN jeg hadde ikke klart å vente..Hadde villet vite =)

Skrevet

Jeg er for nysgjerrig til ikke å få vite hvis det er mulighet for å se. :)

Er vi så heldige at jeg blir gravid igjen, så ønsker vi gjerne å vite da også. Så gøy når det gjelder navn også.

Lykke til!!

Skrevet

Var helt klar på at jeg hadde lyst til å vite da lillemann skulle komme til verden, vet ikke helt om jeg ville gjort det samme ved en eventuelt nr 2. Men vet ikke om jeg hadde klart å la være! he he

Skrevet

Klart du klarer det! Er bare å bestemme seg det, så er det ikke noe problem!:) Vi har gjort det to ganger nå, og det er en deilig spenning! Så gøy å få vite det når den nettopp har kommet ut! Det er ubeskrivelig!!:)

Synes det er morsommere å fortelle det til familien etterpå også da, de lurer jo fælt de også!;)

Skrevet

Jeg hadde ikke (og klarte det ikke:-P) klart å vente med nr. 2.

Men nå har jeg en av hver, så om jeg skulle bli gravid igjen, er jeg fast bestemt på å ikke vite det:-O

Skrevet

Hadde nok vært kjempespennende å ikke vite, nå har vi jo prøvd det med å vite! :-)

Skrevet

Vi ville ikke vite med noen av våre 2 -en helt riktig avgjørelse for oss, men kanskje ikke for andre.

Å få vite det under fødselen var en helt spesiell overraskelse for oss. Helt fantastisk!

Men om du sjal på ordinær UL i januar, så er det vel uansett litt offensivt å ta den store handlingen da allerede? :-)

Skrevet

Vi skal vite denne gangen også..

Synes det er koselig å vite jeg da, få et annet forhold til babyen liksom..

Lykke til =)

Skrevet

Jeg synes at det gir en god følelse å vite hvem som er inne i magen min. Jeg synes det også er veldig kos å handle inn tøy og babygreier i "riktig farge" og bygge rede ;0)

Når jeg var gravid med andremann nektet legen som utførte ultralyden å sjekke kjønnet på babyen. Det ble ikke til at vi bestilte en privat ul time, men jeg savnet å vite kjønnet på babyen igjennom hele svangerskapet. Jeg trodde at jeg fikk jente og "magefølelsen" stemte når hun kom ut.

Lykke til på ul og videre i svangerskapet!

Skrevet

Jeg liker tanken på å ikke vite, men er for nyskjerrig. Har visst kjønnet begge ganger. Men nå har jeg gutt og jente så neste gang frister det å ikke vite.

Anngående nøytralt tøy så har ikke gutten min et eneste plagg som ikke kunne vært brukt av ei jente. Og siden du har jente fra før har du ve allerede nok rosa? Det er så mye fine nøytrale klær.

Skrevet

Har ikkje vist på nokon av mine to og eg og mannen min har vore enige om det. Me syns det er artig å ikkje vita og det har gått heilt fint. Me har "vist" kva det har vore alikevel ;)

Hvis det kjem ein nr 3 her i huset så vil me ikkje vita på den heller.

Skrevet

Jeg ville vite kjønn i mitt første sv.skap, fordi det ga meg mye større virkelighetsfølelse og nærhet til barnet å få vite kjønn, og også kunne gi det et navn. Han ble en egen person for meg da. I ettertid er jeg sjeleglad for at jeg valgte slik. Han ble drept av overtidsreglene på sykehuset, og jeg fikk aldri oppleve ham i levende live. Da var det godt å ha snakket med ham i magen, og dannet seg et bilde av personligheten hans. Også under fødselen, som varte i dagevis, var jeg glad for at jeg visste "hvem" det var som var død, og jeg ville syntes det var helt uutholdelig å ikke vite om det var gutt eller jente jeg hadde mistet.

I alle mine senere sv.skap har det været en selvsagt ting å skulle vite kjønnet sikkert, selv om jeg spesielt den andre gangen "visste" det av meg selv. Jeg ville overhodet ikke funnet meg i å bli nektet å få vite kjønnet på U.L. Det er da også underlig at en mann som aldri har opplevd å være gravid skal gjøre seg til dommer over hva man som mor skal få vite om sitt eget barn. Han vet jo ingenting om hva det kan ha å si for tilknytningen til barnet for enkelte.

Skrevet

Vi visste ikke, og i ettertid er jeg veldig glad for det! Jeg ville vel egentlig vite kjønnet, men samboeren min var veldig klar på at han IKKE ville vite... Og siden han følte sterkere for saken enn meg, ble det som han ville.

Jeg syntes det var kjempespennende ikke å vite kjønnet, og vil gjøre alt jeg kan for å tøyle nysgjerrigheten neste gang jeg blir gravid også!

Men vi fikk mange reaksjoner på at vi visste kjønnet... Det er tydelig at de fleste vet om de får gutt eller jente for tiden!

Skrevet

Januarbarna?

"Det er da også underlig at en mann som aldri har opplevd å være gravid skal gjøre seg til dommer over hva man som mor skal få vite om sitt eget barn. Han vet jo ingenting om hva det kan ha å si for tilknytningen til barnet for enkelte." Hvem/ hva er det du svarer på her??=)

For min mann er det akkurat det samme om vi vet eller ikke vet kjønnet på UL, men han var veldig sikker på, lenge før jeg ble gravid med Iris, at jeg skulle få en jente første gangen.

Han hadde rett, sammen med magefølelsen min og UL =)

Vet fortsatt ikke om jeg vil vite kjønnet =P Tror vi får se når vi kommer på UL, er i uke 20/21 da, så babyen vil jo være en del større denne gang enn sist.. (17+5 tror jeg) Så kanskje vi får sett det selv?

Hvis jeg i såfall ser noe, enten det ene eller det andre. Må jeg jo spørre er det som jeg ser?? Hehe.

Jeg er aaltfor nyskjerrig til ikke å vite, men vil så gjerne klare å vente.. Neste gang ?? =P

Skrevet

Vite :-D

Hadde dødd by now hadde jeg ikke visst kjønnet på lille, er i uke 28, men fikk vite kjønn rundt uke 18.

Skrevet

Hihi =D

Skal vi ta avstemning?? Hehe!

Skrevet

Jeg har visst det med begge mine gutter. Er alt for nysgjerrig...

Hadde forøvrig to veldig ulike svangerskap, og fikk likevel to gutter ;)

Skrevet

Synes det er litt rart at svangerskap kan være SÅ forskjellig som disse to =P Derfor jeg er så sikker på et annet kjønn. Kun derfor egentlig!

Tenk så gøy å fått en jente til da!

Men tenk så gøy det hadde vært å fått en gutt!

Hehe, for meg er det altså akkurat det samme hva som kommer, men kommer til å bli litt "sjokka" kanskje, om de sier det er jente=)

Åååå, hadde vært gøy å ikke visst.. Men guud, så spennende da!

Skrevet

Jeg er for nysjerrig til ikke å vite............

Skrevet

Jeg klarer ikke la være å vite. ;)

Men ville også si at mine svangerskap har vært TOTALT forskjellige. F.eks: med førstemann var jeg nesten ikke kvalm, denne gangen hadde jeg hyperemesis til uke 14. Jeg fikk kraftige kynnere allerede i uke 15, sist gang hadde jeg det ikke før på slutten. Meeen får to gutter lell, jeg. ;)

Skrevet

Ikkje vite!! :)

Forstår ikkje kvifor alle er så opptatt av å vite hvilket kjønn det blir??

Er ikkje det viktigaste å vite at barnet i magen har det bra? det er det som først og fremst er meningen med ultralyden.

Vi har ikkje vist kva kjønn vi skulle ha nokon av gangane. Ein får eit like godt forhold til barnet i magen om ein veit kjønnet eller ikkje.

Vi kommer ikkje til å ville vite noko ein event. 3 gong heller.

Skrevet

Vi ville ikke vite i noen av svangerskapene, men med 3.mann "forsnakket" jordmora seg på UL.

Hun tittet litt rundt og sa plutselig: Ja, der ligger han med tissen rett i været.. :-) Så da var den spenningen borte.

Men kom ikke som noen overraskelse egentlig. Jeg er guttemamma jeg, og regnet med at nr 3 var en gutt også.

Men likte best å ikke vite, godt å gå å vente på en deilig overraskelse.

Skrevet

jeg visste med1.msnn.. men da var alt annet nytt og spennende...

med nr.2 ville vi vkke vite det.. da var det det som var spennende... (selvfølgelig det andre og, men hadde jo vært gjennom det før...

jeg vil ikke vite det om vi skal ha flere heller.... morro å sette seg oppå se hva det ble... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...