♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 store snuppa blir 3 år nå i begynnelsen av februar... til jul fikk hun ett gavekort på hull i ørene (fordi hun selv har sagt at hun ønsker seg det) hun veit sånn halvveis hva det går ut på: at hun får HULL i ørene og kan bruke øredobber. hun veit selvfølgelig ikke at det er en "pistol" som skal skyte de inn i ørene og at det kommer til å gjøre ganske vondt. noen av venninnene hennes har hull i ørene, derfor ønsker hun seg det da...) jeg synes hun bør få lov, hun skjønner veldig mye til å bare være 3 år.. men mannen nekter plent, men er hun er aaaaaallllt for liten, og at hun må skjønne at det skal være en pistol som skyter de inn i ørene og at det kommer til å gjøre vondt! jeg kommer jo selvfølgelig ikke til å ta det på henne uten mannens samtykke...) hva synes dere...???
Ksenia & Anjem Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Nei mitt barn hadde ikke fått lov.
Gjest Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 Personlig synes jeg det er tidlig. Spesielt med tanke på infeksjoner, det å holde det rent, snurre rundt på øredobbene slik at det ikke gror fast etc. Man vil sikkert mye og mangt når man er 3år, men det er kanskje ikke alt som er like lurt likevel selv om 3-åringen aldri så mye ønsker seg det;)
OsloMor Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Eh, nei hun er 3 år gammel. Helt enig med mannen din.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 absolutt ikke hvis det var mitt barn.
Tante Blås Squaw Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 Jeg ville ikke sagt ja. Snuppa fikk hull i ørene da hun var 5, og dessverre er hun blant dem som er plaget av allergi. Men små prinsesser pleier å like sånne klistreøredobber med glitter ;o)
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Jeg er så inderlig enig med mannen din og forstår heller ikke hastverket. Nå er det ikke alt jeg skal forstå heller da, men Min er 3 år og det er fullstendig uaktuelt med hull i ører her, eller andre steder for den del. Hun kan (dersom hun virkelig ønsker seg det) få det som gave til skolestart, men ikke før. Og den firer jeg ikke en millimeter på. Heldigvis er det ikke en problemstilling er, da hun er LIVredd alt som har med nåler, stikk, hull på huden og blod å gjøre. Blir spennende å se om hun noen sinne får hull i ørene, haha. Jeg mener også at barna ikke tar skade av å lære seg at noen av tingene de ønsker seg eller har lyst på er de rett og slett ikke gammel nok til og må dermed vente med.
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 Eg er med mannen din på denne. Ingen hull i øyrene før ungen forstår kva det innebærer, med både "pistol" og smerte i mange dagar.
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. desember 2009 nå har det kommet nye dobber i plastikk som de skyter inn, så de skal ikke bli vridd på eller renses eller noe..det gjør det jo litt lettere...)
*Lissi* Skrevet 28. desember 2009 #10 Skrevet 28. desember 2009 Tungepiercing er myyyye tøffere;-) Ehhh....nei, hun er for liten.....min mening.
Vipsenmamma Skrevet 28. desember 2009 #11 Skrevet 28. desember 2009 Fullstendig enig med mannen din. Jenta mi skal få hull i ørene før konfirmasjon - ikke før :-)
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 28. desember 2009 oj...mange som var imot her ja...;o) som sagt så gjør jeg det ikke uten mannens samtykke altså...) men snuppa er absolutt ikke redd for sprøyter, nåler eller blod prøver..hehe... når vi skulle ta svineinfluensa vaksina, sto hun å hoppa og var kjempe glad for at hun skulle ta sprøyte...hehe...ikke sa hun ett pip når hun ble stukket heller...litt rar kanskje ja...hehe...;o)
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. desember 2009 #13 Skrevet 28. desember 2009 Nå er det i plast da, som hverken skal vaskes, snues eller ordnes med, og som heller ikke utløser allergier (med mindre man er allergisk mot plast, da) MEN, jeg ville sagt nei! Jenta mi fikk nå etter at hun ble 5 år, og det har vært litt frem og tilbake med dem. Hun reiv ut den ene etter 1 uke, måtte sette i ny da (IKKE lett)... nå for noen uker siden hadde ho plutselig mista den ene uten å være klar over det, og det var et lite helvette å få satt i en ny.... Så nei, jeg er enig med mannen din
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 28. desember 2009 #14 Skrevet 28. desember 2009 Jeg synes de er for små... Jeg fikk ikke før jeg var 10 år, og det var en grei deal... Gledet meg stort til bursdagen min:-) Men jeg klarte ikke å passe på dem, det verket og til slutt måtte vi la dem gro igjen. Men når jeg ble 14 tok jeg nye. De har jeg enda. Så jeg kommer nok til å sette 10 årsgrense til min datter. Men, de liker jo sånn klistermerke øredobber da:-) de gjør ikke vondt heller:-p
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #15 Skrevet 28. desember 2009 men når de er så "små" som snuppa er, glemmer de fort at de har tatt de så da blir det ikke noe plukking eller noe... hehe....) ingen som er med meg eller...??? ;p
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 28. desember 2009 #16 Skrevet 28. desember 2009 Hehe;-) Du får søke opp hull i ørene i søkefunksjonen her, så skal du se de diskusjonene det har vært her tidligere ;-p Du har iallefall fått hyggelige svar :-)
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #18 Skrevet 28. desember 2009 såpass ja....;o) takker for hyggelige svar jeg da...;o)
MintCondition Skrevet 28. desember 2009 #19 Skrevet 28. desember 2009 Jeg hadde ikke skutt hull i ørene til jenta mi så ung. Her har vi blitt enige om (jeg og pappaen) at hull i ørene skal hun få TIDLIGST når hun begynner på skolen, da er hun 6 1/2.
Skravlemamman Skrevet 28. desember 2009 #20 Skrevet 28. desember 2009 For tidlig, hyggelig å vente på noe også da:-D
*Darkspotted* Skrevet 28. desember 2009 #21 Skrevet 28. desember 2009 Jeg syns ikke det er noe ille. Hvis jenta mi vil ha det når hun blir tre kommer hun nok til å få det. Mange av mine venninner og flere i familien fikk hull i ørene ved fylte ett år og de har tatt på sine rundt ett års alder. en jeg kjenner ga datteren sin hull i ørene når hun var fem uker. litt tidlig den kanskje ja... men jeg tok når jeg var 13 mest fordi jeg var livredd, men jeg klarte ikke dette med å rense så jeg hadde masse infeksjoner, når jeg tok to til når jeg var 15, var det helt make. Jeg er ikke flink med det på meg selv. Når jeg var 18 tok jeg to til og det gikk mye i det samme der og greit jeg har alle fortsatt men rensing av dem skjer ikke. poenget mitt er vel, at jeg har ikke vært flink med rensing på noen av hullene i forskjellig alder. men med min datter vil jeg gjøre det utrolig skikkelig sikkert tre ganger daglig og da gjør jeg det og vet det blir gjort skikkelig. Det syns jeg er en positiv side. for selvom jeg var gammel nok til å gjøre dette selv, glemte jeg det eller gadd ikke. Når jenta mi tar vet jeg det blir gjort på den riktige måten for å unngå hva det skulle være. jeg syns dessuten det er fint=) syns ikke tre er for tidlig jeg. Det er min mening. Mye basert på at alle rundt meg fikk ganske tidlig. ^^
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #22 Skrevet 28. desember 2009 ååå...noen som er på min side også jo...;o) men som jeg skrev tidligere så er de nye dobbene laget av plast så de trenger man ikke å rense eller vri på og da er det myyyyye mindre infeksjons fare....) skal prøve å mase litt mer på mannen vi..hehe...) hun har jo ett gave kort liggende og hun ønsker seg det jo veldig da...)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 28. desember 2009 #23 Skrevet 28. desember 2009 Skjønner ikke at noen synes det er fint med hull i ørene på en så liten jente heller da.... men alle har sin smak, og alle tar sine egne valg. det var ikke et hakke hakke på Hi innlegg eller noe, ville bare si hva jeg mente om det.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 28. desember 2009 #24 Skrevet 28. desember 2009 TRE år og hull i ørene er forkastelig spør du meg!!!!!!!!!!!
Nemlig Skrevet 28. desember 2009 #25 Skrevet 28. desember 2009 Puh... Blir sliten av disse innleggene jeg! Her kommer ei til som er på DIN side;-) Jeg var i lik situasjon som deg. Synes det er kjempesøtt jeg. De tar jo hull i ørene på små barn i hele sør Europa og f.eks India. Jeg var litt frekk og tok det samtidig som vi var hos frisøren og klippet henne. Hun var da litt over 3 år. Pappaen var imot, og ikke så blid da vi kom hjem. Han var ikke langsur heldigvis. Har gått kjempegreit! Bare pass på å rense i begynnelsen. Gjorde nok litt vondt, men ikke verre enn at hun tok øre nr to også;-) Det går an å klipe litt hardt i øret hennes og si at det kommer til å gjøre enda vondere, slik at hun er litt forberedt på det. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå