Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Vi prøver og prøver, men får det ikke til! I mens blir den ene etter den andre av venninner og bekjente gravide.. Fikk vite i dag at enda ei venninne venter sin førstefødte til sommeren.. Og jeg gleder meg på deres vegne, men nå gidder jeg ikke mer. Er lei av negative tester, prøving, håp og skuffelser.. Jeg begynner på pilla igjen på mandag, og ringer legen for å avtale sterilisering over nyttår!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Like greit med den innstillinga der!!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Jepp.. For du vet sikkert hvordan det er å prøve i over to år, uten å lykkes?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Nei, men vet om mennesker som gir opp bare det er en liten oppoverbakke her i livet!!!! Pøff!!! Derfor; du fortjenr det kansje ikke!!! Man får d man sender ut vettu!!!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Nei, jeg fortjener nok ikke barn.. så da er det jo like greit å gi opp..
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Ja faktisk. Spira satt den dagen vi ga opp alt som handlet om det å få barn, etter 8 år med strev. Slutt å tenke på svangerskap, graviditet og barn. Ha sex når dere lyster, nyt nuet, for mannen med vitamin e og selen.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 Ja det er jo faan du selv som sitter her å gir opp!!! Slutt å syt, og tenk positivt, så ordner det seg nok
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #8 Skrevet 27. desember 2009 Gidder ikke mer. Greier ikke å la være å tenke på det, og som vedkommende over svarer, så fortjener jeg sikkert ikke barn, så det er derfor jeg ikke blir gravid.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #9 Skrevet 27. desember 2009 Nei, jeg har bestemt meg for å ikke prøve mer.. Syter ikke, jeg bare skriver at jeg ikke gidder mer.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #10 Skrevet 27. desember 2009 Den dagen du slutter og stresse og tenke på at du må bli gravid, så skal jeg love deg at du blir det! Moren min brukte ikke prevansjon på 15ÅR i håp om å bli gravid igjen, hun tenkte å håpet på det hvergang de hadde prøvd, men det skjedde aldri, Så tilslutt var hun sikker på at hun var steril, og da jeg ble gravid sluttet hun å tenke på at hun ville bli gravid, siden hun gledet seg til barnebarn istede og TADA 7mnd etter jeg ble gravid, så ble hun også gravid gitt! Er også tusen tilfeller der folk tror at de er sterile, så de adopterer og slår tanken om å selv bli gravid fra seg, og hva skjer? Jo de blir gravide... Så slapp av, nyt sexen og friheten så lenge du har den, så skal du vel se at det blir bebis på dere og!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #11 Skrevet 27. desember 2009 Har hørt om sånne "solskinnshistorier" jeg også, men nei.. Nå blir det sterilisering på meg! Skal bli godt å slippe å tenke på dette med avkom, og bare ha sex for sexens skyld igjen.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #12 Skrevet 27. desember 2009 ''Har hørt om sånne "solskinnshistorier" jeg også, men nei.. Nå blir det sterilisering på meg! Skal bli godt å slippe å tenke på dette med avkom, og bare ha sex for sexens skyld igjen.'' Om der er du HI som har skrevet dette fåreslår jeg at du faktisk steriliserer deg, for du kan jo ikke være mer en 14år mentalt og burde absolutt ikke vurdere å få barn engang.... Dette er den barnsligste og mest egoistiske tråden jeg noen gang har lest, og må si at du slår meg som ganske patetisk....
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #13 Skrevet 27. desember 2009 Er det du som er venninna til hu i den andre tråden eller? du har brukt 10 år, og hun to?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #14 Skrevet 27. desember 2009 Skriver jo at jeg SKAL sterilisere meg, så det trenger du ikke å foreslå.. Hvis jeg er 14, så er du like gammel, utifra rettskrivingen din.. Og hva er så barnslig, egoistisk og patetisk med denne tråden da?
Kongeørna Skrevet 27. desember 2009 #16 Skrevet 27. desember 2009 Hva ER dette for et innlegg? Sterilisere deg fordi du ikke får barn? Da trenger du vel ikke å sterilisere deg..... Hjelp, for noen brødhoder det finnes her inne!
Kongeørna Skrevet 27. desember 2009 #17 Skrevet 27. desember 2009 ....Begynne på oilla igjen fordi du IKKE kan få barn? Du trenger ikke pilla da, altså! Dumma!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #18 Skrevet 27. desember 2009 Dette er det mest idiotiske og patetiske innlegget jeg har lest på lenge. Du skal begynne på pilla og sterilisere deg fordi du ikke kan bli gravid. Blir du ikke gravid trenger du verken piller eller sterilisering. Dessuten vil du aldri bli innvilget sterilisering med en så tåpelig begrunnelse. Det er normalt at det kan ta et år før man blir gravid, du har brukt dobbelt så lang tid. Da er det normat at man søker utredning for å finne ut hva som er galt og etterhvert setter i gang med prøverørsbehandling. Du virker bare utrolig tåpelig og barnslig. Ting kommer ikke like lett til meg som til andre, så jeg gir opp. Ta deg sammen og kom deg ut av den boblen du lever i. Livet er ikke rettferdig og du må kjempe for å oppnå det du ønsker deg her i livet.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #19 Skrevet 27. desember 2009 for noen drittkjærringer dere er!!! herregud, jeg blir lei meg på HI's vegne. IKKE HØR PÅ DE HI! jeg skjønner det er helt for jævlig, og at alt er bare dritt. uansett hva jeg sier så kan det ikke hjelpe på sorgen. men mitt råd er bare det at: ta dere en pause, prøv å nyt livet og ikke tenk på barn akkurat nå. bare en liten stund for å samle krefter.. TIL DERE ANDRE!!::: de fleste av dere har barn, men tenk om dere var prøvere selv. bare sett dere selv i den situasjonen hennes. og jeg tror grunnen til at HI valger å begynne med pilla er for å slippe å tenke på det.. for å ha sex for nytelse at det ikke skal bli en jobb. går hun på pilla er det helt sikkert at hun ikke blir gravid. istede for å tenke og stresse etter seg,, enn om?? hva hvis? kanskje denne gangen? man blir like stressa og oppgitt når mensen kommer igjen. går man på pilla regner man med at den kommer!!! skjønner dere? er det så vanskelig å forstå? er dere så dumme!!! aaah blir så oppgitt selv jeg
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #20 Skrevet 27. desember 2009 Hvorfor drar til ikke til legen for å utredes? Gir du opp uten å vite om dette går an å fikses eller ikke?
Tired mama Skrevet 27. desember 2009 #21 Skrevet 27. desember 2009 Forstår godt frustrasjonen din! Et ikke gøy å prøve og prøve mens alle rundt en blir gravide. Jeg har vært i din situasjon. Har til og med hatt venninner som tok abort etter one night stands og sånt. Føltes helt for jævlig!! Men vi ble da gravide til slutt vi også. Brukte 15 mnd. Har flere venner som har slitt lenger og fått profesjonell hjelp. Så ikke gi opp helt enda. Du snakker nok om sterilisering fordi du er fortvilet. Du hadde nok ikke blitt det uansett... :-) Slutter aldri å forundre meg over hvor mange dårlige damer det finnes her inne som finner på å lire av seg slike svar som du har fått over her... Overse dem! Kom dere til legen og forklar problemet deres! Føler på meg at dere kommer til å få en liten etterlengtet baby! Lykke til! Og trøsteklem fra meg!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #22 Skrevet 27. desember 2009 til HI: i stenden for å slenge dritt, så gir jeg heller tips, før du går så drastisk til verks... har du og mannen vært hos legen og sjekket dere, at dere faktisk kan få barn? om dere har det, og alt er ok: ikke tenk så ekstremt mye på at dere SKAL/MÅ bli gravid, ikke fokuser på det, og bli oppslukt i tankene på det.. dette kan gi negativ virkning! tro meg.. har selv slitt med dette, var prøvere i nesten 8 år før det enderlig klaffet, og for at det skulle fungere, måtte vi gi slipp på "bli gravid" tankene våre.. bare la naturen gå sin gang.. vi ga opp håpet rett og slett, sluttet å tenke på det, og prøvde å godta et liv uten barn, og etter to månder med denne innstillingen, så var vi vist graivd!! nå, 3 år senere har vi to nyderlige barn.. kan virkerlig forstå tanken din, enda mange her mener du er barnslig og alt dette.. men ikke bli påvirket av dem, de fleste av dem vet nok ikke hvordan det føles å slite så lenge... synes hvertfall du bør utsette tanker om sterilisering :-O
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #23 Skrevet 27. desember 2009 Jo, jeg trenger pilla, for jeg har blitt gravid før, men mistet.. Det ser ut til at livmoren min ikke har det rette "miljøet" for å få et foster til å utvikle seg skikkelig, og støter ut fosteret.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #24 Skrevet 27. desember 2009 Hvor lenge har du prøvd? Og hvor "hardt" har du jobbet med dette, fysisk og psykisk? Jeg vet om et par som hadde prøvd i flere år, og som hadde prøvd IVF en gang og alt uten resultatet de ønsket. De skulle til på ny runde med IVF, men fikk beskjed om at de kunne vente til etter bryllup og bryllupsreisen, slik at de kunne nyte dette og slappe godt av før de begynte igjen. Gjett hvem som kom gravide hjem fra bryllupsreisen? Helt med naturmåten og uten å tenke over det:) I dag har de 2 tette barn, og de er ferdig og fornøyde med dette:)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #25 Skrevet 27. desember 2009 Endelig noen som skjønner meg.. Jeg føler meg nå som en rugemaskin som ikke virker, som jeg skrev har livmoren min vansker med å la et foster utvikle seg, legen sier vi har omternt 10% sjanse for at det skulle gå av seg selv, prøverør er heller ikke anbefalt, da det er i livmoren problemet ligger. Det er utrolig vanskelig å ikke tenke på å skulle bli gravid når man prøver.. Jeg har snakket med legen om sterilisering, og han har gitt klarsignal for det, hvis jeg går med på å ta ut egg, i tilfelle surrogatmor engang kan brukes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå