Gå til innhold

Hvem måker hjemme hos dere da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater mengder med snø:( Jeg har måkt bort til garasjen og mannen fikk gleden av å måke hele veien opp til garasjen. Sykt mye snø..... jeg kommer til å ha vondt i kroppen leeeenge, men mulig jeg fikk forbrent noe av ribba da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifjor: vi delte.

I år, når vi kommer tilbake til Østlandet igjen.. Da blir det samboeren. Jeg har ikke sjangs. Til neste år: Vi deler. Jeg syns det er såå gøy sammen med hund og barn :o)

Skrevet

Her er det mannens ansvar å måke så han har hatt nok å gjøre siste uka ..hehe

Skrevet

Er ikke noe snø å måke her, men vi pleier å bytte på. Er nok mannen som måker mest da. ;o)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Om jeg ikke skal bli sengeliggende resten av jula, så får gubben ta det... og det har han gjort :)

Skrevet

Nå had det kommet lite snø her i Nordvest så langt, men det lille som ble måket tidligere var deg jeg som gjorde siden jeg var her hjemme da. Ellers så deler vi på det ganske likt, som vi deler andre syssler. Feks sto mannen for det meste av matlagingen på julaften.

Skrevet

Vi bor i rekkehus, og har en mann som kommer og brøyter for oss. Deilig! :) Så slipper vi å tenke på hvem av oss som skal måke i det hele tatt... ;)

Skrevet

Stort sett meg. Om mannen måker en sjelden gang måker han hun en tynn sti der det ikke er plass til vognen.

Jeg sto også å måkte 3 dager over ul termin med nr.2

Skrevet

begge...

Jeg synes det er moro, men vi har feser da

Skrevet

her gjør vi det alle sammen, + at svigermor hjalp til i dag, for hun hadde en nedsnødd bil her hos oss.kom seg ikke hjem i går ....

så nå er vi ferdige med å måke frem 2 biler,1 lastebil, parkeringa foran garasjen og oppkjørselen....tok oss 4 timer i dag....

så nå er mannen på jobb ....

Skrevet

Som regel tar mannen det tyngste imens jeg tar skuffa ved siden av.. Men nå er jeg gravid med bekkeløsning.. Heldigvis har svigerfar kommet med freseren og tatt alt for oss nå, så nå er det sååå fint her!

Tror nok det blir innkjøp av freser på oss, innkjørselen vår er laaaang ja!

Skrevet

Jeg måker stort sett, men så liker jeg det igrunnen. Hater vi noe tar vi annenhver gang, eller bytter det bort fullstendig. Jeg vasker aldri gulv, legger aldri på plass tøy eller tar ut søppla/kildesorterer, men vasker badet hver gang og lager hverdagsmaten.

Skrevet

han måker trappa, for der står han å røyker.. Jeh tar vanligvis resten der ikke skæret fra traktoren kommer til + der bilen har sperret.

Men, sender jeg ham ut for å måke, så måker ham.. Men orker ikke mase hver gang heller

Skrevet

Jeg begynte (06.15 om morgenen, for å kjøre mamma til flyplassen). Da hadde det snødd 30cm på mindre enn et døgn. Så litt mørkt på å nå flyet, så mannen kom ut og hjalp (vi hadde kun spader, så i motsetning til naboene som hadde sånn svær greie som man skyver foran seg, var vi tøffinger). Etter mamma var kjørt og bilen tilbake i gården, finspadde jeg mens mann og barn var inne. Etter det er det mannen som har "spadd", dvs lånt liten hjullaster på jobb og brøytet gård og halve gata på lillejulaften :o) Sånn vanligvis har vi ikke snø som blir liggende, så da trenger vi egentlig ikke måke. Syns egentlig det er litt deilig å få bruke kroppen litt i fred og ro på ting jeg ikke gjør hver dag, så jeg syns ikke måking er pyton sånn sett. Ikke det at det faller inn under kategorien "koselige fritidssysler" av den grunn, men kjekkere enn å brette tøy.

Skrevet

Vaktmesterfirmaet! Greit å bo i leilighet når det er så mye snø. Men har snart en meter snø på verandaen :-)

Skrevet

Vaktmesteren :-D Han har både traktor og fres.... Han er ute straks det begynner å snø! Hurra for vaktmesteren :-)

Skrevet

Stort sett jeg som har gjort det til nå(er hjemme), men gubben tar mindre viktige områder som verandaene når han er hjemme =P Hender han MÅ ta hvis han ikke kommer ut om mårran uten. I mårra stikker vi ut alle sammen tenker jeg, hvis mellomste ikke spyr mere da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...