Gå til innhold

utro-fortelle eller ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var utro 5-6 ganger i løpet av de første tre årene vi var sammen, har vært sammen i snart 15 år nå, og aldri fortalt det til ham. Har ikke plaget meg nevneverdig, gjort er gjort og spist er spist, så tenker vi ikke mer på det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du forteller det eller ikke (det må DU finne ut av selv) så syns jeg du allikevel skal få ordnet med rådgivning.

Dette var kanskje godt for din del, slik at du fant ut at du elsker mannen din og du angrer. Og at gresset ikke var grønnere på den andre siden.

Allikevel må du også tenke etter at du faktisk elsker han og ikke blir bare pga dårlig samvittighet.

Du må jobbe hardt i tiden fremover.

Det er ikke sikkert det er omvendt. Det kan du aldri vite. Men, da jeg fikk vite det sist - for noen år siden at jeg var blitt bedratt syns jeg det tåpeligste han gjorde var å trygle meg om å bli. Forteller man det, bør man være obs på at parten går. Og det må man ta ansvaret på, slik det er.

Ønsker deg lykke til.

Jeg vet hvordan du har det. Men jeg vet også hvordan mannen din vil få det om du forteller det.

Jeg kan forresten bare si at det var samboeren som var utro for 2.5år siden. Jeg ville ikke gå fra han og jeg har holdt sammen. Og jeg har tilgitt, men ikke glemt. Jeg var aldri sjalu før, nå er jeg så sjalu og sliter til tider. Derfor er jeg så oppmerksom på at jeg viser at jeg ikke er utro.

Det er ikke alt jeg forteller her, så om du vil vite mer kan du sende en PM.

Skrevet

Glemte å legge til at jeg aldri kunne tenkt meg å være utro nå, men den gang var jeg ung og usikker, og tengte bekreftelse fra andre på at jeg var attraktiv.. Nå får jeg all bekreftelse jeg trenger hjemme! :)

Anonym 14:39

Skrevet

Jeg kan bare svare på dette raskt også: Jeg skulle dengang da ønske han hadde fortalt det - da det skjedde. Samtidig vet jeg at hvis han hadde gjort det da, ville jeg slått opp. Da bodde vi ikke sammen og da ville det vært lettere for meg å stikke.

Når han fortalte det, ble han nødt til å gjøre det pga noen omstendigheter - og jeg sa 5min etter han sa det, til søstra mi i tlf: Jeg kommer ikke til å gå fra han. Men jeg har det sååå vondt og hadde aldri trodd han skulle være utro.

Dessverre har det noe å si når man forteller det og hvordan det kommer frem også.

Jeg kan med hånden på hjertet 100% si at hvis han fortalt det da det skjedde - jeg hadde gått. Det ble fortalt 3mnd etterpå. Og vi ER fortsatt sammen, 2.5år etterpå..

Skrevet

du har aldri følt for å si det etterpå?jeg er så redd for at jeg skal slite med dårlig samvittighet at det blir uutholdelig å ikke si det,eller at det skal komme frem på en el annen måte om mange år og vi kanskje har det bra sammen,

tenkte på å gjøre det slutt. så slipper han å få vite det. eller bør jeg si det om jeg gjør det slutt? kanskje best å si det er slutt,at jeg har vært utro så har han noe å hat meg for og kommer seg videre..off..blir gal!!

Skrevet

Du må for all del ikke gjøre det slutt og fortelle etterpå at det er fordi du har vært utro.

Om du skal fortelle det, så la han ta valget etterpå.

Om du velger å gjøre det slutt fordi du har vært utro, høres det jo ut som om du hadde det bedre mens du var utro og ikke angrer deg.

Skrevet

du sier noe der. det må jeg iallefall ikke gjøre. vet han kommer til å hat meg om han får vite det og jeg ikke har sagt noe. det kan det jo hende han gjøre når han får vite ........off nå bare griner jeg.greier ikke dette...

ser han for meg,hvor såret han blir:(

Skrevet

Hvor lenge siden er det du har vært utro?

Han vil nok bli veldig såret ja.... Men om du absolutt ikke greier å holde deg, bør du si det nå og ikke vente lengre.

For meg virker det som om du kommer til å sprekke en dag ser du, og da er det like godt å si det så raskt som mulig enn å vente........

Skrevet

Signerer det NisseTøsa sa, og sender deg også en klem.

Skjønner at dette er vanskelig. bare ikke gå fra han for å gå fra han.

Du må JOBBE for å fikse forholdet, ikke bare gi opp så enkelt som du gjør. (Slik jeg får inntrykk av). Om mannen din blir, må du jobbe enda mer.

Skrevet

en uke siden. vi feirer jul hver for oss så kan ikke si det om jeg vil nå. kan ikke si det på tlf.

unnskyldte meg selv med at det var slutt lell. men så etterpå viste det seg at jeg kanskje ikke vil det lell.:(

Skrevet

14.39 og 14.41:

Jøss,måtte du være utro for å få bekreftelse fra andre på at du var attraktiv....det er sprøyt da.

Har fått bekreftelse på det mange ganger av andre jeg uten å måtte være utro av den grunn.

Utro 5-6 ganger...fysj....stakkars mannen din.

Utro 1 gang og deretter angre kan jeg kanskje godta...men jeg ville blitt enda mer skuffet om jeg ikke fikk vite det og det kom frem senere...og jeg ville hatt skikkelig problemer med å stole på han senere eller på en annen også senere om jeg hadde valgt å gå.

Jeg ville nok sagt det om det var meg.

Skrevet

Vel. om du så skal si det kan du si at du ikke ville ødelegge hans jul også. (for regner med at du har hatt en del å tenke på nå i julen rundt dette) Dvs, du ventet med å si det til han, for å ikke ødelegge julen hans.

Du får si det til han som det er, slik du følte det da og slik du føler det nå.

Og at han får ta ett videre valg om han vil fortsette med deg.

Ett godt tips om dere vil fortsette er å ta i bruk familierådgivning e.l

Skrevet

Si det. Han mister nok tillit til deg men tillit er noe man kan bygge opp igjen.

Sannheten kommer alltid for en dag. Så bedre du sier alt akkurat som det er. Elsker han deg kommer han over det. Alle kan gjøre feil.

Ærlighet varer lengst!

Skrevet

jeg hadde ikke fortalt det. var selv utro flere ganger tidlig i forholdet, og han visste det. noe jeg ikke visste.

det ble slutt etter 2år, og jeg hang sammen med han jeg var utro med i noen mndr.

nå har jeg funnet sammen med xn, har vært sammen et drøyt år og venter nr 2 i sommer :)

veldig uenig med hun over her at man er utro for å få bekreftelse fra andre. det var min grunn, og jeg vet, mange andres..

Skrevet

redd han elsker meg for mye til at han greier å se meg i øynene igjen etter noe slikt. han hadde aldri trodd at jeg kunne gjøre noe slikt. ikke jeg heller, men der ser jeg hvor feil en kan ta. skal aldri si aldri mer, og aldri dømme andre.blir mer og mer usikker på hva jeg skal gjøre. om jeg ikke sier noe og han aldri får vite noe vet jeg at vi kan få det bedre enn på lenge. men er på en måte på en løgn da.. og om han får vite det så blir det verre enn noen gang og vi er kanskje historie for godt..

Skrevet

Vel, det var sånn for meg i alle fall.. Pluss at det var spennende.. Hadde bare hatt sex med to før jeg møtte samboeren min, og begge gangene var skuffelser, så jeg vet ikke, jeg ville på en måte få noen flere erfaringer og erobringer, men samtidig ville jeg ikke gi slipp på kjæresten.

Var ung og umoden, men nei, har aldri tenkt på å fortelle ham det. Aldri vært redd for at det skulle komme ut heller, mannen min er en type som andre menn helst ikke ypper seg med, så var aldri redd for at noen skulle fortelle det videre..

Anonym 14:39 og 14:41

Skrevet

nå sitter jeg og er om mulig enda mer fortvilet. vet ikke hva jeg føler. om jeg vil /bør fortsette med mannen min,om jeg skal fortelle det eller ikke. sett på parterapi hos modum bad osv,men vet ikke.

hadde bestemt meg for å gjøre det slutt før dette skjedde. ,men så skjedde det og jeg ble bare lei meg..off.. hater livet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...