Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 Utrolig at det går an å syte så j.....over en eller to julegaver. Man burde heller være glad for at man i det hele tatt fikk noe. Og når det gjelder gaver til barna....er ikke det mer viktig at barna blir glad for gavene, enn hva dem koster? Sønnen til søstra mi fikk flere og dyrere gaver enn sønnen min (selv om dem nesten er like gamle), men han bryr seg ikke om det i det hele tatt. Han ble kjempe glad for det han fikk, og jeg er bare takknemlig at vi i det hele tatt får gaver. Og jeg for min del, har i år gitt flere gaver enn det jeg har fått, men er alikevel takknemlig for det jeg har fått. Å syte over julegaver var noe jeg gjorde da jeg var 10-11 år? Grow up.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #2 Skrevet 26. desember 2009 endelig noen andre som har skjønnt det! er dritt lei av sytekjærringer!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #3 Skrevet 26. desember 2009 Bla bla bla...Ja, du er moralens bestevenn. Jeg selv må si at det er surt å bruke masse tid og penger på venner eller familie, som ikke gjør det samme tilbake. Selv fikk jeg masse fint, men fra min farmor (som jeg kjøpte en flaske vin og en kroppspleiebehandlig til 750kr til) fikk jeg et sengesett. ET sengesett...ikke to. Vi har to dyner og to puter i sengen, iogmed jeg og samboer sover i samme seng. Så da må jeg dra å kjøpe et sett til da. Bare rør egentlig! Hun er millionær, og har ingen andre å bruke pengene på. Kjip! Så man har LOV til å bli litt oppgitt og litt skuffa!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #4 Skrevet 26. desember 2009 Nei, man har ikke lov til det. Det er ingen selvfølge at man får gaver!! Forvent ingenting! Da blir du glad for det du får.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #5 Skrevet 26. desember 2009 Det er en selvfølge at man får pakker, når man gjort avtaler på forkant. For min del kunne man gitt beng i alle pakker egentlig, for da hadde jeg kommet bedre ut av det økonomiskt tilslutt. Men når de fleste sier at de skal kjøpe gave, så må dessverre jeg og kjøpe gave, og da tar jeg meg både tid til det og råd til det, for å "bytte dritt" er bare unødvendig.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #6 Skrevet 26. desember 2009 Har dere bare en eneste seng i huset? Vi har dobbeltseng med to dyner vi også, men i tillegg har vi dyner og ekstra sengesett i tilfelle vi får GJESTER. Får dere aldri gjester, dere da? Kanskje ikke så rart med den surleppa du fremviser. Gå og kjøp deg enda et sengesett du, så får dere være i fred.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #7 Skrevet 26. desember 2009 Da får jeg være moralesn bestevenn sammen med HI. Jeg gir også flere gaver enn hva jeg får tilbake. Jeg gir for å glede noen, og KUN derfor! Om det ikke er derfor du/dere gir gaver til familien, om du føler at det er noe som må gjøres siden dere kun er i familie og det er en plikt, da vil jeg anbefale at dere ikke gir gaver til hverandre, men heller samles og gjør noe hyggelig/gir noe til veldedighet:) Fortsatt God Jul til alle sammen her inne:)
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #8 Skrevet 26. desember 2009 For din informasjon så har vi bare en seng ja. Bor i en liten leilighet, så GJESTER blir det få av!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #9 Skrevet 26. desember 2009 noen tar til takke med lite.. selv om de er verd mye mer!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #10 Skrevet 26. desember 2009 Det bryr meg ikke om jeg gir flere pakker, men syntes det er dårlig av folk at de ikke bruker mer tid på pakkene. Virker som om de tar seg en kjapp tur til byen for å smelle sammen noen pakker. Derfor skal jeg slutte å bruke tid på presanger. Skal dra på nille neste år og bare kjøpe masse ræl. Det jeg mener, er at ting trenger ikke være dyrt, men når man gir noe til mennesker man kjenner, burde man gi noe man vet faller i smak, eller noe som tilfaller nødvendig hos mottaker. Så jeg holder fremdeles på det jeg sa i sted. Man har LOV til å bli skuffa.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #11 Skrevet 26. desember 2009 Aldri overnattingsgjester på en madrass? Ingen planer om gjesteseng en gang i fremtiden? Tenk litt mer positivt, så skal du se humøret stiger. Ønsker deg god bedring.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #12 Skrevet 26. desember 2009 Humøret mitt er på topp, det. Så ikke tenk på det Aldri overnattovernattingsgjester.Ikke før vi får huset vårt. Har alt for liten plass til overnattingsgjester nå med 40kvadrat, så get over it. Men at jeg må ut med 149kr for å gjøre sengetøyet komplett, er teit. Blir nok å gi bort til frelsesarmeen, eller fretex. Derfor mener jeg at man burde tenke litt når man kjøper gaver til andre. Iallefall så nær familie.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #13 Skrevet 26. desember 2009 Ja, man har jo lov til å føle seg skuffa. Men å syte som drittunger over noen gaver er rett og slett for dumt!!! Voksne mennesker som syter over gaver dem får, er rett og slett smålig. Dere som syter sånn, neste år får dere kutte ut å kjøpe gaver, så slipper dere å bli skuffa. Herregud!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #14 Skrevet 26. desember 2009 Jeg er enig med HI,mye syting her. Selv er jeg kjempeheldig, har masse familie jeg får gaver av.Så jeg får mange gaver. Min beste venninne har ingen familie (untatt mann og barn).Hun gir dyre gaver,men de får få gaver igjen. Derfor velger jeg å gi mange små gaver til barna hennes. Slik at det blir fullt under treet der og. Og til dere utakknemlige- det er ingen selvfølge at man får gaver. Det er kun de snille som får gaver.Ikke utakknemlige beist! :-P
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #15 Skrevet 26. desember 2009 " Og til dere utakknemlige- det er ingen selvfølge at man får gaver. Det er kun de snille som får gaver.Ikke utakknemlige beist! :-P" Der traff du spiker'n på hodet, 19.54. Hehe.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #16 Skrevet 26. desember 2009 Det må da være lov å bli skuffet over gavene syns jeg...
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #17 Skrevet 26. desember 2009 Det er lov å være skuffet over gavene ja, men jeg mener man skal ta imot en gave med et smil uansett hva det er. Er man skuffet så hold det inni deg. Det høres fryktelig smålig ut med all klagingen. Jeg har en søster som aldri er fornøyd med gavene de eller ungene får. Hvert år drar hun å bytter det meste, greit nok det. Men....jeg synes rett og slett ikke det er noe gøy å gi gaver til henne når jeg vet hun aldri blir fornøyd. Jeg kjøper og gir gaver med glede, og forventer ikke å få like mye som jeg gir, og det gjør meg ingenting om jeg gir til noen og ikke får noe tilbake. Noen har dårligere råd enn andre, det må man bare godta.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #18 Skrevet 26. desember 2009 Hun farmoren med sengesettet, hadde jeg gitt et vondt spark i ræva!!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #19 Skrevet 26. desember 2009 Nei, det har du ikke lov til. Bruk det på gjestesengen - man har ikke lov til å bli sint for gaver, ga du din farmor dyr gave fordi du ville ha dyr gave tilbake? Var det ikke nok for deg med "masse fint" som du fikk fra andre? Du har virkelig ikke forstått hva julen handler om. Stakkars deg...
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #20 Skrevet 26. desember 2009 Du burde skamme deg, din utakknemmelige unge!!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #21 Skrevet 26. desember 2009 Den som fortjener et vondt spark i ræva er det bortskjemte barnebarnet hennes!
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #23 Skrevet 26. desember 2009 Jeg fikk hjemmestrikkede sokker med min bestemor hver jul og jeg satte stor pris på de etterhvert.. (kanskje ikke da jeg var tenåring, men etterhvert som vettet voks) Da hun var liten fikk hun en appelsin hver jul med sine foreldre, og gledde seg til å spise den med en sukkerbit i. Folk har litt feil prioriteringer nå for tiden, virker det som. Trist at det skal være et sånt materialistisk fokus. Jeg får to gaver hver jul nå som voksen og har ikke gaver som førsteprioritet lengre. De kommer faktisk ganske langt ned på lista. Mat, fridager, familiehygge og venner er viktigere.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2009 #24 Skrevet 26. desember 2009 Hvorfor er det så "fy-fy" og være skuffet over gaver?! Det er da en normal reaksjon og bli skuffet hvis man avtaler en pris og man får en myyye billigere gave enn det man hadde avtalt den skulle koste?! Eller som kusinen min gjør,passer alltid på og gi meg en laang detaljert ønskeliste hvor ALLE ønskene koster vesentlig mer enn de gavene hun gir meg. Klart jeg blir skuffet da! Derimot blir jeg ikke skuffet over å få billige gaver av noen som har dårlig råd! De har som regel ikke de dyreste ønskene selv heller.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #25 Skrevet 27. desember 2009 DU burde skamme deg, 21:24, for et barnslig innlegg. Alle kan få reagere akkurat som de vil. Møkkafitte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå