Gå til innhold

Tuuuusen takk til NAV!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med å se fornuften her? Kanskje en med depresjon og angst hadde hatt mer nytte av psykolog enn bil? Begge deler blir betalt av Staten!!!!

Snakk om å ikke klare å skille saker her......*rister bare på hodet*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke umulig du fikk avslag rett og slett fordi nav ikke har noen knagg å henge ett slikt lån på.

De lever etter utrolig firkantede regler.

Kanskje løsningen din heller hadde vært å søkt om uførebil...

Jeg vet om flere som har fått det pga samme grunner som du oppgir.

Men, vær beredt på å kjempe litt, å klage er fullt lovlig.

Og sikkert smart å ha med en god legeattest på at du trenger bil også :o)

Lykke til HI, alt ordner seg vettu :o)

• 2 uker senere...
Skrevet

tusen takk til alle de som har svart meg! har ikke tenkt på det med uførebil nei. kanskje det kan være en mulighet.

Ja jeg går til psykolog. Og det er IKKE gratis! Dessuten er det ikke bare å flytte til ett anna sted med 2 unger som har barnehageplass her.. da er jeg jo like langt...

HI

Skrevet

Til alle dere idioter som har svart så frekt på innlegget til HI. Håper inderlig at dere blir alvorlig syk og må kjempe mot nav og andre innstanser

Skrevet

HI skriver:

"De kunne gjerne ventet til etter nyttår med å sende meg avslag!"

Så da skal ansatte i NAV unngå alle søknader som får avslag i desember da??? Du hører sikkert selv at det er dumt...

De sitter og gjør jobbben sin, om det er å gi avslag eller innvilgelse. De kan da ikke legge unna alle søknader som er avslag.

Nei, noe så latterlig!

Skrevet

At de i det hele tatt avslo søknaden er vel heller latterlig . Fuck NAV

Skrevet

Kanskje du kan være dagmamma hjemme hos deg selv? Eller jobbe med networkmarketing, det har jeg hevet meg igang med :) NuSkin Enterprises, og det er helt fantastisk med muligheter :)

om man søker på finn.no finner man billige biler, spørs om noen er nært deg.. Ikke noe man vil ha barna sine i kanskje, men alt er bedre enn ingenting :)

http://www.finn.no/finn/car/used/result?PRICE_FROM=1000&keyword=4000&PRICE_TO=10000&sort=2

Skrevet

Anonym 19:05

Nei, det er ikke latterlig at en søknad blir avslått. Hvis du er HI, så står det vel i vedtaket ditt hvorfor du får avslag...

Skrevet

Hvor er barnefar inni her? Kan ikke han bidra litt???

Skrevet

Helt vanvittig å høre folk syter over NAV.. Og at nav ikke ville betale bil for deg? Seriøst? Du høres jo ut som tidenes mest tiltaksløse sjel som bare skal ha og ha og ha.

Vet dere hvor heldige vi er som i det hele tatt har nav? At vi FÅR penger når vi er syke og hjemme med barn? Lang permisjon, penger i ytten og bytten..

Tenker noen av dere hadde hatt det godt av en reality check i statene! Sambo er fra usa, og han er jo helt sjokkert over hvor bra vi faktisk har det. Slutt å klag, gjør noe med det selv. Latsabb.

Skrevet

skal si hvor barnefar er: han bor ikke sammen med oss. han har hatt store rusproblemer så han kunne ikke bo med oss!(noe han jobber med og har kommet langt med)

Jeg har ALDRI sagt at jeg skal HA bil av NAV! Jeg søkte om bilLÅN igjennom dem fordi jeg ikke får billån i vanlig bank med Rehab.penger.

Disse pengene får jeg fordi jeg er syk og ikke kan jobbe i en vanlig jobb!! Jeg hadde ikke trengt å gjøre noen ting. kunne dasset hjemme og fått det samme utbetalt! Men det ønsker jeg ikke. jeg vil gjøre noe!!! det er der bilen kommer inn i bildet... om jeg hadde hatt bil kunne jeg lettere fått meg en praksisplass. den forrige plassen brukte jeg 3-4 timer for å komme meg frem og tilbake. det slet meg fullstendig ut. og det ble ett styr å rekke å hente barna i barnehagen!

DERFOR!!!

Skrevet

Få taxi, jeg var i samme situasjon som deg, men fikk avslag, fikk istedet tilbud om å bruke taxi , betalt av NAV, snakk om økonomisk sans:=), systemet er jo helt latterligt

Skrevet

Herregud, for noen holdninger enkelte viser her! Håper ikke dere gir dem videre til barna deres. Men mulig dere ønsker egoistiske, fordomsfulle, usympatiske barn, hva vet jeg?

Skrevet

Har lest denne tråden og jeg fatter ikke...hvorfor skal NAV gi stòtte til billån? Helt utrolig hva man mener man har krav på i dette landet. Vet dere hva man får av stòtte i andre land?

Det er mange familier som ikke har råd til bil. Syk eller ikke, du skal være glad du får rehabilitering!! vr glad du ikke sitter i USA eller annet sted med dårlig medical ins. og ingen statlig stòtte i det hele tatt!!

Mye skal ha mer....

Skrevet

Ser ut til at mange som har svart deg her, overser at du har søkt om LÅN. Men uansett, det er dessverre ikke alltid ting går helt som man ønsker.

Nå er det en liten stund siden du fikk avslaget ditt ser jeg. Har du prøvd å se etter andre løsninger? Det er kanskje vanskelig å løpe rundt til andre instanser hvis du har angst. Finnes det muligheter hos NAV til å få hjelp til den prosessen? At noen kan backe deg opp og hjelpe deg til å se andre løsninger og hjelpe deg gjennom prosessen?

Har mitt første møte med NAV nå pga en vanskelig fysisk situasjon i øyeblikket (gravid). Så langt syntes jeg de har vært veldig greie, hyggelig og hjelpsomme. Det kommer vel an på hvem man treffer, og kanskje hvor i landet man bor. Men mitt inntrykk er faktisk at de er der for å hjelpe, ikke for å lage det kjipt for meg. (ihvertfall foreløpig)

Skrevet

Jeg har fått med meg at det er lån. Men det er da ikke for mye forlangt at man skal kunne betjene lånet. hvor i verden får man lån hvis man ikke kan bevise seg betalings dyktig?

jeg ònsker henne masse lykke til og håper hun finner en lòsning, men det er ikke samfunnet sin skyld at hun ikke får billån. Folk ender opp i vanskelige situasjoner hele tiden.

Det er mange som sliter.

Skrevet

man kan ikke sammenligne seg med andre land. vi bor i Norge...

jeg ønsker dette for å komme meg ut igjen i jobb. for å tjene egne penger etterhvert. ikke motta stønad!!

Jeg skal snakke med sosionomen som hører til psykologene der jeg går.

Hun er veldig flink å hjelpe.

Det er ikke like lett å løpe rundt å ordne alt selv nei.Angsten gnager uansett hva en skal gjøre..

HI

Skrevet

Eneste som hjelper når det gjeder NAV, er en advokat. Snakker av erfaring. Du har sikkert rett på fri rettshjelp også:)

Skrevet

Jeg kan faktisk betjene ett lån.. er derfor jeg ikke får lån hos de.Litt merkelig igrunn!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...