Gå til innhold

BILLIGE middager???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal nedbetale noen saker fra og med januar,og det blir ikke akkurat så mye penger til overs når alt det faste og disse sakene er betalt.

noen som har tips til billige middager??

tenkte å handle inn for en stund,så vi ihvertfall har mat i skapet/fryseren her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er i samme båt. Har vært det i 1,5 år nå. Fortsatt endel igjen å nedbetale, så vi må klare oss med 3000 kr i mnd i mat. ;) Vi kjøper inn for 2 uker om gangen.

* Kjøper en pakke pølser og 4 poser med potetmos, det blir 2 middager. Pølsepakken kan ligge ett par dager i kjøleskapet.

* Ellers er faktisk ikke lasagne så dyrt hvis du kjøper first price eller andre billigmerker av kyllingkjøttdeig.

* Kyllingkjøttdeig (first price) og pasta (first price eller europris) med pastasaus (first price sin pastasaus syns jeg ikke noe om).

* Minipizza. Kjøp en pk med pitabrød og så har europris slike pizzafyll på hermetikkboks. Smør på. Legg ekstra ost og tomat på hvis ønskelig.

* Ellers hopper vi noen ganger over en middag, og heller spiser f.eks first price sine hvitløksbaguetter. De er kjempegode.

Spiser mere slags middager enn dette altså.. ;) Men de jeg kom på i farten som er ganske billig.

Det dyreste man kan spise er imidlertid uten tvil TACO!

Skrevet

Takktakk!

Flere tips mottas med enormt stor takknemlighet!!

Dette blir tøft,men heller et par år hvor det er "trangt",enn å fortsette med det surret som er nå.

Skrevet

Vi handler engang i mnd. da fylles det opp med hermetikk, kjøtt som fryses og pålegg. Melk og noe frukt og grønt må kjøpes ekstra.

Vi bruker veldig mye kyllingfilet. Vi kjøper de store pakkene og kutter opp og fryser i posjonspakkninger. Vi er 6stk i familien og det rekker med 2 1/2 kyllingfilet til alle oss, når vi har det i gryter, wok eller lasagn. Vi blir mette og vel så det, men vi kaster minimalt. Blir lite restemat til dagen etter også. Vi har noen kyllingfileter vi fryser ned en og en i pose også, så er det enkelt om det er flere til middag endag. har vi hele kyllingfileter til middag, må vi ha en hver og da blir middagen dyr.

Kjøttdeig fryses ned i posjonspakkninger det også, kjøper butikkens egen laget for den har ikke salt og vann i seg og lettere å få det vi trenger.

Pølser fryses ned, noen kuttet opp og delte. som kan brukes til pizza, gryter og annet.

vi har posemat i skapet som vi pleier å bruke. Feks lasagn, supper, gryter, saus osv. Vi lager ofte mat av en pose, men bare som basis. Betasuppe blir lapskaus, gryter og mye annet.

i hverdagen har vi ikke tid til å lage alt fra bunnen av, så da er posemat som basis veldig kjekt.

vi spiser mye pålegg som har lang holdbarhet på, så det er ikke noe problem. Ost holder seg en mnd, salami, skinke, skinkeost, kaviar, syltetøy, fiskepudding som er ypperlig til pålegg og middag. Vi har ofte mer spennende pålegg når vi har handlet, da kjøper vi også noe som ikke holder seg så lenge, men da har vi noen dager vi fråtser i masse forskjellig pålegg, før vi vender tilbake på gale trakter.

Billige middager vi har.

Wok

Pølsestroganoff

Supper med hjemmelagede rundstykker

Kyllinggryte med ris

Pizza

Gryteretter

Lapskaus

Pølser og potetbåter

Grøt

Pannekaker

Stekt ris

Pastaretter

Ostesmørbrød, er ofte sånn rett før lønning middag om det er litt skralten i skapet. men ungene elsker det, de vil jo helst ha det hver dag.

Skrevet

12:38 her igjen.

Vil bare si at det er et must å handle mye av first price (eller butikkenes egne merker. f.eks euroshopper, landlord eller lignende). Vi hadde 290 000 kr å betale ned for 1,5 år siden. Men nå er det kun 70 000 igjen. Vi har levd ekstremt billig da ;) Dette går bra, supert at du/dere tar tak i gjelda. Regner med det er litt "dum gjeld" som det heter på måten du skrev det på.

Lykke til :)

Skrevet

Mye tullesaker ja,inkassosaker på telefonregninger,bompasseringer,studielån,forsikring,bokklubber,og en hel del annet tull(fra vår side)

Vi har tross alt et barn,og en til på vei,så nå skal vi jammen meg ha orden før de er større!

Vi har lenge levd over evne,med middager ute,handling av totalt unyttige ting(ser jeg nå i ettertid),og kan ikke skylde på andre enn oss selv.

Heretter skal ingen brev kastes,og post skal hentes hver dag!

Det er nesten litt gøy å sette opp budsjett,så lenge jeg ser fremover og vet at etter regn kommer solskinn:)

Vi kommer til å ha omtrent 3000kr å bruke på mat i mnd.

Takker de som svarer,og ønsker dere en riktig God Jul og et flott nyttår!

HI

Skrevet

Oj,dette var bra!

Tusen takk:)

HI

Skrevet

Billigmerkene butikkene fører.som landlord,euroshopper,coop xtra og first price må du holde deg unna,dette er dårlig mat uten kvalitet!

Handle inn ferskvarer fra ferskvaredisk en gang i uken og lag middager av dette,det er slettes ikke så dyrt,og kvalititeten er fantastisk!

Hadde jeg vært deg hadde jeg brukt litt flere år på å nedbetale gjelden,det er faktisk ikke mulig for en familie på to voksne,et barn og en til å overleve på kun 3000 kroner i måneden til mat.

Skrevet

For noe forbanna tull at billigmerkene er dårlig mat. Hvor i alle dager har du fått dette fra?

Vet du forskjellen på first price brød og andre typer brød?

First price er bakt noen timer før de andre brødene. ENESTE forskjellen. Billige pølser i forhold til for eks gilde sine pølser, er bare brukt forskjellige type krydder. Bare noen eks...

Er så absolutt ikke noe dårligere mat enn andre type matvarer. . . .

Skrevet

Ja for noe tull at det er dårligere mat. Du som sa det er nok en av de som er avhengig av Meny. og tror at ingenting er bedre..

God jul ;O)

Skrevet

Må bare kommentere!

De såkalte billig-merkene har gang på gang kommet bedre ut i tester enn etablerte, kjente merker. Det gjelder selvfølgelig ikke alt de har, men veldig mye!

Skrevet

Nei,her handler vi kun på ultra.de andre butikkene fremstår ofte som skitne og udelikate syns nå jeg.

Vi har en svigerinne som bruker mye av disse billigmerkene,og blir vi bedt dit på middag takker vi pent nei,for maten er slettes ikke noe god!

å handle kun i ferskvaredisk kan da umulig koste mer enn 2-300 kroner ekstra i måneden,og maten har kvalitet og god smak.

står på mitt,billigmerkene er ikke bra,antageligvis er de laget av resteprodukter!

Skrevet

For det første så er det langt til nærmeste ultrabutikk,og for det andre er da mat i ferskvaredisker dyrere.

Må vi først leve trangt,bruker jeg da ikke mer penger enn jeg må til bensin for å komme meg til en ultrabutikk,for å handle ferskvarer!

Tanken din er nok god,men tror ikke det er helt det som passer oss og vår økonomi,og det skal da være fullt mulig for oss å klare oss på 3000kr til mat i mnd,hvis vi bare planlegger litt:)

Ha en flott dag,damen som kun bruker ultra:)

HI

Skrevet

Hei.

LAg ukeplaner for middagen,ellermnds palner,foelg den alltid.

Lapsskaus

- kjoep 2 pk frone lapskuasblanding,tilsette ,middagspoelser eller kjoett,en terning med buljong oglitt ekstra purre.GOD og varm mat

- frosne groennsaker er billig,og nesten like sunne som ferske

- lag ting fra bunnen av, det er myemye billigere

- wok,obs selger store wokposer billig

-spis mye knekkebroed,husmann dobbelpakke knekke broed koster 12 -13kroner. knekkebroed er mye sunnere enn broed

- kutt ut brus,saft, reduser yougurtforbruket. Det er saa mye vi egentlig ikke trenger.

- vaskemiddel Zalo dugger til all rengjoering . man trenger ikke alt mulig dill dall liksom.

- toalettpapir og bleier er det mye og spare paa.

- du skrev minipizzaer med pita, det er jo dyrt med pita broed.(mener jeg til tross for at vi har sykt god raar,men har vert alene mor foer)

- Om dere skal spare penger lenge saa kjop jule og bursdagspresanger gjennom aaret.Mye fint aa faa paa salg.

Lykke lykke til.

Spoer familie og venner om aa faa arve toey og barneutstyr.Hvor bor dere og hvor gamle barn?

Skrevet

Skulle likt å se hvordan dere ser ut,dere som spiser disse resteproduktene til butikkene.

HI,noen få hundrelapper å avse i måneden til bedre mat og litt mer bensin har du da?Det er da vitterlig ingen som har så lite penger å rutte med,med mindre de bor på gaten!

Skrevet

13:35 er tydeligvis en av de menneskene som aldri mangler penger eller må tenke over bruken. Vi har og 3000 kr i mnd til mat og da har jeg 3000 kr til å kjøpe ting til meg og minsten i mnd ved siden av etter alle regninger er betalt.

Skrevet

Nå laget jeg denne tråden for å få tips til billige middager,ikke info om dårlig/bra merker.

Vi kommer garantert til å brude masse av de billige produktene,da dette er BILLIGST.

og se,er stort sett de som bruker disse merkene selv som har kommet med tips!all honnør til dere som svarer,takk:)

Skrevet

Hvor vi bor sier jeg ikke,da det er et lite sted på landet:)

barnet vårt er to år,og neste kommer om ikke så lenge.

men tusen takk fro tipsene!

Skrevet

jeg handler for ca 800 i uka, så 3200 i mnd det er inklusiv toalettartikkler og bleier og kattemat

vi er 3stk og en på vei.

jeg baker brød selv 1 gang pr uke og fryser ned halve brød.

pleier kun å handle på kiwi siden det er nærmest.

handler slite 1price (ser det er mange som nevner det) men har alltid kyllingfille, poteter, såpe,maisbokser o.l og sånn stor pk jasminris derfra.

Prøver å se på prisene når du handler og gå igjennom handlelista etter hver gang du handler- da finner du ut hva ting faktisk koster!

godterier og brus er dyrt og tilsvarer ofte 100kr av total beløpet!

Frukt er og dyrt- så det er unødvendig å handle mer enn man trenger!

sett gjerne opp middagsplan for uken når du skriver handleliste!

og hvis dere spiser mye kjøttdeig eller annet er det jo lurt å se i reklameblad og handle inn når det er billig :-)

vakemidler kjøper jeg i store bokser på FK- vare en evigheter! Samme med store frisør flasker shampoo og blsam som man kjøper på nettet- de varer jo nesten et år :-)

Jeg er ikke kjip når jeg handler men jeg bor på landet å har ikke bry til å kjøre flere ganger ned 2mil til butikken i uka!

før var jeg sikkert å handlet 3 ganger i uken til typisk 500 pr gang og da hadde vi jo aldri "mat i hus" Så det er mye å spare på å planlegge :-)

Vi har en del viltkjøtt og fisk i frysen ( som er egen fangst) og prøver å være nøye med å kikke på hva vi har der og i skapene før jeg lager handleliste og middagsplan!

ellers er det jo et tips å lage kake og boller å ha i frysen når man får besøk- så slipper man å tenke på å ha sånnt i skapet (for da blir det jo bare spist når man er kjesken) litt mer stress å gå helt ned i frysen å varme opp ;-)

Skrevet

Jeg kjøper lite av kjøttmaten til first price av den enkle grunn at jeg ikke syns det god mat. Men jeg kjøper masse toalettpapir, tacosaus og tacolomper, frosne grønnsaker, ost osv.

Vi kjøper sjelden ferskvaremat fordi det er langt dyrere, og handling på Ultra er når vi har ekstra penger og vil unne oss noe godt og morsomt.

Vi handler på coop og rema og gjør storhandel en gang i uken. Coop har ganske ofte store salg som 2,5 kilo kyllinglår til 50 lappen og den stilen der.

Vi bruker heller ikke vanlig kjøttdeig, bare svin eller kylling, på rema er denne langt billigere! Brus finnes knapt i huset, drikker saft eller vann. Mye poteter og lapskaus, hjemmelagde kjøttkaker, kyllingboller osv. Supper med røkte kjøttpølser og grønnsaker osv.

Vi har budsjett på 4000 kroner, og har det helt godt, men over jul ønsker jeg å redusere ltit og skal leite opp mer billig mat.

Kyllingboller med litt karri og ris er forresten utrolig god og KJEMPEbillig mat!

First price er ikke dårlig mat, og for oss vanlige folk som må tenke litt over kronene vi bruker er det fullstendig uaktuelt å handle på Ultra. Jeg kjøper dessuten bare rema sine brød eller first price, coop har også alltid brød på tilbud som jeg pleier å kjøpe. Alternativt bake :) Bruker også mye knekkebrød for det er billigere :) Kjøper skinke og servelat og leverpostei i store pakninger til billigere penge, deler opp og fryser ned :) Drikker lite melk og juice, og mer boksemat til pålegg (makrell, leverpostei, tunfisk osv.). Omeletter er kjempefin middagsmat, ingenting galt med det :)

3000 høres litt lite ut, men jeg tviler ikke på at du får det til :) Tenk smart og ikkes e det som et nederlag å spise tomatsuppe med makaroni eller ostesmørbrød til middag :) Grøt er også billig, særlig havregrøt :) Vi hadde forresten mye brødgrøt hjemme når jeg var liten og økonomien var trang, gamle brødrester med melk og kanel blir som grøt, kjempegodt og mettende og utrooolig billig :)

Lykke til og god jul :)

Skrevet

Går det å fryse servelat,skinke og leverpostei??at jeg ikke visste det,her lever vi på stramt budsjett,og de større pakkene med slikt pålegg er jo ofte mye mer økonomisk!

Skrevet

Økonomipk med saus er gull.. 22 kr for 4 poser mot 11 kr for 1 enkel.

Skrevet

"Det er da vitterlig ingen som har så lite penger å rutte med,med mindre de bor på gaten!"

Hahaha, dagens sparetips fra en sjel med skylapper . Er det mulig!

Lag ukeplan og handle på billige steder. Vi handler for det meste på obs, så får vi kjøpeutbytte i tillegg. :)

Skrevet

vi handlet mye på obs før,men s sammenlignet vi prisene på obs/rema,og med mindre det er tilbud på obs var rema desidert billigst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...