Gå til innhold

Synes du Mali er fint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres litt ut som at 3-4 åringen egentlig skal si Mari..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mali er fint navn på land i Afrika. Som pikenavn er det en ubrukelig verson av Malin.

Skrevet

Leser du like dårlig som du skriver, 16.07?

Malin er den svenske varianten av det norske navnet Mali.

Skrevet

Ja, JEG synes navnet Mali er det vakreste i verden, for det heter datteren min.

Navnet hennes fant jeg da jeg lette igjennom gamle og "glemte" norske navn. Jeg visste faktisk ikke at det var noen i en eller annen kiosklitteratur som het det, før jeg leste det her nå. At Mali er et land i Afrika bryr meg veldig lite i forhold til hva jeg ønsket å kalle min datter.

Jeg ønsket å kalle min datter noe som ikke alle andre heter fordi mitt eget navn ble utrolig populært da jeg var liten. Plutselig het "alle" det..

Det er ikke så fryktelig moro å ha samme navn som minst 3/4 personer du kjenner sånn nogenlunde godt..

Selv er jeg 23 år, uten utdannelse (nå spiser DIB politiet meg :P ) OG har 2 barn, min eldste er 3 år og Mali er 1 år. Jobber i barnehage og er en veldig god mor for mine barn. Vi koser oss med julegavelaging, vi gleder oss masse til imorgen, for nå snør det, da kan vi ake og leke i snøen. Vi er mye ute og ungene har god motorikk og eldste får masse skryt for språket sitt i bhg.

Det er så trist å lese at det finnes mennesker her ute som selv har barn dømmer andre barns foreldre utifra navnet de har gitt ungen sin.. Som ansatt i bhg ser man mange navn og foreldre, jeg ser også mange navn som her blir kalt kiosklitteraturnavn som folk OVER 30 har gitt barna sine.

De navnene man gir sine barn er ikke noe man bare plukker fra en kiosk eller et ukeblad, det er det mest spesielle navnet man vet om. Det navnet man gir til kjæreste man har i verden.

Så er mange foreldre (inkludert meg) så forbanna dumme at de ikke stoler på sin egen dømmekraft og beveger seg inn på sider som DIB og får høre hvor grusomme de er som foreldre, hvor fælt navnet til ungene sine høres ut. Lange avhandlinger som hvor fryktelig det er med alenemødre, unge mødre og fedre som gjør ditt og datt..

Jeg er nesten ikke her inne lenger, jeg blir så frustrert av å lese så mye stygt som er skrevet av voksne mennesker og foreldre!!

Puh, dette ble langt og helt utenfor selve tema. Men igjen, Jeg elsker navnet Mali!!! :D

Skrevet

Mali er kjempefint. Søtt uten å være sukkersøtt. Vet om to som heter det (En i tenårene og en som er i 30-årene) Begge er smarte og hyggellige

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...