Gå til innhold

Uvanlige måter å stave navn på!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har da aldri ch blitt k, derfor ikke logisk.

Når du sitter på nettetrog chatter... Katter du da ikke, du sjatter..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en Isaac. Helt greit at man synes det er tungvint, men hva mener du med at det aldri staves rett vei? At det feilstaves?

Opplever ikke det mye. Jeg sier at det staves Isaac som i sir Isaac Newton. Ikke noe større problem mer. skrivefeil vi enn Merethe har i forhold

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Det har aldri blitt det. For Christin, Christian og Christopher uttales Shristin, Shristian og Shristoffer.

Skrevet

Og det er ingen André'er der ute da? Ganske mye brukt, selv med tøddel.

Skrevet

En italiener ville uttale Chatrine Katrine. Ikke at det er en italiensk skrivemåte av det navnet. Men ch på italiensk uttales k.

Skrevet

Vet ikke hvor gammel din "Isaac" er, men jeg skal love deg han blir lei av å si at navnet hans staves som i Sir Isaac Newton...

Skrevet

Russisk blir det uansett. Det bleste ville være å droppe c'en til fordel for en k (Nikolai), som vi har gjort.

Skrevet

Ja ch uttales k på italiensk, men bukes bare foran i eller e.

Anhonyem

Skrevet

Tåmas er en svensk stavemåte, Mårten er dansk. Og Geirr er en islandsk kasusform av Geir.

Skrevet

Det er fordi ch foran vokal blir en annen lyd en ch foran konsonant. Så Chatrine blir Sjatrine, mens Christian Blir Kristian. Skjønner?

Skrevet

Skrevet Jane uttalt Jein...

Hun måtte forklare alle hvordan navnet ble stavet/uttalt

Skrevet

kate og keth er jo to ulike navn da...

uttales "kæit" og "keet"...

:S

ang å sette tøddel over vokaler er det vel for å sikre at trykket havner på rett sted?

som André [andree] ikke [aandre]?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...