Gå til innhold

OMG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper Elin vil gjøre det stort etter dette. En av de som virkelig fortjener det selv om hun ikke gikk videre. Hun er bare så kjempeflink.

Chand... Vet ikke om jeg orker en Åge Aleksandersen til surrende på radioen jeg:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, hele x-faktor greia var jo latterlig! Elendig nivå!

Skrevet

Greia er jo at de aller fleste som liker trønderrock er trøndere. Mange av oss andre finner det så kjedelig og lite underholdende at det derfor er en stor vits. Jeg håpet Shackles skulle vinne, men tror ingen av dem kommer til å gjøre noe stor karriere. Mira Craig i går derimot. Hot hot hot.. Og Elin- jeg kjøper deffinitivt plata ;-)

Skrevet

Er det bare jeg som aldri har sett en eneste episode av X-faktor? :P

Skrevet

Må le litt av all synsingen her inne, jeg vil tro at de som fikk ham videre som jobber innen bransjen tross alt ( Jan Fredrik) vet godt hva som faktisk selger CD-plater og hva folk har lyst til å høre på radio. Greit om ikke alle har samme eksklusive musikksmaken, men nå er det er faktum at trønder-rock selger som varmt hvetebrød uansett hva endel måtte si, kan tenkes at de som liker musikken er flinkere til å kjøpe cd-platene og støtte opp musikerene. Det er ikke for ingenting at Åge, DDE, Terje Tysland og endel andre faktisk holder på tiår etter tiår, dette vet Jan Fredrik og co meget godt, og derfor har han nå også vunnet.

Shackels derimot kan kansje gjøre suksess, men det er større fare for at de blir en døgnflue enn Chand.

Jeg personlig er ikke begeistret for noen av sjangerene og mener konsepter som X-factor, Idol ol. er søppel stort sett. Noen få klarer seg, og Chand kan være en slik som kan overleve et sånt stempel, slik Kurt gjorde.

Skrevet

Enig i at Mira er en hottie, men noen stor scene-preformer er hun ikke, ikke langdistanse i hvertfall ;-) Og musikken.....wæææææ...huff huff...

Skrevet

Nå har ikke jeg så veldig peiling på stage-preformance,men det så dødsbra ut fra der jeg satt i stua. Den dominante holdningen og danserne gjorde det underholdende og hot å se på. Sangen likte jeg også veldig godt:-)

Skrevet

Det må da være lov å synse, man snakker gjerne ut i fra sin egen smak, og ikke fra et profesjonelt plan.

Men jeg håper VIRKELIG ikke du mener at Chand er like bra som Kurt?!

Skrevet

Her er min Cruella De Ville-tankegang: han fikk stemmer av trøndere og ( korriger meg om jeg tar feil) indere. Genialt!

Det er flere av dem enn av 12 år gamle jenter.

Uansett: han vant!

Skrevet

Får vel innrømme at jeg er en litt sær musikksnobb ;-)

Skrevet

Du vet det at dommerne støtter sine sangere og det er jo ingen tvil om at folk der ute setter pris på slik musikk. Ellers så hadde han ikke gått av med seieren. Kjartan Salvesen, Jorun Stiansen og co. har gått av med seiere tidligere, men ikke oppnådd suksess. Jeg tror det er langt mellom noen Kurt Nilsen og jeg tror heller ikke Chand blir en stjerne på lik linje som han. Hans musikk er for kontroversiell mens Kurt Nilsens musikk er folkelig og noe jeg tror passer mer for en gj.snittsnordmann.

Og ang. Shackles så er det hot med frekke jentegrupper, men jeg synes de hverken er noe spesielt hotte å se på eller synger noe nevneverdig bra. De har hatt stor fremgang, så der tror jeg nok de har mer potensiale.

Skrevet

Shackles var jo bare DRITKJEDELIGE. Er det virkelig noen her som med hånden på hjerte sier at de ville kjøpt platen deres? Føler de er grei underholdning på julebord etc. That's it. Ikke noe med at de ikke er dyktige, bare så utrolig kjedelig..

Chand har i alle fall en sjel og et særpreg, uten at det betyr at jeg vil forhåndsbestille skiva hans.

Skrevet

Jeg syns det dommerkonseptet har ødelagt mye av programmet, for det er VELDIG sjelden at dommerne har kommentert noe negativt om "sine" deltakere, de er alltid fantastisk og superstjerner og det som er.

Og de har også alltid stemt på sin egen når de har vært i duell. Jeg er ganske sikker på at om de ikke hadde hatt hver sine deltakere, hadde meningen vært veldig annerledes.

Skrevet

Jeg har ikke sans for musikken til noen av dem.

Og Kurt vant world Idol, det handler for meg om smak, og jeg har ikke sans for ham. Jeg har nok mer sans for vokalister som Sivert Høyem bla.

Chand treffer sitt publikum og kommer til å selge rått en periode, så vil det vise seg om han har samma stayer evne som Åge og DDE har, men det Kurt og Chand har til felles er at de er seriøse musikkere som har valgt å gå en annen vei, men det er fordi det er nye tider og muligheter. Sånn sett kan man faktisk sammenligne de to, for jeg tviler på at Chand blir ei døgnflue slik mange andre vinnere har blitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...