Gå til innhold

Hva spiste du under graviditeten som du ikke burde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en får listeria som gravid. Hva kan skje med barnet da? Hvorfor er det farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen i magen kan dø om man får listeria. For ca2år siden var det en dame som var gravid med tvillinger som spiste ost med listeria (tror det var brie, men er ikke sikker) mens hun var innlagt på rikshospitalet og hun mistet begge tvillingene:-( Etter det kom anbefalingen om at man også skal holde seg unna mykoster. Og som en annen skriver, listeria dør ikke ved frysing, kun ved oppvarming over 70grader.

Skrevet

Jeg spiste også salami. Men før jeg spiste det, ringte jeg jordmor og spurte om jeg kunne spise det, for jeg hadde SÅ lyst på. Spis i vei sa hun! Men selvsagt, alt med måte. Spiste forresten ikke salami før jeg var laaangt på vei :)

Skrevet

Jeg spiste spekepølse (svartpølse).

Man kan spise så mye spekemat man vil så lenge den er varmebehandlet har jeg lest.....!!?? Den spekepølsen jeg spiste var nok ikke det, men den MÅTTE og MÅ jeg fremdeles ha, men kun i helgene :)

Spiser ellers alltid godt stekt kjøtt fordi jeg liker det best :)

Skrevet

Har ikkje ete kjøt på over 9 år, så har sluppe lett unna dei viktigaste fy-fy-ane. Ikkje likar eg sånne mjuke ostar eller rå egg heller.

Derimot åt eg tunfisk på ein restaurant ein gong då eg var gravid med eldste. Kom på halvvegs i måltidet at den sjølvsagt ikkje var frå boks, og klarte ikkje å få ned ein bit til.

Og så åt eg alt for masse ostepop og drakk alt for masse lettbrus.

Med lille var eg pinleg nøye med kosthaldet, men litt pepsi max i helgene blei det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...