Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #1 Skrevet 18. desember 2009 Var dere på fest da dere var gravide? Og inviterer dere gravide med på fest? Selv skjønner jeg ikke problemet så lenge man holder seg unna alkohol og røyk, og evt lar vær å dra på byen etterpå. Skjønner at høygravide på fest blir litt sært, men før man er 8 mnd på vei..? Selv er jeg gravid i uke 24, og har ikke blitt invitert på en eneste en. Føler meg ekskludert fra vennegjengen, ettersom de fleste jobber turnus, og de kun finner på ting med venner på fredags/lørdagskveldene, og er fyllesjuk på søndag og vil være i fred.. Nå har min beste venninne invitert søsteren min på fest, og jeg har ikke hørt et ord om det før søstra mi spurte om jeg også skulle dit.. Jeg har jo kjempelyst å finne på ting med venner jeg også, være sosial og ha det gøy. Man trenger da ikke å drikke for å være med?! Samtidig vil jeg ikke trenge meg på, ringe og spørre om jeg også kan få komme, eller bare dukke opp uanmeldt..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #2 Skrevet 18. desember 2009 Jeg har ikke lyst til å gå på fest, jeg. Synes det er kjipt når jeg ikke kan drikke og festrøyke... Men hadde blitt litt snurt hvis venninnene mine bare antok at jeg ikke kom fordi jeg var gravid. Jeg synes du skal gi beskjed til bestevenninnen din, jeg -det er nok ikke vond vilje, bare tankeløshet.
The Bad Gal Skrevet 18. desember 2009 #3 Skrevet 18. desember 2009 Vel, jeg er 31 år og har vært avholds i 12 år snart, så ingen har bedt meg på fest på..... 12 år!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #4 Skrevet 18. desember 2009 Jeg er sånn som aldri drikker på fest, gravid eller ikke. Toppen en halv øl i løpet av festen. Klarer faktisk å ha det kjempemoro for det, og gleder meg til hver gang jeg skal ut (skjer ikke så ofte). Så synes det blir urimelig å utestenge gravide fordi de ikke kan drikke..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #5 Skrevet 18. desember 2009 Hvorfor skal man la vær å dra ut på byen ? Var på byen når jeg var 8 mnd på vei jeg
Figa Skrevet 18. desember 2009 #6 Skrevet 18. desember 2009 Jeg var på fest ca en uke før jeg fødte. Så lenge man klarer å ha det gøy uten å drikke så spiller det vel ingen rolle om man er gravid eller ei? Det var en bursdag da, jeg vet ikke om jeg hadde orket å dra hvis det bare var en fest.
sånn ca Skrevet 18. desember 2009 #7 Skrevet 18. desember 2009 Mine venner var alltid veldig flinke til å be meg på fest, de hadde regler om både røyking inne og hvordan jeg skulle behandles når jeg var der^^ Men etter noen runder klinkene ederu sammen med fulle folk som vil ta på den store magen din hele tiden og hundrevis av spørsmål som nesten er umulig å svare så syns jeg det egentlig var best hjemme:) Men jeg skjønner hva du mener, selv om man er gravid er det fortsatt viktig å føle seg inkludert. Kanskje du skal nevne hva du føler for noen av vennene dine? Det kan jo hende at de trur ikke du vil komme likevel og har nok med ditt, derfor vil de kanskje ikke "plage" deg.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #8 Skrevet 18. desember 2009 Hvor gammel er du? Jeg er 24 og har vært på en fest under hele graviditetn, og det var 30 årsdagen til en god kompis av samboeren min. jeg ville vært den festen foruten. fulle folk som roper, snubler, og krangler. Jeg ble bare sur, og har ikke savnet noe festing etter dette. men du og du som jeg savner kontakt med folk, prøv å finn på noe med venniner på ettermiddag/kveld. evt en formiddagstur på kafè siden de jobber turnus. Nå har jeg 2 uker til termin, og er begynt i permisjon, blir gal av å ikke se folk, og overøser samboeren min med snikksnakk når han kommer sliten hjem fra jobb. Kjipt å bli holdt utenfor, men folk tenker kanskje at det blir kjedlig for deg når du ikke kan drikke?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #9 Skrevet 18. desember 2009 Hi her. Er 22 år.. Lurer på om de kanskje ikke vil ha meg der fordi de er redde for gravidprat (selv om jeg bare snar\kker om det når jeg blir spurt) og at det kan ødelegge stemingen.. Jeg vet ikke.. Men synes det var merkelig å invitere søsteren min som hun nsten aldri prater med, kun hvis de møtes på byen, og ikke bestevenninnen.. Jeg tenker at jeg kan være med på fest, men orker ikke byen (er bare kjedelig når jeg ikke drikker )
The Bad Gal Skrevet 18. desember 2009 #10 Skrevet 18. desember 2009 Dersom det er gode venner, så hadde jeg bare dukka opp på festen, jeg:-) Kanskje de tror at du ikke har lyst?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #11 Skrevet 18. desember 2009 si ifra! det gjore jeg, mine venner hadde også fest,å regnet med at siden jeg var gravid ville jeg ikke være me.. sa bare til dem at jeg er gravid ikke død... så ingen ting i veien får å være med på fest.. å i morgen skal jeg på julebord med alle jentene å gleder meg veldig. er i uke 31, men kan fortsatt pynte meg å bli me å prate shit å kose meg med god mat.. man mister liksom ikke den egenskapen bare fårdi men er blitt litt rund på midten.. Ut blir jeg nåkk ikke å gå, men har aldri være så gla i å gå ut i jula uansett, så utroli mye folk å kø over alt!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #12 Skrevet 18. desember 2009 Har vært på fest flere ganger mens jeg var gravid jeg, bare moro det :-) Og har da møtt andre gravide på fest (og inviterer folk selv om de er gravide, dersom vi en sjelden gang skulle ha fest). Selvfølgelig ingen alkohol, og ingen røyk (men røyker jo ikke ellers heller). Med førstemann var jeg på bursdagsfest hos en kompis når det var under tre uker igjen til termin, var veldig koselig :-) Men skjønner du syns det blir litt rart når du ikke er invitert. Kan jo ta en telefon og si noe om at du er i god form og kunne tenke deg å komme en tur på festen hvis det passer? Siden dere er bestevenninner har hun jo sikkert lyst til å ha deg der, så hun har vel bare tenkt at det ikke passet for deg nå. Så da blir hun nok bare glad.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #13 Skrevet 18. desember 2009 Har gått tre svangerskap og har alltid blitt invitert på fest og annet selv om jeg var gravid. Venner og familie inviterer jo selv om man er gravid...iallefall mine.. Og jeg har gått på det jeg har blitt invitert på, men ikke på byn..Det gidder eg ikke når jeg er gravid. Har no faktisk hatt fest hjemme hos oss ved flerer anledninger selv om jeg har vært gravid...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #14 Skrevet 18. desember 2009 Jeg har vært på fest høygravid jeg. Hva er problemet med det? Vært på byn også jeg... 3. svangerskap nå og jeg tenker ikke gi meg før jeg må! Enig med deg!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #15 Skrevet 18. desember 2009 Da har jeg ringt henne.. Og det merkes at hun ikke har vært gravid selv! Sint jeg nå!! Kort fortalt: "nei, jeg har jo ikke så god plass (hun har en stor leilighet med to sofaer og et stort spisebord med seks stoler) så jeg inviterte kun de som skal drikke.. er jo ikke vits i at du tar opp så mye(!!!!!!!) plass i sofaen når de andre som er bedt skal være med ut og drikke osv..Vi kan heller finne på noe en annen gang" Sa bare takk skal du ha og lå på, var nesten på gråten Ringte søstra mi, og hun boikotter nå den festen.. Fyfaen.. der vet jeg hvor jeg har henne.. Hi
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #16 Skrevet 18. desember 2009 Kom noen hakk opp, men på 13.27 får dere se hva hun svarte da jeg spurte... Hi
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #17 Skrevet 18. desember 2009 Fyfaen! Jeg hadde bedt tøtta om å reise langt! "ta så mye plass" Er hun en venninne, og som du sa din BESTE venninne, så hadde hun invitert deg uansett! Skal man da ikke invitere overvektige fordi de "tar for mye plass"?!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #18 Skrevet 18. desember 2009 Ja, vet ikke helt hva jeg skal si.. Trodde ikke hun var så sneversynt.. Hadde trodd hun skulle si "ja, klart du kan få komme, hadde bare trodd du ikke ville" eller noe slikt.. ikke at jeg ikke fikk lov!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #19 Skrevet 18. desember 2009 Jeg kan på en måte skjønne hennes side av saken også.. Hvis det er mange som vil komme, og de skal ut på byen etterpå ilag, så kan vel dere finne på noe en annen dag? Når det ikke er alkohol inne i bildet..?
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #20 Skrevet 18. desember 2009 synes det var dårlig gjort av venninnen din jeg. Var på flere fester jeg selv om jeg var gravid! Synes den "dårlige" plass unnskyldningen hennes var lame. Glad søsteren din ikke gikk på den festen når du ikke fikk lov!
Tweak Skrevet 18. desember 2009 #21 Skrevet 18. desember 2009 Jeg har vært på én av én mulige fester i løpet av graviditeten og storkoste meg! Ble ikke noe bytur da... (ikke at det var noe tap) Tror rett og slett at vi og våre venner fester mye mindre enn før! Men jeg hadde blit grundig fornærmet over å ikke bli invitert på fest... Det må jo bety at jeg ansees som en kjedelig person (og kun moro å være sammen med når jeg har drukket?) Hvis man tror at en gravid er for sliten/kvalm eller whatever for å være med på fest, så burde man jo la det valget være opp til den gravide! Og det koster jo så lite energi å huske på en ekstra person... Samme med de som har baby/småbarn... Ingen grunn til å utelate noen, la heller personen ta avgjørelsen om det går eller ikke! Det er vel neppe bimmere som ikke inviterer gravide på fest, så vi får drive litt folkeopplysning. Hi, du kan jo få søsteren din til å spørre din venninne om du også er invitert, litt sånn uskyldig. Og så kan søsteren din legge fram "din sak" på vegne av deg når venninnen kommer med sin unnskyldning, så slipper du å føle at du trenger deg på.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #22 Skrevet 18. desember 2009 stod lenger oppe her at hi hadde ringt til venninna si, og hun hadde svart at hun kun inviterte de som drakk, og siden hi ikke drakk, så inviterte hun ikke henne fordi hun da opptok plass..
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #23 Skrevet 18. desember 2009 Hvordan pokker kan du skjønne denne "venninnen"? Hun har invitert sin "bestevenninnes" søster som tydeligvis er en perifer bekjent? Men ikke sin gravide venninne fordi hun tar opp for mye plass? Denne personen hadde ihvertfall jeg tatt meg en pause fra! Hadde ikke greid å finne på noe med den hurpa på en stund nei!
Annci<3 Skrevet 18. desember 2009 #24 Skrevet 18. desember 2009 Anonym 13:04: Kunne aldri tenkt meg å dratt graivd på byen, hvertfall ikke nå med stor, synlig mage. For det første ser det ikke særlig bra ut og for det andre ville jeg ikke ha spradet rundt gravid sammen med fulle, USTABILE folk. Så mye dritt som det er på byen, hva kan vel ikkje skje? Utrygt!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2009 #25 Skrevet 18. desember 2009 Før jeg ble gravid, var vi ut hver fredag. Etter jeg ble gravid, så fortsatte jeg med det (minus alkohol og røyk) frem til ca mnd 6. I mnd 7-8 ble det vel hver annen, og kom meg hjem i 12-01 tiden istedenfor 02-tiden. i mnd 9 orket jeg ikke. Opplevde ikke å bli invitert mindre ut, og inviterer gjerne gravide venninner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå