Gå til innhold

fy faen!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oida. Dette var voldsomt.

Jeg lurer på en ting HI.

Skal man slutte å leve når man får barn? Jeg er redd for at hvis man ikke får bruke litt tid på seg selv også etter man får barn så går man bare lei av både familien og forholdet.

Det er viktig å gi hverandre litt spillerom, også. Det kan hende du som såpass ung føler det passer bra å sitte sammen med familien hver dag i årevis nå, men du vil nok angre senere.

Selv er jeg 30, gravid med nr to og bor langt unna sivilisasjonen. Likevel så syns både mannen og jeg at det er viktig at vi får lov til å tilbringe tid med venner og kolleger når behovet melder seg.

Om barnet er lite eller stort har ikke så mye å si. Da er det bedre å holde seg noenlunde oppegående i tilfelle det skulle skje noe, og heller være tilgjengelig på telefon.

Du sier at du fikk barn fordi du liker å barn og ønsker å ha barn, det gjør jeg også, men jeg sluttet ikke å like andre ting også når jeg fikk barn. Uansett bør man kanskje også være i stand til å ta seg av barna, også hvis man er alene noen timer?

Klart det er forskjell på folk, og noen er mer usikre enn andre, men hvis man nekter hverandre å leve, så er jeg redd man risikerer å bli sittende alene på heltid, det er ikke så mange som orker å leve sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke såååå gammel som deg, men nesten hehehe og jeg må også smile av slike debatter. Spes bruk eller misbruk av ord som egoistisk o.l. Vi har alle behov for å være egoistiske noen timer i løpet av 1 mnd. Jeg er dog enig med HI i en ting; livet med små barn er ikke en konkurranse hvor det er om og gjøre å ha det værst mulig. Eller?

Skrevet

Men barn eller ikke - noen ganger har folk jaggu godt av en reality sjekk og da hjelper det kanskje å påpeke at det finnes flere med værre utgangspunkt enn de :D

Skrevet

Selvfølgelig må man passe på å være mye sammen med barna når de er små. Men man må heller ikke glemme å være en person, og ikke bare en mamma hele tiden. Du er noens kjæreste også.

Skrevet

Hvordan har du det når han er på jobb da? Eller får han ikke gå på jobb?

Skrevet

Joda:) Men det blir som min svigerinne sier; hun har 2 barn med diabetes og får svært ofte servert "trøst" som f.eks dere må være glade for at det ikke er kreft. Selvfølgelig er de glad for det, men ungene hennes blir jo ikke friskere fordi de er så heldige å ikke ha kreft. Eller folk med ekstremt dårlig økonomi; Tenk på de sultne barna i Afrika. Det blir ikke betalt flere regninger fordi at folk sulter andre steder i verden. Det vil ALLTID være noen som har det værre, men det gjør jo ikke min eller din situasjon bedre:)

Skrevet

Hos oss handler det ikke om valg, det handler om å ha en jobb som betaler hus og regninger.. Om mannen min jobber fire uker borte, sånn er det bare, han fikk heldigvis reise hjem for å være med på fødselen, men det kan jeg ikke forvente skal skje denne gangen, da han nå har en stilling som ikke alle kan steppe inn i.

Jeg er glad for at jeg er så selvstendig og sterk at jeg greier tanken på å være alene halve året med to barn. For meg er usikkerheten angående fødselen sterkest, jeg hadde stor nytte i å ha ham med sist, og ønsker SÅ at han kan være hos meg denne gangen også! Men må jeg, så klarer jeg meg alene også, jeg blir nok bare litt mer avhengig av jordmor.

Når det kommer til å være to om å lage barnet, og dermed to om alt ellers, verden er ikke så svart/hvit, ikke alle kan ha menn som kommer hjem fra jobb etter endt arbeidsdag..

Skrevet

Men du valgte jo når du bestemte deg for å få barn med en som er så mye borte. Skuffelser handler om forventninger. Hvis man forventer at mann, kvinne og barn skal holde seg hjemme i hverandres selskap og dette ikke blir innfridd... ja da blir man skuffet.

Skrevet

Har dere egentlig lest innlegget til HI? Hvor står det der at man aldri skal slippe partneren utenfor døren?

Jeg synes dere misforstår med vilje.

Jeg er i grove trekk enig med deg, HI.

Og jeg er en gammel "kjerring" i midten av 30-årene.

Skrevet

jeg har lest innlegget og svarene mine blir vel litt blandet i forhold til innlegget som startet debatten i går.

Skrevet

Ikke når han fikk jobben etter at jeg ble gravid med nummer en.. Men han tjener veldig gode penger, som kommer hele familien til gode, sånn at jeg kan jobbe redusert og ta vare på barna våre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...